فونیکسریمکسبهتام

مشاور انجمن خودروسازان ایران:

همکاری با خودروسازان خارجی ادامه می‌یابد

عصر خودرو- مشاور انجمن خودروسازان ایران گفت: در زمان مذاکره و انعقاد قراردادهای خودرویی پسابرجام، موضوع بدعهدی و پیمان‌شکنی آمریکایی‌ها مدنظر قرار گرفته و در قراردادها لحاظ شده بود بنابراین خروج آمریکا از برجام تاثیری بر این قراردادها نگذاشته و همکاری با خودروسازان خارجی همچنان ادامه خواهد یافت.

همکاری با خودروسازان خارجی ادامه می‌یابد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، داوود میرخانی رشتی اظهار کرد: همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد آمریکا از برجام خارج شد اما اروپایی‌ها تاکید کرده‌اند که در برجام می‌مانند و به همکاری با ایران ادامه می‌دهند.

    و با اشاره به اینکه صنعت خودرو در سال‌های اخیر قرارداد همکاری با خودروسازان خارجی همچون پژو، سیتروئن، رنو و هیوندایی منعقد کرده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در زمان مذاکره برای انعقاد این قراردادها، تجربه تحریم‌های پیشین و قطع همکاری برخی شرکتهای خارجی وجود داشت و به همین دلیل بندهای پیشگیرانه‌ای در قراردادها گنجانده شده که شرکتهای خارجی از خروج یکجانبه از همکاری منع شده و از نظر حقوق بین‌الملل مجبور به پرداخت غرامت خواهند بود.

    مشاور انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: علاوه بر این در دور جدید همکاری‌ها، خودروسازان خارجی ملزم به سرمایه‌گذاری در ایران شده‌اند و در یکی دو سال اخیر بخشی از سرمایه خود را به ایران منتقل کرده‌اند بنابراین از نظر منطقی نیز این شرکت‌ها سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در ایران را رها نخواهند کرد.

    وی افزود: علاوه بر تمام موارد و پیش‌بینی‌های صورت گرفته در قراردادهای خودرویی پسابرجام، اروپایی‌ها نیز بعد از اعلام خروج آمریکا از برجام، متفق‌القول تاکید کرده‌اند که در برجام باقی مانده و از منافع شرکت‌های خود در ایران در برابر تحریم‌های آمریکا دفاع خواهند کرد.

    میرخانی رشتی با بیان اینکه صنعت خودروی ایران ارتباطی با شرکت‌های آمریکایی نداشت و از این نظر نیز از تصمیم اخیر آمریکا متاثر نخواهد شد، تصریح کرد: تمام قراردادهای خودرویی پسابرجام طبق برنامه در حال اجرا است و برخی محصولات آن همچون پژو 2008، سیتروئن C3 و چند مدل خودروی هیوندای به تولید رسیده و مابقی نیز در فرایند تولید هستند و به مرور وارد بازار خواهند شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو