فونیکسریمکسبهتام

معاون صادرات سایپا خبر داد

هدفگذاری صادرات ۱۰ هزار دستگاه خودرو پسابرجامی در سال ۹۷

ایران هاب صادرات خودروهای چینی سایپا می شود

عصر خودرو- معاون امور صادرات و بین الملل گروه خودروسازی سایپا از هدف گذاری صادرات ۲۵ هزار دستگاه خودرو در سال ۹۷ خبر داد و گفت: بر اساس مذاکرات انجام شده، ایران به هاب صادرات خودروهای برلیانس، چانگان،زوتی و ریچ تبدیل می شود.

هدفگذاری صادرات ۱۰ هزار دستگاه خودرو پسابرجامی در سال ۹۷
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶:۰۰

    محسن دستخوش جوان در گفت و گو با پایگاه خبری عصر خودرو با بیان این خبر افزود: برای سال جاری صادرات 25 هزار دستگاه خودرو از مجموع خودروهای گروه سایپا پیش بینی شده که از این تعداد 15 هزار دستگاه به خودروهایی با نام و نشان کاملا ایرانی اختصاص یافت.
    وی ادامه داد: در عین حال نیز صادرات 10 هزار دستگاه خودرو به کشورهای منطقه از  محصولاتی که به صورت همکاری مشترک با شرکای خارجی تولید می شود نیز پیش بینی شده و این شرکت ها بر اساس قرارداد، موظف هستند در قالب شبکه توزیع خود نسبت به صادرات به بازارهای جهانی و کشورهای منطقه اقدام کنند. 
    معاون امور صادرات و بین الملل گروه خودروسازی سایپا درباره صادرات خودروهایی که با سایر شرکایی چانگان، برلیانس، زوتی و ریچ تولید می شود نیز تصریح کرد: هرچند صادراتی در زمینه این خودروها داشتیم اما حجم صادرات آن ها به 20 تا 30 درصد میزان پیش بینی شده نرسید که با مذاکرات انجام شده با شرکت های شریک ، مقرر شد امسال ایران به عنوان هاب منطقه تبدیل و با تولید این محصولات در ایران، صادرات آن به سایر کشورها نیز از طریق ایران انجام شود.
    دستخوش جوان در ادامه از رشد 11 درصدی در عملکرد صادرات گروه خودروسازی سایپا در سال 96 نسبت به مدت مشابه سال 95 رشد خبر داد و گفت: در سال 97 نیز در صورت تحقق 100 درصدی هدفگذاری، شاهد رشد 250 درصدی صادرات خواهیم بود.
    وی در ادامه در پاسخ به وضعیت خودروسازان با اجرای مصوبه بازگشت ارز حاصل از صادرات خودروسازان به چرخه اقتصاد نیز اظهار کرد: این مصوبه در آغاز کار بوده و باید اجازه دهیم با طی مسیر و نهادینه شدن آن اقدام به اظهارنظر کرد.
    معاون گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: دولت خودروسازان را از دستورالعمل بند «پ» برای بازارهای عمده مانند عراق و سایر کشورهایی از این دست، معاف کرده که با اجرایی شدن این دستورالعمل، فضایی برای تنفس ایجاد می شود تا صادرکننده ها بتوانند، خود را با این دستورالعمل جدید وفق دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو