فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی «عصر خودرو»؛

واردات خودرو از فهرست تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی خارج شد

عصر خودرو- در حالی شنیده ها حاکی از موفقیت چند شرکت واردکننده خودرو برای دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی حکایت دارد که دبیر انجمن واردکنندگان خودرو از خروج خودرو از اولویت دریافت این ارز خبر می دهد.

واردات خودرو از فهرست تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی خارج شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، شنیده ها حاکی از آن است که هم اکنون سه شرکت واردکننده موفق به دریافت ارز با قیمت 4200 تومانی شده اند و یک شرکت که در کنار واردات اقدام به تولید می کند نیز موفق به دریافت 4 پارت از این ارزها شده است.
    در همین حال، مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفت و گو با پایگاه خبری عصر خودرو با تاکید بر این که دریافت ارز 4200 تومانی از سوی دو شرکت را تایید می کنیم، اظهار کرد: البته با توجه به فعل و انفعالات انجام شده و هزینه هایی تحمیل شده، تقریبا نرخ واقعی برای واردکنندگان خودرو 4850 تومان تمام شد.
    وی در تشریح دلایل این افزایش گفت: هم اکنون 10 درصد مبلغ مورد نیاز واردکنندگان حفظ شده و ارز مورد نیاز نیز به شکل یورو به آن ها تخصیص یافته و بر اساس فرمولی، این یورو به دلار تبدیل می شود. بعد از آن که وجه ریالی بابت یورو پرداخت شد این رقم تبدیلی بر تعداد دلاری که از تبدیل یورو به دلار به دست وارد کننده رسیده، تقسیم می شود که با این احتساب نرخ تخصیص یافته به واردکنندگان به 4850 تومان می رسد.
    دادفر با تاکید بر محدودیت استفاده از دلار 4200 تومانی برای واردات تصریح کرد: فرایند زمان ثبت درخواست تا زمان دریافت حدود 40 روز به طول انجامید اما از آن جا که بانک ها اعلام می کنند این ارز هنوز به صورت کامل به آن ها تخصیص داده نشده، محدودیت در استفاده وجود دارد و معدود واردکنندگانی که موفق به دریافت این ارزها شدند کاملا اتفاقی و البته به سختی موفق شدند.
    دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اظهار کرد: هم اکنون خودرو از اولویت دریافت دلار 4200 تومانی خارج شده و به درخواست هایی که پیش از این به ثبت رسیده بود نیز اعلام می شود که مستندات خود را در سامانه جامع تجارت ارایه کنند اما با مراجعه به این سامانه، شاهد هستیم که خودرو از فهرست دریافت دلار 4200 تومانی خارج شده است.

    * نویسنده: میترا ممسنی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو