فونیکسریمکسبهتام

ناوگان اتوبوسرانی نیشابور فرسوده است

عصر خودرو- سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری نیشابور گفت: این سازمان با ۱۹۴ دستگاه اتوبوس، میدل باس و مینی بوس روزانه ۶۰ هزار مسافر را جا به جا می کند اما میانگین عمر ناوگان به ۱۲ سال می رسد در حالی که میانگین ۱۰ سال سن فرسودگی اتوبوس درون شهری است.

ناوگان اتوبوسرانی نیشابور فرسوده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، اسماعیل قندهاری افزود: از سال 1389 تاکنون اتوبوس جدیدی از سوی دولت به شهرداری نیشابور تحویل نشده است. با توجه به قیمت روز هر دستگاه اتوبوس که هم اینک حدود پنج میلیارد ریال است نوسازی و جایگزینی اتوبوس برای شهرداری و بخش خصوصی به امری دشوار تبدیل شده است.
    وی در ادامه به ادغام سازمانهای تاکسیرانی و اتوبوسرانی بر اساس ابلاغیه وزارت کشور اشاره و بیان کرد: کنترل عملکرد تاکسیهای تلفنی سطح شهرعملاً به دلیل وجود دو گانگی موجود بین شهرداری و اتحادیه اتومبیلهای کرایه زیر نظر اداره صنعت، معدن و تجارت بوده و نظارت بر این حوزه را به شدت کاهش داده است.
    سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری نیشابور ادامه داد: این سازمان جهت ساماندهی فعالیتهای این حوزه در سال 1396 نسبت به اجرای پروژه ای مشتمل بر ممیزی تاکسیهای تلفنی و تهیه شیوه نامه استاندارد برگرفته از قوانین حمل و نقل کشور برای نظارت حمل و نقل درون شهری اقدام نمود.
    وی گفت: این فرایند پس از شناسایی ناوگان فعال در این حوزه و بر اساس شیوه نامه جامع که شامل ویژگیهای دفاتر، خودروها، رانندگان و پارامترهای مختلف می باشد به تصویب شورای اسلامی شهر و فرمانداری نیشابور نیز رسیده است.
    قندهاری افزود: صدور مجوز صنفی آژانسها و نظارت بر عملکرد صنفی آنها بر عهده اداره صنعت، معدن و تجارت و زیرمجموعه بوده اما همه فرآیندهای حمل و نقلی شامل صدور مجوز بهره برداری آژانس، مجوزهایای خودرو و رانندگان در اختیار شهرداری است.
    وی ادامه داد: هزار و 268 دستگاه تاکسی شامل 483 دستگاه پراید، 347 دستگاه پژو ، 125 دستگاه پژو روآ، 32 دستگاه پیکان، 273 دستگاه سمند و هفت دستگاه ون روزانه در نیشابور 80 هزار مسافر را جا به جا می کنند.
    مرکز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در فاصله 127 کیلومتری غرب مشهد واقع است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو