فونیکسریمکسبهتام

بررسی تخصصی ون تجاری مرسدس بنز اسپرینتر۲۰۱۹؛

آچار فرانسه ژرمن‌ها

عصر خودرو- در این مطلب قصد داریم یکی از برترین ون های دنیا در زمینه کیفیت، دوام، کاربری و ..... را بررسی نماییم که اسپرینتر نام دارد و محصول جدید ستاره اشتوتگارتی آلمان ها یعنی مرسدس بنز است.

آچار فرانسه ژرمن‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، این ون گرچه از پیشینه زیادی مانند ون های فورد و فولکس واگن برخوردار نیست و از سال 1995 تا به امروز تولید می شود اما کاربری های متفاوت این ون از جمله خدمت در ارگان های پست، اورژانس و امداد، حمل و نقل درون شهری، گردشگری و .... و همچنین صادرات این خودروی تجاری به اقصی نقاط دنیا در تیراژ بیش از 150 هزار دستگاه در سال باعث شده تا همواره نام اسپرینتر به عنوان یکی از بهترین خودروهای تجاری که در ایران نیز حضور پررنگی دارد، بر سر زبان‌ها باشد. با این تفاسیر کوتاه از این آچار فرانسه ژرمن ها در ادامه به معرفی نسل سوم این خودرو خواهیم پرداخت.

    فناوری های انقلابی مرسدس بنز برای مهمان جدید بازار
    از این پس و با بکار گیری فناوری جدید مرسدس بنز در این ون ها کارفرماها قادر خواند بود تا تمامی راننده های استخدامی خود را به دقت زیر نظر داشته باشند. مکان راننده ها، میزان سوخت و همچنین ماموریت آنها در این سیستم برای کارفرمایان قابل مشاهده خواهد بود. با بهره گیری این تکنولوژی مرسدس بنز توسط پیمانکاران، ناوگان خودروهای تجاری از این پس بیشتر مورد توجه خواهند قرار خواهند گرفت و همچنین در میزان هزینه ها نیز صرفه جویی بسیاری خواهد شد.
    خبر خوش دیگر برای این کلاس از خودروهای تجاری نیز به بازار آمدن نسخه الکتریکی این ون هست که گفته می شود شاید تا قبل از سال 2019 مدل برقی این خودرو نیز بازار حمل و نقل را متحول کند. کمک فنرهای جدید اسپرینتر نیز باعث می شود تا ضمن بالابردن حداکثر حمل بار این خودرو، راحتی هر چه بیشتر سرنشینان نیز حفظ شود. در ضمن  تجهیزات جدید در سیستم پایداری این ون تجاری باعث خواهد شد تا وزش باد به هیچ عنوان این ون گران قیمت را به راحتی واژگون نکند.

    آپشن های اسپرینتر
    برای پارک راحت این خودرو سیستم دوربین 360 درجه به همراه نسل جدید سنسورهای پارک مرسدس بنز به یاری راننده می شتابند. همچنین مانیتوری بزرگ با رزولیشن بالا در وسط داشبورد قرار گرفته است که با کمک آن می توانید سیستم صوتی، سیستم ناوبری، دستورات صوتی، ارتباط با تلفن همراه هوشمند، اپل کارپِلی و .... را بررسی کنید. تنظیمات صندلی نیز مانند سنت مرسدس در مدل های جدید، بالای رودری ها قرار گرفته است. همچنین در مدل های سفارشی تهویه مطبوع نیز برای این ون لوکس قابل سفارش خواهد بود و از همه مهم تر کروز کنترل تطبیقی نیز برای این ون بی نظیر هم قابل دسترسی است. ضمنا چراغ های جدید نیز با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا و نسل جدید LED ها روشنایی بیشتری را در اختیار راننده قرار خواهند داد.
    مشخصات فنی
    طراحی این خودرو با قیمت پایه 24 هزار پوند، به گونه‌ای است که بنا به سفارش مشتری این مدل می تواند تا 1700 نسخه متفاوت را به شما عرضه کند. این تفاوت ها با ترکیبی از نوع بدنه، نوع انتقال قدرت، طراحی کابین، ارتفاع سقف، طول بدنه، تناژ و قسمت بار گوناگون قابل انتخاب هستند و به این ترتیب اسپرینتر می تواند بنا به نیاز مشتری تغییر ظاهر بدهد. اما آنچه که مسلم هست اسپرینتر جدید ظرفیت بار 5.5 تنی دارد و می تواند 17 متر مربع فضای خالی را در اختیار راننده بگذارد. همچنین این امر باعث می شود تا اسپرینتر در نسخه های ون باری، پیک آپ، مینی بوس و ..... فعالیت داشته باشد. در این مدل علاوه بر نمونه دو دیفرانسیل و دیفرانسیل عقب حالا مدل دیفرانسیل جلو نیز قابل سفارش است که به اسپرینتر اجازه 50 کیلوگرم افزایش بار بیشتری را می دهد. پیشرانه دیزل اسپرینتر 2019 نیز برای مدل های اروپایی با حجم 2.1 لیتر با قدرت های خروجی 114، 143و 163 اسب بخار ارائه می شود. این در حالی است که همچنان پیشرانه قدرتمند چهار سیلندر 3 لیتری دیزل این خودرو نیز با حداکثر تولید 190 اسب بخار قدرت و 440 نیوتن متر گشتاور خروجی قوی ترین نسخه اسپرینتر قلمداد می شود. در ضمن دو نوع گیربکس 6 سرعته دستی و همچنین 9 سرعته اتوماتیک نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

    مدل الکتریکی این خودرو که با نام Esprinter شناخته می شود

     

    طراحی جدید چراغ های LED این خودرو در نسل سوم

     

    استفاده از فضای زیر صندلی ها به عنوان صندوق تجهیزات

     

    تنظیمات جدید صندلی با قابلیت ذخیره تغییرات

     

    نمای داخلی این خودرو

     

    نویسنده: محمد ملکی زاده

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو