فونیکسریمکسبهتام

وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

هدفگذاری تولید یک میلیون و ۷۵۰ هزار خودرو در سال ٩٧

عصر خودرو-وزیر صنعت، معدن و تجارت از هدفگذاری کمی تولید یک میلیون و ۷۵۰ هزار دستگاه خودرو در سال ٩٧ خبر داد.

هدفگذاری تولید یک میلیون و ۷۵۰ هزار خودرو در سال ٩٧
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، محمد شریعتمداری در مراسم تحویل 250 دستگاه خودروی تجاری و رونمایی از سامانه های فروش منعطف، فوری اعتباری و نمایشگاه مجازی سایپا با بیان این خبر افزود: اجرای ابر طرح نوسازی ناوگان سنگین در کنار فعالیت های جاری خودروسازها و تولید خودروی سبک اجرایی خواهد شد.
    وی از گشایش یک میلیارد و 950 میلیون دلار ال سی در سال 97 با هدف تحویل حدود 60 هزار دستگاه خودرو خبر داد و افزود: بر همین اساس پرفورم های سی کی دی و خرید قطعات یدکی منفصله توسط شرکتهای خودرو ساز (سایپا و ایران خودرو)برای تولید 36 هزار خودرو سنگین در سطح کشور اماده شده و در مرحله گشایش اعتبار اسنادی هستند.
    وی اظهار امیدواری کرد که نخستین  محموله های وارده تا اوایل مردادماه به خودرو کامل تبدیل شود و ادامه داد: بر این اساس امیدواریم روند قدیمی ال سی های گشایش شده به ال سی های جدید بپیوندد تا حرکت جدیدی آغاز شود.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت صنعت خودرو را صنعتی پیشران اعلام و تصریح کرد: با رشد این صنعت بخش قابل ملاحظه ای از صنایع وابسته از جمله صنعت قطعه  به کار و تلاش وادار خواهد شد.
    شریعتمداری از  رشد ٣٣ قلم کالای منتخب صنعتی از میان 44 کالا خبر داد و افزود:رشد این کالاها بیش از 5 درصد بوده  و رشد تولید حدود 13 کالا کمی کاهش داشته و یا به اندازه قبل بوده است.
    وی ادامه داد: در زمینه صادرات غیرنفتی نیز در فروردین 97 ، شاهد 15.09 افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم در عین حال نیز شاهد کاهش صادرات میعانات گازی بوده ایم در همین حال  رشد محصولات پتروشیمی نیز معادل سال قبل و کمی کمتر بوده است.
    وی در ادامه از رشد 39.4 صادرات سایر کالاهای صنعتی خبر داد و تصریح کرد:در فروردین امسال شاهد رشد 7.7 درصدی واردات بوده ایم که با این احتساب روند رشد تجاری منفی کشور متوقف شده است.

    گزارش : شهرام فرمانی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو