فونیکسریمکسبهتام

معاون ارشد کیفیت رنو در ایران تاکید کرد:

توان تامین کنندگان رنو برای داخلی سازی صد درصدی

اعمال نکردن روش های کیفی دلیل عقب ماندگی قطعه سازان

عصر خودرو- معاون ارشد کیفیت رنو در ایران گفت: عقب ماندگی قطعه سازان در حال حاضر به دلیل سرمایه گذاری و یا ماشین آلات مورد نیاز نیست بلکه لازم است آن ها نسبت به سازماندهی و مدیریت و همچنین اعمال روزانه روش های کیفی در خطوط تولید خود اقدام کنند.

توان تامین کنندگان رنو برای داخلی سازی صد درصدی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، دومینیک لعل در نشست خبری با خبرنگاران از صرف بیش از 600 نفر روز در سایت های قطعه سازان با هدف رعایت درست فرایند کیفیت در خطوط تولید در سال گذشته خبر داد و گفت: هم اکنون تیم های بررسی کیفیت در خطوط تولید ایران خودرو و پارس خودرو مستقر هستند تا موارد کیفی تولید را بررسی کنند.
    معاون ارشد کیفیت رنو در ایران با بیان این که انتقال دانش فنی و اصول ایجاد این کیفیت در خطوط تولید هم اکنون در حال انجام است، تصریح کرد: بیش از 50 نیروی کار مستقر در واحد کیفیت رنو اقدام به انتقال دانش فنی و داخلی سازی می کنند.
    لعل با اشاره به حضور مداوم و روزانه در سایت های تولیدی با هدف کنترل کیفیت گفت: این کنترل ها محدود به سایت ها نمی شود به طوری که در سایت های تولید بیش از 60 گروه تامین کننده قطعه ساز نیز حضور می یابیم تا از تولید با کیفیت قطعه مطمئن شویم.
    وی ادامه داد: در یک سال گذشته در سایت تولید تغییرات چشمگیری اعمال کردیم هرچند که هم اکنون به عنوان نمونه و الگوی برتر نیستیم اما این امکان وجود دارد که محصولات این خطوط تولید با کارخانه های اتحاد رنو، نیسان و میتسوبیشی مقایسه شود و این توان وجود دارد که هر قطعه سازی را در مجموعه این اتحاد وارد و نسبت به مقایسه آن اقدام کنیم.
    معاون ارشد کیفیت رنو در ایران در ادامه با اشاره به ارتقای قطعه سازان همکار رنو نیز گفت: هم اکنون قطعه ساز رتبه D ( غیر قابل قبول) در رنو وجود ندارد و همه در تلاش برای ارتقا هستند به طوری که با قطعه سازان این چالش را داریم که کدام قطعه ساز زودتر به رتبه A خواهد رسید.
    لعل با تاکید بر این که با توان فعلی قطعه سازان امکان دسترسی به رتبه A برای همه قطعه سازان همکار و همچنین داخلی سازی همه قطعات رنو در ایران وجود دارد، اظهار کرد: در حال حاضر در ایران تامین کننده رتبه A نداریم اما تا پایان امسال شانس زیادی برای داشتن آن خواهیم داشت.
    وی معتقد است: عقب ماندگی قطعه سازان در حال حاضر به دلیل سرمایه گذاری و یا ماشین آلات مورد نیاز نیست بلکه لازم است آن ها نسبت به سازماندهی و مدیریت و همچنین اعمال روزانه روش های کیفی در خطوط تولید خود اقدام کنند.
    این مدیر ارشد رنو تولید قطعات پلاستیکی، داشبورد، سپر و قطعات مربوط به بدنه را از با کیفیت ترین قطعاتی اعلام کرد که قطعه سازان داخلی نسبت به تولید آن اقدام می کنند، تصریح کرد: در همین حال تامین کنندگان قوی در زمینه تولید سیم در ایران فعال هستند که با این توانمندی امیدوار به افزایش میزان داخلی سازی هستیم.
    لعل همچنین از داخلی سازی میزان قابل توجهی از قطعات قوای محرکه در ایران خبر داد و تصریح کرد: بر این اساس مگاموتور در زمینه تولید موتور و همچنین چرخشگر در زمینه تولید گیربکس با هدف افزایش میزان داخلی سازی فعال هستند.
    وی در ادامه به یکسان بودن فرایند تولید خودرو و کیفیت در ایران و سایر کشورها اشاره و تصریح کرد: هم اکنون 65 تامین کننده فعال مشغول همکاری با رنو هستند به طوری که میزان داخلی سازی رنو به 60 درصد و ساندرو به 40 درصد رسیده و در تلاش برای داخلی سازی 80 درصدی هستیم.
    معاون ارشد کیفیت رنو در ایران توان قطعه سازان ایران به جز در تولید خودروهای برقی و خودران بالا دانست و افزود: این توان وجود دارد که صد درصد خودروها به صورت کامل در ایران تولید شوند اما اگر تاکنون به این هدف دست نیافته ایم به دلایل غیر فنی همچون سرمایه گذاری، تیر2 ها، تامین قطعات نیازمند تکنولوژی و مواردی از این دست است.
    لعل ادامه داد: قطعه سازان بین المللی رنو به عنوان مرجع در تماس با قطعه سازان ایرانی هستند تا با سرمایه گذاری مشترک، انتقال فناوری انجام شود این در حالی است که کیفیت محدود به تولید خودرو نمی شود بر این اساس استانداردهایی برای اعمال کیفیت در شبکه خدمات پس از فروش داریم.
    وی در پاسخ به پرسش عصر خودرو مبنی بر دلایل قرار نگرفتن استپ وی در فهرست شرکت بازرسی کیفیت نیز اظهار کرد: شریک ایرانی رنو ( پارس خودرو) آمادگی لازم برای قرار گرفتن این خودرو در فهرست شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد را دارد اما به اعتقاد این شرکت، این خودرو تیپ مشابهی همانند ساندرو دارد بر این اساس از فهرست این شرکت حذف شده است.
    وی با بیان این که همزمان با افزایش تولید و فروش رنو در ایران، کیفیت نیز افزایش یافته است، گفت: یکی از این خودروها مگان بوده که تا سال 2014 در ایران به فروش رسید و به دلیل کیفیت بالای این خودرو، به عنوان خودروهای نیروهای پلیس نیز مورد استفاده قرار گرفت.
    لعل با بیان این که تولید تندر 90 که در آینده نیز همچنان ادامه خواهد داشت نیز از دیگر خودروهای با کیفیت رنو در ایران است، افزود: تولید ساندرو و استپ وی که دوسال است در دستور کار تولید قرار گرفته در کنار خودروهای وارداتی این گروه خودروسازی همواره در فهرست برترین های کیفیت قرار گرفته اند.
    مهدی مهرآور، قائم مقام کیفیت رنو در ایران نیز با بیان این که در حال حاضر 50 نیروی کار در پلنت های تولیدی مشغول به فعالیت هستند که وظیفه آن ها نهادینه کردن روش های کیفیت است و تا زمان رعایت نشدن کامل موارد کیفی، اجازه صدور داده نخواهد شد، اظهار کرد: همه نیروهای واحد کیفیت در خدمت تولید هستند تا مطمئن شوند راهکارهای کیفی به درستی اجرایی شود.
    وی با اشاره به سه ستون اصلی کیفیت در رنو گفت: سخت گیری در مسایل کیفی، ستون اولیه در رنو است به طوری که تمام مشکلات کیفی به طور کامل دیده خواهد شد به طوری که مدیر کیفیت در رنو حرف آخر را در ارتباط با تولید می زند و اجازه توقف تولید را صادر می کند به طوری که حتی مدیرعامل نمی تواند اعتراضی به این تصمیم داشته باشد.
    مهرآور با بیان اینکه در رنو به دنبال پنهان کردن ایرادات نیستیم و این همواره به عنوان دومین اصل شناخته می شود، افزود: دانش نیز به عنوان سومین اصل در رنو مدنظر قرار می گیرد چرا که معتقدیم کیفیت ساخته تمام ارکان یک سازمان است و واحد کیفیت به تنهایی نقشی در آن ندارد. 
    قائم مقام کیفیت رنو در ایران یادآور شد: چرخه رضایت مشتری در رنو فعال است و بر اساس این چرخه تلاش می شود تا هر نفر خود را به عنوان مشتری نفر قبل ببیند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو