فونیکسریمکسبهتام

DS۸؛ پرچمدار DS برای سال ۲۰۲۰ معرفی شد +تصاویر

عصر خودرو - خودروساز لوکس فرانسه از ارائه مدل پرچم‌دار خود به نام DS ۸ با طرح فست‌بک خبر داد؛ این مدل جدید خصوصیات مشترکی با خودروی مفهومی سیتروئن نیومرو ۹ مدل ۲۰۱۲ دارد.

DS۸؛ پرچمدار DS برای سال ۲۰۲۰ معرفی شد +تصاویر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از زومیت، قبل از این‌که DS به عنوان یک برند تجاری مستقل از گروه PSA شناخته شود، همواره تلاش می‌کرد تا با تبدیل شدن به برندی برتر با طراحی سفارشی و ارائه مدل‌های لوکس، خود را از پژو و سیتروئن، بالاتر نگه دارد. جدیدترین محصول این خودروساز نیز مانند DS 7 کراس‌بک و DS 3 کراس‌بک، حضور مستقل و متفاوت این شرکت را با طیف وسیعی از محصولات در بازار تقویت می‌کند؛ اما چیزی که DS در حال حاضر به آن نیاز دارد، ارائه مدل پرچم‌دار مناسب است.

در سال 2020 خودروی جدیدی با نام “DS 8” وارد بازار خواهد شد تا به عنوان رقیبی برای بی‌ام‌و سری 5، آئودی A6 و مرسدس بنز E کلاس معرفی شود. با این حال برخلاف سه‌گانه آلمانی، جدیدترین مدل خودروساز فرانسوی از شکل سدان بهره نمی‌برد. در عوض طراحان خلاق فرانسوی به دنبال ظاهری جذاب از فست‌بک هستند، که گفته می‌شود خصوصیات مشترکی با خودروی مفهومی سیتروئن نیومرو 9 داشته باشد؛ خودروی مفهومی سیتروئن نیومرو (Citroën Numero) در سال 2012 معرفی شد و به نظر می‌رسد که این بار قصد دارد در قالب یکی از محصولات DS راهی به بازار پیدا کند.

طرح DS برای ارائه مدل جدید چیزی بیش‌تر از شایعه است، زیرا اریک اپود معاون ارشد محصول این برند تائید کرد که مدل موردنظر قطعا به عنوان پرچم‌دار وارد بازار می‌شود. اپود در مصاحبه با اتو اکسپرس از تصویب شدن نهایی فرآیند طراحی مدل جدید خبر دارد و اضافه کرد که در آینده نزدیک خودرویی متفاوت، شگفت‌انگیز و تماشایی وارد بازار خواهد شد. برای برجسته کردن مدل جدید، DS به طراحی بسیار متفاوت عقب خودرو روی آورده است، که نسبت به طرح هاچ‌بک بسیار عملی‌تر به نظر می‌رسد.

اپود وعده داده است که برای تداوم وضعیت پیشرفت کنونی، DS تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا به شیوه‌ای متفاوت از رقبا عمل کند و محصولاتی به بازار ارائه دهد که تفاوت قابل‌ ملاحظه‌ای با دیگر خودروها داشته باشند. به همین علت DS علاقه‌ای به کپی کردن از دیگر شرکت‌ها مانند مرسدس بنز و بی‌ام‌و ندارد و به دنبال ایده‌های تکراری در ارائه مدل پرچم‌دار نیست.

در زیر بدنه خودروی پرچم‌دار جدید DS، از پلت‌فرم EMP2 استفاده می‌شود که خودروی محبوب پژو 508 جدید نیز از آن بهره می‌برد. ویژگی‌ها جالب سدان پژو 508 جدید، آن را به یکی از جذاب‌ترین مدل‌ها در کلاس خود معرفی می‌کند. از دیگر خصوصیات مدل پرچم‌دار DS، بهره‌گیری از فناوری الکتریکی است و انتظار می‌رود که از سیستم محرکه پلاگین هیبرید در کنار مدل‌های متداول بنزینی و دیزلی استفاده شود.

گروه خودروسازی پژو سیتروئن فرانسه مدت زمان زیادی از بازار ایالات متحده آمریکا دور بوده است، اما در حال حاضر نیم نگاهی برای بازگشت به این بازار بزرگ دارد. در همین زمینه خودروساز PSA تصمیم دارد که از محصولات برند لوکس خود برای عرضه در بازار آمریکا بهره ببرد. به همین علت DS این نقش مهم را بر عهده گرفته است و مدل پرچم‌دار آینده می‌تواند جایگزین جالبی برای محصولات لوکس بازار خودرو باشد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو