فونیکسریمکسبهتام

توزیع دیزل یورو ۴ آغاز شد

دستگاه‌های خاطی در حوزه آلودگی هوا معرفی می‌شوند

عصر خودرو- دبیر کارگروه ملی آلودگی هوا ضمن اشاره به آغاز توزیع دیزل یورو ۴ در سراسر کشور از راه‌اندازی وب‌سایت اطلاع‌رسانی دبیرخانه کارگروه آلودگی هوا خبر داد و گفت: از این پس کلیه مصوباتی که توسط دستگاه‌ها اجرا نمی‌شود روی این وب‌سایت قرار داده خواهد شد تا شهروندان در جریان دقیق اجرای مصوبات قرار گیرند.

توزیع دیزل یورو ۴ آغاز شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، وحید حسینی، دبیر کارگروه ملی آلودگی هوا در بیست و هشتمین جلسه این کارگروه که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت نفت، وزارت صنعت، وزارت کشور و وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: توزیع سوخت دیزل یورو 4 از اول خردادماه آغاز شده است. بر اساس گزارش وزارت نفت، دیزل یورو 4 در 400 جایگاه توزیع می‌شود. 220 جایگاه در کلانشهرها و مابقی در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی اصلی و برخی از محورهای فرعی است.

    وی ادامه داد: تعدادی از جایگاه‌ها توزیع سوخت دیزل یورو 4 را از اول خردادماه شروع کرده و تعداد دیگری هم از اول تیرماه آغاز خواهند کرد.

    دبیر کارگروه ملی آلودگی هوا با اشاره به این که اقدام وزارت نفت در توزیع سوخت دیزل یورو 4 اقدام بسیار مثبتی است، گفت: توزیع دیزل یورو 4 در شرایط کنونی کار بسیار سختی است و این وزارتخانه باید سوخت را که قبلا با خط لوله منتقل می‌کرد، با کامیون انتقال دهد که جای تشکر دارد.

    حسینی تأکید کرد: هزینه توزیع سوخت در وزارت نفت نسبت به گذشته 20 میلیارد تومان افزایش یافته است. در جلسه‌ای که با آقای زنگنه، وزیر نفت داشته‌ایم، ایشان تأکید کردند به هیچ‌وجه امکان تولید دیزل یورو 4 بیش از آنچه تولید می‌شود، وجود ندارد اما برای حل مشکل آلودگی هوا می‌توانند روند توزیع را اصلاح کنند.

    وی در ادامه اقدامات دبیرخانه کارگروه آلودگی هوا را طی سه ماه گذشته تشریح کرد و گفت: تاکنون شش جلسه تخصصی در مورد کیفیت سوخت دیزل برگزار شده است. همچنین برای موتورسیکلت برقی سه جلسه برگزار شده اما متاسفانه هیچ خروجی نداشته است چون وزارت صنعت به تعهدات خود در این زمینه عمل نکرده است و باید فکر دیگری در این زمینه بکنیم.

    دبیر کارگروه ملی آلودگی هوا با بیان اینکه بحث‌های مربوط به نصب فیلتر دوده روی خودروهای دیزلی را شروع کرده‌ایم، اظهار کرد: تدوین سیاهه انتشار در هشت کلان‌شهر کشور امسال مورد توجه قرار خواهد گرفت. همچنین جلسات تخصصی مربوط به معاینه فنی به زودی برگزار خواهد شد و بنا داریم بازرسی مراکز معاینه فنی استان‌های تهران و البرز را به طور خاص و مستقل از شهرداری‌ها از طرف سازمان محیط زیست انجام دهیم تا مراکزی که در آزمون فنی مشکل دارند طبق قانون تعطیل شوند.

    حسینی در پایان از ایجاد وب‌سایت اطلاع‌رسانی دبیرخانه کارگروه ملی آلودگی هوا خبر داد و گفت: این وب‌سایت راه‌اندازی شده است و از این به بعد کلیه مصوباتی که توسط دستگاه‌ها اجرا نمی‌شود روی این وب‌سایت قرار خواهد گرفت تا به اطلاع مردم برسد. لازم به ذکر است دبیرخانه کارگروه ملی آلودگی هوا در حال حاضر با چهار کمیته تخصصی فعال است.

     در بیست و هشتمین جلسه کارگروه ملی آلودگی هوا اجرای طرح LEZ در کلان‌شهر، نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، نصب فیلتر دوده روی اتوبوس‌های شهری و پاتالیست روی تاکسی‌ها که طبق مصوبات دولت به وزارت کشور محول شده است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو