فونیکسریمکسبهتام

گزارش هفتگی بورس-خودرو؛

کاهش ۵ درصدی بازدهی خودرویی ها در این هفته

عصر خودرو- در هفته منتهی به دوم خرداد ماه، شاخص گروه خودرو با کاهش ۳۸۲ واحدی معادل ۵ درصد به ارتفاع ۱۵ هزار و ۲۲۵ واحد رسید.

کاهش ۵ درصدی بازدهی خودرویی ها در این هفته
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، طی معاملات این هفته میانگین حجم و ارزش معاملات گروه به ترتیب 40 و 35 درصد کمتر شد و در مجموع فضای گروه منفی بود که این جو نامساعد عمدتا متاثر از گزارشات مایوس کننده سایپا در خصوص صورتهای مالی سال 96 بود.
    در اولین روز کاری هفته برخی نمادهای قطعه ساز رشد خوبی ثبت کردند که به رشد شاخص گروه خودرو منجر شد. درحالیکه این روز نماد خکاوه پس از رشد بیش از 20 درصدی طی روزهای اخیر، جهت شفاف سازی متوقف گردید، خرینگ با رشد بیش از 7 درصدی بیشترین افزایش قیمت گروه را به خود اختصاص داد. پس از آن نمادهای خوساز، خمهر، خکار و خمحور با رشد حوالی 5 درصد و صف خرید مورد اقبال بودند.
    یکشنبه هم شاهد جو متعادل منفی گروه خودرو در بورس بودیم تا جاییکه خودرو در حاشیه 3 درصد منفی و خساپا 1.9 درصد منفی معامله شدند. در این روز نماد خکاوه که روز قبل متوقف شده بود، اعلام کرد اتفاق خاصی در سهم رخ نداده و با افت 2 درصدی بازگشایی و معامله شد. از سویی دو نماد قطعه ساز خوساز و ختوقا امروز هم علی رغم جو بازار با رشد نزدیک 5 درصدی به صف خرید رسیدند و در طرف مقابل خپویش با افت 5 درصدی صف فروش شد. سایر نمادها عمدتا متعادل و رو به منفی بودند.
    روز بعد با انتشار زیان 256 ریالی خساپا در صورت مالی 12 ماهه سال 96، نمادهای گروه خودرو پر عرضه ظاهر شدند، خزامیا نیز تعدیل منفی داد و زیان 146 ریالی را برای پایان سال 96 رقم زد لذا هردوی این نمادها متوقف شدند. لذا در واکنش به این خبر منفی، شاهد افت قیمتی در حاشیه 4 درصد منفی و صف فروش نمادهای بسیاری از جمله خکاوه، خپارس، خاور، خگستر، خکمک، خمحرکه، خچرخش، خلنت و خفنر بودیم. این درحالی بود که خرینگ در حاشیه 4 درصد مثبت بود و خوساز و ختور در آستانه مثبت کامل صف خرید تشکیل دادند.
    در آخرین روز کاری هفته شاخص گروه خودرو در غیاب نماد شرکتهای سایپا و زامیاد به مدار مثبت بازگشت و نماد خاور در نیم ساعت پایانی بازار با جهش قیمتی صف خرید شد، همینطور نمادهای خمهر، خریخت و خلنت صف خرید تشکیل داده بودند. مابقی هم عموما متعادل مثبت بودند و نماد خودرو حوالی صفر مثبت به قمیت 2,399 ریال پایانی کفایت کرد، نمادهای خساپا و خزامیا نیز متوقف ماندند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو