فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس :

الزام به اجرای استانداردهای ۸۵گانه خودرو بلندپروازانه است

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اجرای اجباری استانداردهای ۸۵ گانه خودرو را بلندپروازانه دانست و گفت: در شرایطی که بنزین یورو ۵ نداریم و جاده های کشور استاندارد نیست، نمی توان الزام به اجرای استانداردهای ۸۵ گانه کرد.

الزام به اجرای استانداردهای ۸۵گانه خودرو بلندپروازانه است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳:۰۰

     ولی ملکی  در خصوص الزام خودروسازان به اجرای استانداردهای 85 گانه از دی ماه امسال گفت: در حال حاضر در کشورمان برای خودروهای سبک استانداردهای 65 گانه و برای خودروهای سنگین استانداردهای 55 گانه اجرا می شود و بر خلاف گفته برخی مسئولان، در اروپا هم استانداردهای 85 گانه در تمام خودروها اجرا نمی شود.

    ملکی با تاکید بر اینکه باید در مورد اجرای استانداردهای 85 گانه پله پله جلو رفت، اظهار کرد: یک بخش از اجرای این استانداردها مربوط به خودروسازان نیست و جزء وظایف دولت است که مشکلات را برطرف کند مانند موضوع آلایندگی هوا، تولید بنزین یورو 5 و استانداردسازی جاده ها که اگر این موارد محقق نشود، طبیعتا استاندارهای 85 گانه هم قابل اجرا نخواهد بود.

    وی با تاکید بر اینکه هر قانونی که بخشی از آن قابل اجرا نباشد سختگیرانه است، عنوان کرد: اجرای اجباری استانداردهای 85 گانه خودرو قانون سختگیرانه ای است که می تواند بخشی از تولید خودرو را تحت تاثیر قرار دهد و خودروسازان را از اهداف مرتبط با تولید دور کند.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، مقایسه ایران با ترکیه و کشورهای اروپایی را در زمینه اجرای استانداردهای 85 گانه خودرو کار غلطی دانست و گفت: اجرای این استانداردها زیرساخت‌هایی مانند جاده های استاندارد و بنزین استاندارد و یورو 5 دارد که کشورمان در زمینه ایجاد این ملزومات موفقیتی نداشته است.

    ملکی با بیان اینکه برای اجرای این استانداردها باید، جامعه هدفی که اکثر خودروهای تولید داخل را استفاده می کنند در نظر بگیریم، تاکید کرد: بخش قابل توجهی از جامعه از خودروهایی مانند پراید، تیبا، پژو و سمند استفاده می کنند و در این میان اقشار ضعیف جامعه بیشتر خودروی پراید دارند که برای بیشتر آنها یک منبع درآمدی به حساب می آید و این در حالی است که ما فراوانی مصرف کننده در مورد برخی از خودروها را که نکته ظریفی است، لحاظ نمی کنیم.

    نماینده مردم مشکین شهر در مجلس در پایان تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود بهتر است که استانداردهای 65 گانه را به طور کامل اجرا کنیم و در مورد اجرای استانداردهای 85 گانه هم فعلا خیلی سفت و سخت نگیریم و مرحله به مرحله پیش برویم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو