فونیکسریمکسبهتام

رفع تعارضات طرح ترافیک جدید در مصوبه جدید شورای ترافیک

عصر خودرو- مشاور اطلاع‌رسانی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: پس از حذف طرح زوج و فرد از طرح ترافیک جدید، تعارضاتی به وجود آمد که در جلسه اخیر شورای ترافیک رفع شد.

رفع تعارضات طرح ترافیک جدید در مصوبه جدید شورای ترافیک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، علی پیرحسینلو در تشریح جزئیات جلسه اخیر شورای ترافیک تهران گفت: بر اساس توافق انجام شده، محدودیت‌های ترافیکی روز پنجشنبه اعم از طرح ثابت و زوج و فرد لغو می‌شود. بر اساس ایراداتی که فرمانداری به مصوبه شورا در خصوص اجرای طرح زوج و فرد گرفته بود و تغییرات محدوده زوج و فرد در سال 97، حذف و به سال 98 موکول شده بود، تناقضاتی در نحوه اجرای طرح ترافیک جدید به وجود آمده بود که آغاز آن می‌توانست تحت تأثیر این تناقضات قرار بگیرد؛ یکی از این موارد مربوط به طرح ترافیک روز پنجشنبه بود.

    وی ادامه داد: در طراحی اول، برای روزهای پنجشنبه تردد در محدوده طرح آزاد می‌شد، اما این در تعارض با محدوده زوج و فرد بود. از این رو در جلسه روز شنبه شورای ترافیک تهران به اتفاق آرا تصویب شد که طرح ترافیک در روزهای پنجشنبه برای همه خودروها برداشته شود و خودروهای پلاک زوج هم محدودیتی نداشته باشند.

    مشاور اطلاع‌رسانی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: برخی معتقد بودند ترافیک صبح روز پنجشنبه با این آزادسازی افزایش پیدا می‌کند؛ حال آنکه همین الان هم شاهد ترافیک روزهای پنجشنبه پس از ساعد اجرای طرح هستیم و از این رو کارشناسان معتقدند در طرح جدید، لغو محدودیت‌های ترافیکی از صبح سبب می‌شود که سفرهای روز پنجشنبه، در طول ساعات صبح تا عصر توزیع شود و در مجموع ترافیک بهتری را شاهد باشیم.

    پیرحسینلو در خصوص معافیت ساکنان محدوده طرح ترافیک نیز گفت: ساکنان این منطقه، می‌توانند یک خروج قبل از ساعت 8:30 و یک ورود بعد از ساعت 17 بعدازظهر به طور رایگان داشته باشند که این امتیاز باز هم در تعارض با طرح زوج و فرد بود؛ که پیشنهاد شد این تعارض زوج و فرد با  معافیت ساکنان نیز حل شود و ساکنان بتوانند فارغ از هماهنگی پلاک خودرو با زوج و فرد بودن هفته، از این امتیاز استفاده کنند.

    وی درباره آخرین وضعیت طرح ترافیک خبرنگاران هم توضیح داد: دیروز این شایعه پیش آمد که هر کسی زودتر در سامانه ثبت‌نام کرده است، در اولویت دریافت طرح ترافیک خبرنگاری است که اصلاً این برداشت درست نیست؛ سقف طرح خبرنگاری مشخص است و همه افرادی که تا روز گذشته مدارک خود را به سایت ارسال کرده یا از طریق ایمیل، مدارک لازم را به سازمان ترافیک فرستاده بودند، تقاضایشان مورد بررسی قرار گرفته است.

    مشاور اطلاع‌رسانی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تأکید کرد: تاکنون 4500 خبرنگار برای سال 97 تقاضای طرح ترافیک داشته‌اند که سهمیه کل خبرنگاران در حدود 2000 طرح است؛ حدود 1500 تقاضای ارسال شده هم ناقص بوده است.

    پیرحسینلو گفت: به علت محدودیت سقف طرح ترافیک خبرنگاران در مصوبه شورای شهر، ناگزیر تقاضاها ریزش خواهد کرد و این تصور که اعطای طرح به همه متقاضیان ممکن است، با آنچه شورای شهر تصویب کرده و مبنای عمل ماست، سازگار نیست. لذا چاره‌ای جز اولویت‌بندی برای توزیع مجوزهای طرح ترافیک خبرنگاری نیست. در این مرحله ما با مدیران برخی رسانه‌ها که معرفی‌نامه‌ها و درخواست‌های بیشتر از ظرفیت داشته‌اند، مکاتبه و درخواست کرده‌ایم که از بین افراد تاییدشده، اولویت‌های خود را مشخص کنند.

    وی در پاسخ به این پرسش که قرار بود سهمیه خبرنگاران از تصمیم‌گیری مدیران خارج شود، گفت: ما در مرحله اول تلاش کردیم افرادی را که پیش از این از اهالی رسانه نبودند و با یک کارت خبرنگاری، از این امکان استفاده می‌کردند، با توجه به آئین‌نامه و مدارکی که درخواست کردیم، حذف کنیم، اما در گام دوم چاره‌ای جز این نداشتیم که مدیران مؤسسات، خبرنگارانی را که در اولویت هستند و خبرنگاری آنها برای ما محرز شده است، مشخص کنند. به هرحال اولویت‌بندی توسط آنها، بهتر از این است که دیگران بخواهند چنین اولویتی را از راه دور تشخیص دهند؛ و امیدواریم این نظرخواهی باعث بروز سوء‌استفاده‌های گذشته که دوستان روزنامه‌نگار به‌حق به آن معترض بودند، نشود.

    مشاور اطلاع‌رسانی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص احتمال اعطای طرح ترافیک خبرنگاری به افراد دیگر نیز، با اشاره به قطعی بودن انتشار فهرست افراد تاییدشده در سایت، اظهار کرد: در هر زمانی، اگر برای ما محرز شود که افرادی که خبرنگار نبوده و یا صلاحیت نداشته‌اند و برای مثال مدرک ناصحیحی داده‌اند، به اشتباه از فیلترهای تشخیص عبور کرده‌اند، برای ابطال مجوز آنها اقدام می‌کنیم؛ در بررسی‌های تا امروز هم این کار را کرده‌ایم. اگر از سمت اهالی رسانه هم شکایت مستندی در این رابطه به دست ما برسد، افراد فاقد صلاحیت از لیست حذف می‌شوند و افراد جدید جایگزین خواهند شد.

    وی افزود: من هم به عنوان یک مطبوعاتی سابق، همه مشکلات موجود و رسوب‌کرده در این زمینه را می‌دانم و در این رابطه با خبرنگاران و روزنامه‌نگاران همدلم. واضح است که اگر تشکل‌های صنفی فراگیر وجود داشتند، کار توزیع طرح ترافیک خبرنگاری می‌توانست به مراتب راحت‌تر باشد. حتما تشخیص صنف و نیز تشخیص خود موسسات مطبوعاتی و خبرگزاری‌ها ترجیح دارد به اینکه شهرداری یا دولت و وزارت ارشاد بخواهند در این خصوص تصمیم بگیرند و امیدوارم روزی صنف اهل رسانه اینقدر قوی، فعال و فراگیر باشد که بخش زیادی از این دغدغه‌ها برطرف شود.

    پیرحسینلو در خصوص اینکه  اسامی تاییدشده چه زمانی در سامانه منتشر می‌شوند تا راستی‌آزمایی توسط خود خبرنگاران انجام شود، گفت: به محض اینکه جمع‌بندی‌ها نهایی شد، اسامی منتشر می‌شود و امکان اعتراض نیز برای خبرنگاران وجود دارد که شیوه آن نیز در همان وقت اعلام خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو