فونیکسریمکسبهتام

معاون رییس جمهور مطرح کرد:

ثبت سفارش ارزی امسال ۲ برابر سال گذشته بوده است

عصر خودرو- معاون رییس جمهور با اشاره به میزان ثبت سفارش ارزی گفت: ثبت سفارش ارزی امسال ۲ برابر سال گذشته بوده است.

ثبت سفارش ارزی امسال ۲ برابر سال گذشته بوده است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایبِنا، جمشید انصاری درباره میزان ثبت سفارش ارزی گفت: در مدت مشابه سال گذشته 4.9 میلیارد دلار ثبت سفارش ارزی انجام شده بود اما از ابتدای فروردین امسال تا  26 اردیبهشت ماه حدود 9.8 میلیارد دلار در کشور ثبت سفارش انجام شده است.

    معاون رییس جمهور اضافه کرد: در کنار افزایش ثبت سفارش ارزی، دولت توجه ویژه ای نیز به اختصاص ارز به کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در سال جاری داشته و امسال بیش از 1.7 میلیارد دلار به کالاهای اساسی اختصاص داده است.

    انصاری تاکید کرد: این آمار نشان دهنده موفقیت آمیز بودن تمهیدات دولت در برابر نوسانات ارزی و اقدام ترامپ در خروج از برجام است.

    وی با اشاره به اینکه با اقدامات دولت، پس از اعلام موضع ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مشکل خاصی در اقتصاد کشور ایجاد نشده است، بیان کرد: البته باید توجه داشت که دشواری هایی در پی این امر در کشور ایجاد می شود ولی می توانیم با یکدلی مردم از این شرایط خارج شویم.

    معاون رئیس جمهوری ادامه داد: روزی همه دنیا در مقابل ایران قرار داشتند ولی امروز با وجود تهدیدهای آمریکا، دنیا در کنار ماست.

    انصاری، بزرگترین دستاورد برجام را لغو تحریم های شورای امنیت علیه کشورمان دانست و گفت: اجرای تحریم های این شورا برای همه دنیا الزام آور است ولی در حال حاضر این تحریم ها وجود ندارد و تنها یک کشور برای ما تحریم ایجاد کرده است.

    وی در ادامه با اشاره به وجود 26.2 میلیون نفر نیروی آماده به کار در کشور از اشتغال 23 میلیون نفر در حال حاضر در کشورمان خبر داد و افزود: 3.2 میلیون نفر بیکار داریم که سالانه حدود یک میلیون نفر به این تعداد اضافه می شود.

    وی افزود: امسال دولت می خواهد یک میلیون فرصت شغلی ایجاد کند که در این صورت بخشی از بیکاران انباشته از سال های گذشته نیز وارد بازار کار و اشتغال می شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو