فونیکسریمکسبهتام

معرفی خاص ترین خودرو های تیونینگ شده توسط برابوس؛

۴۰ سال افسون قدرت

عصر خودرو- برابوس در سال ۱۹۷۷ توسط بودو بوشمان و کلاوس برکمان در آلمان تاسیس شد.نام این شرکت بر گرفته از سه حرف اول نام خانوادگی این دو دوست است که طی ۴۰ سال فعالیت بر روی خودروهای تیون شده مرسدس بنز، تسلا، میباخ و اسمارت قرار گرفته است.

۴۰ سال افسون قدرت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، پس از ثبت شرکت، برکمان هیچ علاقه‌ای به تیونینگ خودروها نشان نداد و سهم خود را در ازای 100 یورو به بوشمان فروخت و از شرکت جدا شد.هفته گذشته و همزمان با 40 سالگی این کمپانی بزرگ بنیانگذار اصلی برابوس بودو بوشمان از دنیا رفت و به همین منظور در نوشتار زیر نگاهی به بهترین ساخته‌های برابوس خواهیم انداخت.

    Brabus Rocket
    مسلما این مدل یکی از معروف‌ترین ساخته‌های برابوس است.این شرکت در سال 2006 با تقویت کردن پیشرانه و کیت بدنه‌ای که بر روی مرسدس CLS، قرار داد توانست سریع‌ترین سدان 4 در دنیا را تولید کند.Rocket از یک پیشرانه 12 سیلندر 6.2 لیتری مجهز به دو توربوشارژر استفاده می‌کند که توان تولید 720 اسب بخار قدرت را داراست.بیشینه سرعت این خودرو 362 کیلومتر بر ساعت است.


    Brabus SV12 S Biturbo Roadster
    یکی دیگر از اعجوبه‌های برابوس SV12 S است که در سال 2006 سریع‌ترین خودرو کانورتیبل لقب گرفت.مانند دیگر مدل‌های سفارشی، برابوس تغییرات بسیاری را بر روی پیشرانه این خودرو انجام داده است.پیشرانه 12 سیلندر این مدل با 730 اسب بخار قدرت، 213 واحد نیروی بیشتری را نسبت به نسخه استاندارد تولید می‌کند و با برداشته شدن محدودیت‌های الکترونیکی می‌تواند به سرعت 350 کیلومتر بر ساعت برسد.


    Brabus Mclaren Mercedes SLR
    مدل استاندارد این خودرو توسط مک‌لارن در انگلستان ساخته شد و سپس توسط مرسدس به یک پیشرانه 8 سیلندر 5.8 لیتری مجهز شد.برابوس برای بهبود کشش و شتاب، بر روی این مدل از یک دیفرانسیل جدید استفاده کرد که قابلیت 40 درصد قفل شوندگی بیشتر نسبت به نسخه استاندارد داشت.همچنین برای ارائه توان بیشتر، سیستم خنک کنندگی، میلنگ و اگزوز اسپرت جدید بر روی این خودرو سوار شد که خروجی SLR به 660 اسب بخار رسید.


    Brabus Bullit
    Bullit بر اساس Mercedes-AMG C63 ساخته شد.پیشرانه استاندارد این خودرو، 8 سیلندر به حجم 6.2 لیتر بود که با یک پیشرانه 12 سیلندر 6.2 لیتری مجهز به توئین توربو عوض شد.قیمت C63 AMG 90 هزار دلار بود اما این نمونه برچسبی 400 هزار دلاری را بر روی خود می‌دید.


    Brabus Mercedes-Benz Vaeno
    زمانی که برابوس تصمیم گرفت مرسدس A کلاس را تقویت کند، متوجه شدیم برابوس تنها در زمینه تیون کردن خودروهای عضلانی و پر‌قدرت مهارت ندارد بلکه توانایی تقویت خودروهای کوچک و حتی MPV ها را نیز دارد.

     


    Brabus Tesla Roadster
    این اولین همکاری بین برابوس و تسلا است.در این همکاری خبری از تغییرات فنی نیست و برابوس صرفا ظاهر خودرو را دستخوش تغییر کرده است.برابوس برای این خودرو یک مولد صدا در نظر گرفت تا این خودرو الکتریکی که در حالت عادی هیچ صدایی از خود ایجاد نمی کند، در حین حرکت صدایی دلنشین را تولید کند.

    نویسنده: اشکان آثار

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو