فونیکسریمکسبهتام

عضو هیات ‌مدیره انجمن قطعه‌سازان :

با تثبیت قیمت خودروسازان و قطعه سازان به شدت تحت فشار هستند

عصر خودرو : به دنبال نوسانات شدید نرخ ارز، عرضه مواد اولیه مورد نیاز صنعت قطعه به شدت کاهش یافته، برخی از مواد اولیه نایاب شده و خط تولید قطعه‌سازان در معرض تعطیلی قرار گرفته است.

با تثبیت قیمت خودروسازان و قطعه سازان به شدت تحت فشار هستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۴:۱۲

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از ایسنا فرهاد به نیا - عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو، با بیان مطلب بالا افزود: در یکی دو ماه اخیر قیمت مواد اولیه داخلی و خارجی صنعت قطعه تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز به طور میانگین30 درصد رشد داشته است.
    وی با بیان این که به دلیل تغییرات پی در پی نرخ ارز، فروشندگان مواد اولیه حاضر به عرضه محصولات خود نیستند، خاطرنشان کرد: در این شرایط قطعه سازان حتی برای تهیه مواد اولیه به قیمت های بسیار بالا نیز دچار مشکل شده اند.
    به نیا ادامه داد: این موضوعات قیمت تمام شده تولید قطعات را به شدت افزایش داده است. همچنین برخی قطعه سازان به ناچار خط تولید خود را متوقف کرده اند که این موضوع اثرات سوء بر خط تولید برخی خودروها داشته است.
    وی با بیان این که در یک ماه اخیر خط تولید برخی خودروها با توقف های مقطعی روبرو بوده است، تصریح کرد: این شرایط به شدت خطرناک بوده و در صورت بحرانی شدن وضعیت یک خودروساز بزرگ، خیل عظیمی از واحدهای قطعه سازی نیز با تعداد بسیار بالای شاغلان وارد بحران خواهند شد.
    عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ادامه داد: در این وضعیت بانک ها نیز شرایط بسیار سختی برای گشایش اعتبار و ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی وضع کرده و صنعتگران را دچار تحریم داخلی کرده اند.
    به نیا با بیان این که با تثبیت قیمت خودرو و جلوگیری از افزایش نرخ آن متناسب با تورم، خودروسازان و قطعه سازان به شدت تحت قشار قرار گرفته اند، خاطرنشان کرد: از مسوولان می خواهیم اقدام عاجلی برای حل مشکل ارز اندیشیده و در زمینه تعدیل قیمت فروش خودرو نیز اقدام کنند، زیرا در صورت بحرانی شدن وضعیت صنعت خودرو و قطعه، رفع عوارض احتمالی هزینه های بسیار بالایی را به کشور تحمیل خواهد کرد.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو