فونیکسریمکسبهتام

چه کسانی کارت شناور ترافیک گرفتند؟

عصر خودرو- در حالی که یکی از مصادیق اشکال طرح ترافیک قدیمی تهران که معاونت ترافیک شهرداری در دوره جدید از آن به‌عنوان یک عامل رانتی بودن این طرح یاد می‌کرد، توزیع کارت‌های طرح ترافیک شناور میان گروه‌های خاص بوده است، با اجرای طرح ترافیک جدید نیز مجوزهای شناور که پایه شکل‌گیری رانت در این زمینه هستند، حذف نشد.

چه کسانی کارت شناور ترافیک گرفتند؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  دنیای اقتصاد ، برابر اعلام رسمی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، امسال 10 هزار مجوز سیار طرح ترافیک توزیع شده که عملکرد آنها مشابه کارت‌های شناوری است که در سال‌های قبل توزیع می‌شد.

    با استفاده از این کارت‌ها می‌توان با سه خودروی مختلف در یک روز، وارد محدوده طرح ترافیک شد و به همین خاطر عنوان «سیار» یا «شناور» به آنها اطلاق می‌شود. محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در زمانی که تغییر طرح ترافیک را کلید زد، به صراحت از کارت‌های شناور به‌عنوان رانت یاد کرد و با تاکید بر اینکه کسانی که سال‌ها رانت خوردند، رانت دادند و از جیب مردم برای خود یارگیری کردند، در حق شهروندان تهرانی خیانت رواداشته‌اند، تصریح کرد: اگر آنها واقعا معتقدند طرح ترافیک قبلی خوب بوده و طرح ترافیک جدید، خیانتی در حق شهروندان است، از ما بخواهند که اعلام کنیم در دوره پیشین چند کارت شناور با حدود قیمت 5 میلیون تومانی را به‌صورت رایگان پخش کرده‌اند. در همان ایام خبر لغو مجوز و از رده خارج کردن حدود 600 کارت شناور که به شکل غیرقانونی در اختیار برخی افراد قرار گرفته بود منتشر شد. با این وجود مدیران ترافیکی جدید تهران در جریان بازنگری در طرح ترافیک جدید این مجوزهای منشأ رانت را حذف نکردند و 10 هزار مجوز سیار  امسال توزیع شد. در روزهای اخیر برخی از خبرگزاری‌ها از خرید و فروش مجوزهای شناور ورود به طرح ترافیک جدید خبر دادند و این در حالی است که فقط دو هفته از اجرای این طرح می‌گذرد. در آگهی‌های فروش طرح ترافیک شناور عنوان می‌شود که مجوزها را به‌عنوان هدیه یا طلب از شخص دیگری دریافت کرده‌اند و به خاطر ارزش ریالی آن، تصمیم به فروش مجوز گرفته‌اند. اکنون شهرداری باید پاسخ دهد که 10 هزار مجوز شناور طرح ترافیک را به چه کسانی واگذار کرده که سر از آگهی‌های فروشی در آورده‌اند؟ انتظار می‌رود معاونت ترافیک فهرست دریافت‌کنندگان مجوز شناور طرح ترافیک را به تفکیک اشخاص حقیقی و حقوقی اعلام کند تا علاوه بر اینکه از شکل‌گیری بازار سیاه خرید و فروش این مجوزها جلوگیری می‌شود، یک گام به تحقق شعار شهرداری تمام‌شیشه‌ای و شفاف نزدیک‌تر شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو