فونیکسریمکسبهتام

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس پاسخ داد؛

آینده طلای سیاه با توسعه خودروهای برقی چه می شود؟

عصر خودرو- نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس، توضیحاتی پیرامون آینده بازار نفت با توسعه خودروهای هیبریدی ارائه کرد.

آینده طلای سیاه با توسعه خودروهای برقی چه می شود؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، هدایت الله خادمی با اشاره به توسعه خودروهای برقی در برخی از کشورهای دنیا، گفت: اگر تولید و استفاده از خودروهای برقی توسعه یافته و فراگیر شود می تواند در تولید و قیمت طلای سیاه تاثیرگذار باشد، البته در کشورهای اروپایی و آمریکایی این تاثیرگذاری سریعتر و در آسیا و آفریقا به دلیل مشکلات زیرساختی زمان برتر است.

    نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه توسعه خودروهای برقی به چند دلیل در بازار نفت تاثیر می گذارد، افزود: نخستین دلیل اینکه مصرف سوخت های فسیلی کمتر می شود و در حال حاضر به دلیل ایجاد آلودگی و مشکلات زیست محیطی ناشی از تولید و مصرف نفت کشورهای صنعتی تلاش می کنند که جایگزینی برای نفت پیدا کنند.
    ایران از بازار انرژی دنیا کنار رفته و فرصت ها را برای رقبا آماده کرده است.

    شرکت های بزرگ نفتی مخازن گازی مابقی کشورها را خریداری می کنند

    وی با اشاره به اینکه کشورهای خریدار نفت به دنبال جایگزینی منابع گازی به جای نفت هستند، ادامه داد: کشورهای پیشرفته و شرکت های بزرگ نفتی مخازن گازی مابقی کشورها را خریداری می کنند، تا سوخت پاک گاز را جایگزین نفت کنند.

    نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: متاسفانه ایران بالعکس دنیا عمل می کند و به جای بازاریابی برای صادرات گاز و ایجاد زمینه مطمئن اقتصادی و سیاسی برای کشور از طریق انتقال و فروش گاز به شرکت های همسایه بازار را دو دستی تقدیم رقبا می کند.

    غربی ها نتوانستند فروش گاز روسیه به اروپا را تحریم کنند

    وی با بیان اینکه مقرر شده بود، ایران از طریق خط لوله به پاکستان و هندوستان گاز منتقل کند، افزود: عملیاتی کردن این موضوع برای کشور امنیت اقتصادی ایجاد می کرد، چراکه گاز قابلیت تحریم ندارد همانگونه که غربی ها نتوانستند فروش گاز روسیه به اروپا را تحریم کنند، چراکه با این اقدام فعالیت صنایع آنها متوقف می شد، حتی در شرایط تحریم فروش گاز ایران به ترکیه و بانک مربوطه تحریم نشد.
    در آینده توسعه خودروهای برقی در کم ارزش کردن نفت تاثیر می گذارد، چراکه دنیا تلاش می کند که مصرف سوخت های فسیلی به ویژه نفت را کم کند

    خادمی با تاکید فرصت سوزی درکشورمان فراوان است، ادامه داد: ایران به گونه ای عمل کرده که برای رقبای خود بازار ایجاد می کند، همانگونه که آذربایجان و ترکیه هم اکنون کریدور شمال را ایجاد کرده و بخشی از بازار گاز اروپا را پوشش می دهند، از سوی دیگر ترکمنستان به افغانستان، پاکستان و هندوستان از طریق خط لوله گاز صادر می کند و ایران از بازار انرژی دنیا کنار رفته و فرصت ها را برای رقبا آماده کرده است.

    اگر توزیع نفت ایران در بازار  دنیا متوقف شود هیچ اتفاقی در دنیا رخ نمی دهد

    وی اظهار داشت: توسعه خودروهای برقی مطابق با محیط زیست بوده و آلودگی صوتی و محیطی ندارد، لذا باید زیرساخت ها و جایگاه ها برای شارژ باطری های این نوع خودرو آماده شود.

    نایب ریس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در حال حاضر ارزش نفت حتما بیش از 10 سال آینده خواهد بود، تصریح کرد: در آینده توسعه خودروهای برقی در کم ارزش کردن نفت تاثیر می گذارد، چراکه دنیا تلاش می کند تا مصرف سوخت های فسیلی به ویژه نفت را کم کند و اکنون نیز کشورهای مختلف با مخازن می توانند تاثیرگذاری نفت را کم کنند، همانگونه که همین امروز اگر توزیع نفت ایران در بازار دنیا متوقف شود،  هیچ اتفاقی در دنیا رخ نمی دهد./

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو