فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی اصفهان:

کاهش آلودگی هوا با جا به جایی انسان‌ها امکانپذیر است

عصر خودرو- معاون وزیر راه و شهرسازی اصفهان گفت: برای کاهش آلودگی باید به جای افزایش خیابان و زیرگذر انسان ها را جا به جا کرد و با کاهش قیمت خودرو و افزایش قیمت سوخت به این هدف دست یافت.

کاهش آلودگی هوا با جا به جایی انسان‌ها امکانپذیر است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، مهرداد تقی زاده پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری نمایشگاه حمل و نقل پاک اظهار داشت: در شهرهای بزرگ دنیا دیگر شاهد ساخت خیابان و زیرگذر نیستیم بلکه به جای آن با فراهم کردن زیرساخت ها افراد را مجاب به نقل مکان از شهری به دیگر نقاط می کنند.

    وی ادامه داد: ایران برعکس دیگر کشورها به جای ارزان کردن خودرو و افزایش قیمت سوخت که زمینه را برای استفاده از حمل و نقل های عمومی بالا می برد، با افزایش قیمت خودرو و پایین بودن قیمت سوخت سبب خودرو محوری در سطح شهرها و افزایش میزان تصادفات شده است.

    برنامه دولت کاهش قیمت خودرو و افزایش نرخ سوخت است

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به لزوم تخصیص بودجه برای قطارهای شهری اضافه کرد: آنچه امروز شاهدیم اینکه سهم استفاده از حمل و نقل عمومی، اتوبوس و هواپیما در سفرهای درون شهری و برون شهری کاهش و سهم استفاده از خودرو شخصی افزایش یافته است.

    وی اضافه کرد: در پی این اتفاق شاهد افزایش آلودگی هوا و افزایش تصادفات هستیم به طوری که در بین سال های 85 تا 95 تعداد فوتی های تصادفات از 27 هزار نفر به 16 هزار نفر کاهش پیدا کرده، اما در سال 96 به دلیل افزایش خودروها و طبق پیش بینی انجام شده آمار تلفات جاده ای افزایش 1.5 درصدی داشته است.

    تقی زاده ادامه داد: در همین راستا برنامه دولت تغییر این روند و کاهش قیمت خودرو و افزایش قیمت سوخت است در صورتی که این دو اتفاق همزمان رخ دهد، نارضایتی شهروندان را به دنبال نخواهد داشت.

    افکار پوپولیستی را باید کنار گذاشت

    وی افزود: در صورتی که چاره عاجلی برای حل این مشکل نشود پیش بینی می شود با بالا بودن قیمت خودرو و کاهش قیمت سوخت روند فعلی تعداد کشته ها افزایش یابد در نتیجه باید افکار پوپولیستی را کنار بگذاریم و برای حل اصولی این مشکل اقدام کنیم.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اصفهان می تواند در همه زمینه‌های مرتبط با حمل و نقل پیشرو باشد، گفت: دولت ها به توسعه حمل و نقل ریلی درون شهری اهتمام دارند و شهرداری ها و وزارت کشور باید این موضوع را نهادینه کنند تا تلاش لازم در این امر انجام شود.

    وی اعلام کرد: هماهنگی میان استان اصفهان و سایر شهرهای کشور برای همکاری و الگوگیری در این زمینه انجام شود.

     
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو