فونیکسریمکسبهتام

گسترش همکاری های ایران و هند در حوزه خودرو

عصر خودرو : دردیدار رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با سفیر هند در تهران زمینه های همکاری صنایع و بخش های خصوصی دو کشور در حوزه خودرو ، نفت وگاز و سوخت های سبز مورد برسی قرارگرفت.

گسترش همکاری های ایران و هند در حوزه خودرو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۱:۴۵

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از ایرنا سفیر هند دراین دیدار که در محل ایدرو برگزار شد از ایران به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته اسلامی در حوزه فناوری نام برد .
    'دی. پی. سریواستاوا ' افزود: فضای گسترده ای برای همکاری بین دو کشور برای اجرایی کردن تفاهم نامه های امضا شده وجود دارد و مایل هستیم تا با همکاری سازمان گسترش، برای پیشبرد این موارد اقدام کنیم.
    سفیر هند ادامه داد: 14 برند معروف خودروی دنیا در هند تولید می شود و این کشور توان بالایی در طراحی و تولید خودرو و قطعات دارد که می توان همکاری های مهمی در این زمینه بین صنایع خودرو دو کشور شکل داد.
    سریواستاوا تصریح کرد: شرکت های هندی می توانند در طراحی و تولید خودرو و قطعات با شرکت های ایرانی نیز همکاری کرده و سرمایه گذاری کنند.
    وی از ابراز تمایل کشورش برای توسعه همکاری ها درصنایع بالادستی و پایین دستی نفت و گاز، تولید بیودیزل و بیواتانول با هماهنگی بخش خصوصی و سازمان های دولتی و خصوصی از جمله اتاق بازرگانی و کنفدراسیون صنایع هند، برای همکاری بیشتر خبرداد.
    دراین دیدار نیز رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: ایدرو بر توسعه فناوری ها و صنایع پیشرفته با سرمایه گذاری مشترک با بخش خصوصی متمرکز شده و اکنون در توسعه زیست فناوری، تولید انرژی های نو، مایع سازی گاز، کشتی سازی و ساخت تجهیزات صنعت نفت و گاز، پیشروترین سازمان کشور محسوب می شود.
    'مجید هدایت' افزود: در صورت تمایل سرمایه گذاران هندی برای حضور در هریک از حوزه های صنعتی مذکور، ایدرو آمادگی دارد شرایط را برای گسترش همکاری ها مهیا سازد.
    وی با اشاره به زمینه های همکاری موجود بین صنعت خودروی ایران و هند در خصوص طراحی و تولید خودرو و قطعات به صورت مشترک برای بازار دو کشور، گفت: به زودی هیاتی متشکل از بخش دولتی و خصوصی کشورمان عازم هند خواهد شد تا با شرکت های هندی در این خصوص مذاکراتی را به انجام برسانند.
    وی با اشاره به اینکه ایدرو مجری و رهبر کنسرسیوم توسعه دو فاز عظیم گازی در پارس جنوبی است، تصریح کرد: پروژه های مشترکی درصنعت نفت و گاز توسط شرکت های ایرانی و هندی در دو کشور به انجام رسیده و هم اکنون آماده هستیم تا شروع جدیدی در سرمایه گذاری و توسعه میادین نفت و گاز با شرکت های هندی داشته باشیم.
    یادآور می شود : ایران و هند به دلیل اشتراکات تاریخی، فرهنگی و سیاسی، دارای ظرفیت های بالای همکاری های اقتصادی هستند.
    حجم مبادلات اقتصادی دو کشور سال گذشته بیش از 14 میلیارد دلار بوده است که این رقم 8 تا 9 درصد تجارت خارجی ایران را تشکیل می دهد.
    کشور هند، با بیش از یک میلیارد نفر جمعیت، یازدهمین اقتصاد بزرگ دنیا محسوب می شود. تولید ناخالص ملی این کشور سال گذشته بیش از 1.3 تریلیون دلار بوده است.
    تحلیل گران اقتصادی پیش بینی می کنند هند تا سال 2020 میلادی پس از آمریکا و چین سومین کشور صنعتی جهان باشد و درآمد سرانه کشور به 5000 دلار یعنی دوبرابر میزان فعلی برسد.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو