فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۲۱۰۵»

تعمیرات پالایشگاه‌ها عامل کاهش تولید بنزین

عصر خودرو- بنزین به عنوان فرآورده نفتی پرکاربرد محصولی استراتژیک به حساب می‌آید که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته ظرفیت تولید این محصول در کشور ۸۰ میلیون لیتر در روز است که به علت تعمیرات اساسی برخی پالایشگاه‌ها، هم اکنون روزانه حدود ۷۰ میلیون لیتر تولید داریم.

تعمیرات پالایشگاه‌ها عامل کاهش تولید بنزین
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از میزان، بنزین به عنوان فرآورده نفتی پرکاربرد محصولی استراتژیک به حساب می‌آید که تلاش برای خودکفایی در آن، مدت‌ها است که در داخل کشور آغاز شده است.

    بنا بر آمار ظرفیت تولید بنزین کشور 80 میلیون لیتر در روز است که به علت تعمیرات اساسی برخی پالایشگاه‌ها، هم اکنون روزانه حدود 70 میلیون لیتر بنزین در داخل تولید می‌شود.

    در کنار تلاش برای خودکفایی، تلاش برای تولید بنزین یورو 4 و نفت گاز یورو 4 نیز صورت می‌گیرد که با پروژه‌های اجرا شده تولید بنزین یورو 4 کشور از نیمه دوم امسال به حدود 65 میلیون لیتر و میزان تولید نفت گاز یورو 4 نیز به 50 میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

    پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان یکی از پروژه‌های مهم در این حوزه معرفی می‌شود که با تکمیل آن میزان تولید بنزین کشور به بیشترین حد خود می‌رسد.

    این پالایشگاه که در سه فاز تعریف شده با افتتاح فاز نخست ان در سال گذشته، 6 میلیارد لیتر فرآورده تولید شده، در فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس از اسفند سال گذشته آغاز کرده مجموع بنزین تولیدی 2 فاز در پالایشگاه را به روزانه 22 میلیون لیتر در روز رسانده است.

    بنا بر برنامه ریزی‌های صورت گرفته فاز سوم نیز تا پایان امسال به مرحله بهره برداری می‌رسد که تولید 360 هزار بشکه میعانات گازی را به دنبال دارد.

    گفتنی است بیژن زنگنه وزیر نفت در جدیدترین اظهارات خود در خصوص تولید بنزین گفت: در سه ماهه نخست امسال میزان تولید بنزین با 25 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به رقم 77 میلیون لیتر می‌رسد که امیدواریم این میزان تا پایان سال جاری به 96 میلیون لیتر برسد که این خبر از افزایش 50 درصدی در تولید بنزین خواهد بود.

    وزیر نفت خودکفایی در بنزین را تنها مشروط به افزایش تولید ندانست بلکه قیمت بنزین و میزان مصرف خودرو‌های تولیدی تاثیر موثری در مصرف بنزین دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو