فونیکسریمکسبهتام

نگاهی به ویژگی های فولکس واگن پاسات و تیگوان و بررسی وضعیت آنها در بازار داخلی

عصر خودرو - این روزها وقتی صحبت از خودروهای پر فروش دنیا می‌شود، حتما نام برخی از مدل‌های فولکس واگن و خصوصا دو مدل پاسات و تیگوان نیز به میان می‌آید و یقینا مهمترین عواملی که این موفقیت را تضمین می‌کنند، کارایی و استهلاک مناسب محصولات فولکس واگن و همچنین بهره گیری از امکانات و تکنولوژی های به روز در آن‌ها است که در کنار خدمات پس از فروش مطلوب، رضایت خریداران این مدل‌ها را جلب می‌کند.

نگاهی به ویژگی های فولکس واگن پاسات و تیگوان و بررسی وضعیت آنها در بازار داخلی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در ایران هم فعالیت رسمی نماینده فولکس واگن، از اواخر سال گذشته و با واردات مدل‌های پاسات و تیگوان آغاز شد که در همان ابتدا و با وجود قیمت گذاری مناسب (در مقایسه با رقبای موجود)، مورد استقبال گسترده مشتریان قرار گرفتند و حالا بعد از دومین مرحله فروش، شاهد حضور قابل توجه این مدل‌ها در بازار آزاد نیز هستیم که عمدتا با قیمتی به مراتب بالاتر از قیمت نمایندگی، به فروش می‌رسند.
پاسات
پاسات را می توان به عنوان یک سدان سایز متوسط و نیمه لوکس در نظر گرفت که در بازار ایران، رقیب خودروهایی چون رنو تلیسمان و یا کیا اپتیما است. تاکنون پاسات فقط با پوشش کابین مشکی رنگ در بازار داخلی عرضه شده است و از جمله مهمترین ویژگی‌های این سدان آلمانی می‌توان به فضای راحت و ارگونومیک کابین، کیفیت خوب متریال داخلی و همچنین بهره‌گیری از آپشن‌‌های رضایت بخش مانند تنظیم برقی صندلی‌های جلو با حافظه و گرمکن و تهویه، گرمکن صندلی های عقب، ماساژور صندلی راننده، تهویه مطبوع اتوماتیک 3 نقطه‌ای، شیشه‌های دودی، سقف پانورامیک، نورپردازی داخلی، ساعت لوکس آنالوگ، نمایشگر لمسی، صفحه کیلومتر شمار فول دیجیتال، گرمکن سیستم شیشه شوی، سیستم پارک اتوماتیک، دوربین‌های دید اطراف (360 درجه)، کروز کنترل و چراغ جلوهای فول LED اشاره کرد. پاسات از یک پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ به حجم 1.8 لیتر بهره می‌گیرد که توان تولید 180 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور را دارا است و ضمنا با وجود گیربکس 7 دنده اتوماتیک دو کلاچه، ظرف مدت 7.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند. این خودرو در ابتدا با قیمت 275 میلیون تومان و در مرحله دوم ثبت نام با قیمت 303 میلیون تومان توسط ماموت خودرو به فروش رسید اما این روزها در بازار آزاد، قیمتی بیش از 330 میلیون تومان نیز برای آن اعلام می‌شود.

تیگوان
شاسی بلند کوچک فولکس واگن یعنی تیگوان نیز خودرویی کم استهلاک و با دوام است که با بهره گیری از سیستم 4 چرخ متحرک 4MOTION و البته قابلیت تنظیم حالت رانندگی در وضعیت‌های Onroad، Snow، Offroad و Offroad Individual می‌تواند نیازهای شما را در شرایط مختلف مسیر، بر طرف سازد. تیگوان نیز مانند پاسات با تریم داخلی مشکی رنگ در بازار داخلی عرضه شده است و تقریبا امکاناتی مشابه با پاسات، یعنی تنظیم برقی صندلی‌های جلو با حافظه و گرمکن، گرمکن صندلی‌های عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک 3 نقطه‌ای، سقف پانورامیک، شیشه‌های دودی، نورپردازی داخلی، نمایشگر 9.2 اینچی لمسی، میز پذیرایی تاشو برای سرنشینان عقب، صفحه کیلومتر شمار فول دیجیتال، گرمکن سیستم شیشه شوی، سیستم پارک اتوماتیک، دوربین های دید اطراف (360 درجه)، کروز کنترل، شیفترهای پشت فرمان و همچنین چراغ جلوهای فول LED را در اختیار شما قرار می دهد. پیشرانه تیگوان از نوع 4 سیلندر 2 لیتری و توربوشارژ به قدرت 180 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن متر است که این اختلاف گشتاور و همچنین بهره گیری از سیستم حرکتی AWD موجب شده تا شتاب اولیه آن اندکی بهتر از پاسات باشد. تیگوان در مرحله اول ثبت نام با قیمت 289 میلیون تومان و در مرحله دوم نیز با قیمت 320 میلیون تومان به فروش رسید که در هر دو نوبت شاهد تقاضای بالا و تکمیل زود هنگام ظرفیت ثبت نام برای آن بودیم و به همین علت حالا با قیمتی بیش از 400 میلیون تومان در بازار آزاد به فروش می رسد.

 

*نوشته: اشکان هرمزی

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو