فونیکسریمکسبهتام

معاون رئیس جمهور ترکمنستان تاکید کرد:

همسان سازی تعرفه تردد کامیون میان ایران و ترکمنستان

عصر خودرو- وزیر امور خارجه ترکمنستان گفت: در نظر داریم تا تعرفه خودروهای باری عبوری میان ایران و ترکمنستان را همسان سازی کنیم.

همسان سازی تعرفه تردد کامیون میان ایران و ترکمنستان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، رشید مردوف در نشست خبری پایان کمیسیون همکاری های مشترک ایران و ترکمنستان با اشاره به برگزاری مذاکرات دو روزه دو کشور در بخش های مختلف اقتصادی گفت: در این دو روز مشاهده کردیم که طرف ایرانی برای گسترش روابط کمال همکاری را با مقامات ترکمنستان نشان داد÷. همچنین دیدارهایی با رئیس جمهور، رئیس مجلس و مشاور بین الملل رهبر معظم انقلاب درباره روابط دو کشور برگزار کردیم.

    وی با اشاره به بررسی مسائل دو کشور در خصوص گاز، افزود: طی دو ماه آینده دور بعدی جلسات کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکمنستان در عشق آباد برگزار می شود و امیدوارم تا آن زمان همه همکاران من با همتایان ایرانی خود به توافق رسیده باشند.

    وزیر امور خارجه ترکمنستان با بیان اینکه روابط اقتصادی ایران و ترکمنستان در خطوط اول همکاری های اقتصادی ما قرار دارد، گفت: در سال 2016 حجم روابط اقتصادی دو کشور یک میلیارد و 10 میلیون دلار بود که با توجه به تمام ظرفیت های دو کشور این رقم، رقم پایینی است.

    رئیس کابینه وزرای ترکمنستان ادامه داد: طی این دو روز مذاکره در دیدارها مکرراً تاکید شد که دو طرف برای افزایش روابط به خصوص در بخش های برق، گاز و احداث خطوط جاده ای مصمم هستند. امیدوارم در آینده نزدیک نتیجه این توافقات را مشاهده کنیم.

    وی با اشاره به برگزاری نشست هایی در بخش تجارت ایران و ترکمنستان با وزیر صنعت کشورمان گفت: دو طرف در حوزه صادرات و واردات به درک مشترک رسیده اند و به توافقاتی دست یافتیم. همچنین توافقات دیگری نیز درباره لیست اقلام مورد نیاز دو کشور که می خواهند تامین متقابل کنند، دست یافتیم.

    مردوف با تاکید بر لزوم افزایش تجارت مرزی ایران و ترکمنستان گفت: ما تجربه خوبی در زمینه معاملات مرزی با ایران در مرز باجگیران داریم که همه این موارد لزوم تاسیس منطقه آزاد تجارت مرزی میان دو کشور را نشان می دهد. امیدوارم این پیشنهادات تا قبل از کمیسیون مشترک اقتصادی بعدی دو کشور آماده شود.

    وی با بیان اینکه مذاکرات مفصلی در حوزه حمل و نقل با طرف ایرانی داشتیم، گفت: در هیئت اقتصادی ترکمنستانی، وزیر راه آهن، وزیر حمل و نقل جاده ای و شرکت حمل و نقل جاده ای حضور دارند که مذاکرات خوبی با همتایان خود در ایران برگزار کردند.

    این مقام ارشد ترکمنستانی تاکید کرد: باید دیگر کشورهای منطقه را نیز در پروژه های اقتصادی به خصوص ازبکستان و قزاقستان را وارد کرده و از آنها بخواهیم درباره تعرفه های حمل و نقل میان کشورها به یک تعرفه واحد دست یابیم تا آسیای میانه به خلیج فارس متصل شود.

    معاون رئیس کابینه ترکمنستان تاکید کرد: در نیم سال دوم سال جاری نشست چهارجانبه ترکمنستان، ازبکستان، ایران و عمان برگزار می شود که در آن درباره فعالسازی راه آهن ترکمنستان-قزاقستان و ایران گفتگو خواهد شد.

    وی بر لزوم هماهنگ سازی تعرفه تردد خودرو میان ایران و ترکمنستان تاکید کرد و گفت: سه سال پیش وزرای خارجه دو کشور به توافقی دست یافتند که بر اساس آن تعداد خودروهای عبوری باری میان دو کشور به روزی هزار دستگاه برسد. با توجه به اینکه ایران و ترکمنستان چهار مرز فعال و زیرساخت جاده ای دارند، بنابراین نیاز داریم تا این توافق عملیاتی شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو