فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل راه‌آهن تهران خبر داد:

دسترسی مستقیم مسافران از سکوهای ایستگاه تهران به خطوط مترو

عصر خودرو- شاکری گفت: امسال مسافران می‌توانند به صورت مستقیم از سکوهای ایستگاه تهران به خطوط مترو دسترسی داشته باشند.

دسترسی مستقیم مسافران از سکوهای ایستگاه تهران به خطوط مترو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  وزارت راه و شهرسازی؛  علیرضا شاکری، مدیرکل راه‌آهن تهران از اتصال راه‌آهن تهران به مترو در سال جاری خبر داد و گفت: در طبقه منفی 2 ایستگاه راه آهن تهران، کلیه سکوهای مسافری با مترو متصل خواهند شد.
    وی ادامه داد: گالری سمت سکوها توسط پیمانکار راه‌آهن در حال انجام است و خطوط مترو نیز توسط شرکت مترو احداث می‌شود. اکنون فعالیت هر دو کارگاه به ساختمان اصلی ایستگاه رسیده است.

    شاکری با بیان اینکه راه دسترسی در بخشی از سکوها احداث و دو گالری در بخش‌های شرقی و غربی ایستگاه ایجاد شده است، گفت: با افتتاح این طرح مسافران به صورت مستقیم از قطار به مترو سوار خواهند شد.

    وی افزود: امسال باید طبقه منفی دو ایستگاه تهران آماده سازی شود که این دو بخش به یکدیگر متصل شوند.

    به گفته شاکری؛ عملیات اتصال در ایستگاه‌های جوانمرد قصاب و شهر‌ری نیز در حال انجام است و با انجام این پروژه سه ایستگاه تهران، جوانمرد قصاب و شهرری به ایستگاه‌های تبادلی میان مترو و راه‌آهن تبدیل خواهند شد.

    مدیرکل راه‌آهن تهران همچنین درباره طرح جامع ایستگاه تهران گفت: طرح جامع که مشاور در حال تهیه آن است، هنوز نهایی نشده اما خروجی‌های آن در حال انتشار است و در سال جاری این طرح به تصویب می‌رسد. بر اساس این طرح برنامه‌های توسعه پیش گرفته خواهد شد.

    شاکری به طرح‌های توسعه راه‌آهن تهران در سال 97 اشاره کرد و گفت: افزایش ظرفیت ایستگاه و احداث پارکینگ‌های چند منظوره برای پارک و تعمیرات قطارها از جمله این طرح‌ها هستند.

    به گفته وی؛ با استفاده از این پارکینگ‌ها می‌توان پذیرای تعداد بیشتری قطار در تهران بود و در هنگام توقف به تجهیز این قطارها پرداخت.

    شاکری گسترش قطارهای حومه‌ای را از دیگر طرح‌های توسعه راه‌آهن تهران در سال 97 برشمرد و گفت: قطارهای حومه‌ای که بحث جدیدی است و بر روی آن تاکید فراوانی هم هست. این قطارها نیاز به خطوط و پارکینگ‌های خاص خود دارد که برای احداث آن‌ها در تهران برنامه ریزی کردیم.

    مدیر کل راه آهن تهران در خاتمه یادآور شد: پروژه‌های زیادی برای اجرا وجود دارد، اما هنوز اعتبارات راه آهن تهران در سال 97 تصویب نشده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو