فونیکسریمکسبهتام

باستانی در تشریح نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

سازمان حمایت و خودروسازان ملزم به ارائه آنالیز قیمت محصولات شدند

عصر خودرو- سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: خودروسازان و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ملزم به ارائه آنالیز قیمت خودروهای تولید داخل در جلسه هفته آینده شدند.

سازمان حمایت و خودروسازان ملزم به ارائه آنالیز قیمت محصولات شدند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵:۰۰

    سعید باستانی در گفت‌وگو با  پایگاه خبری عصر خودرو ، در تشریح نشست امروزکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این نشست پنج تصمیم گرفته شد، گفت: در جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس مقرر شد کارگروه مشترکی با حضور نمایندگانی از خودرو سازان، مجلس، واردکنندگان، قطعه سازان و وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شود و این کارگروه تا سه شنبه هفته آینده فرصت دارد پیشنهادهایی را ارائه کند.
    نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سه‌شنبه هفته آینده این نشست با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار می‌شود، گفت: مقرر شد درباره تامین ارز قطعه سازان و خودروسازان هم اقدامات لازم صورت گیرد.
    باستانی ادامه داد: در نشست امروز مقرر شد تا خودروسازان و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان آنالیز دقیق قیمتی را از خودروهای تولید داخل برای ارائه در جلسه هفته آینده تهیه و مشخص کنند مبانی تعیین قیمت خودروها کدام موارد هستند.
    وی با یادآوری این که آمار ضد و نقیضی درباره آمار واردات خودرو وجود دارد خاطرنشان کرد: گزارشی از واردات خودرو نیز باید تهیه شود که مقرر شد صالحی نیا معاون وزیر صنعت در این باره گزارشی ارائه کند تا تاثیر خودروهای وارداتی را در بازار ارزیابی کنیم.
    باستانی تصریح کرد: همیشه بحث افزایش قیمت مدنظر خودروسازان بوده که ناشی از افزایش نرخ ارز، نرخ تورم سالانه یا افزایش کیفیت است، که در این باره بحث مخالف و موافق صورت گرفت و نتیجه نهایی در جلسه هفته آینده با حضور متولی بخش صنعت مشخص می شود.
    سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در باره تخصیص ارز 4200 تومانی به قطعه سازان و خودرو سازان نیز ، گفت: در ماه‌های گذشته به دلیل اینکه اختلاف بین ارز دولتی و آزاد کم بود و بازار ارز توسط دولت کنترل می‌شد خودروسازان ارز مورد نیاز خود را به صورت آزاد تامین می‌کردند اما در حال حاضر که این اختلاف افزایش پیدا کرده دولت باید ارز 4 هزار و 200 تومانی را برای خودروسازان و قطعه سازان تامین کنند.
    گفتنی است، جلسه امروز کمیسیون در خصوص افزایش قیمت خودرو با حضور یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو ، جهرودی مدیرعامل سایپا، صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و قطعه سازان و وارد کنندگان خودرو برگزار شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو