فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیسیون عمران مجلس:

تلاش برای تحقق مطالبات کامیون داران

تسریع در رفع مشکلات رانندگان در گرو تعامل وزارت راه و کار

عصر خودرو- رئیس کمیسیون عمران مجلس، از بررسی مطالبات رانندگان در کمیسیون متبوعش خبر داد.

تلاش برای تحقق مطالبات کامیون داران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، محمدرضا رضایی  با اشاره به ورود کمیسیون عمران مجلس به موضوع اعتصابات و نارضایتی های اخیر کامیون داران، گفت: در این جلسه که صبح امروز دوشنبه(7 خردادماه) برگزار شد نمایندگانی از صنوف مختلف حمل و نقل باری و مسافربری، معاون وزیر راه وشهرسازی در حوزه حمل و نقل،همچنین رئیس سازمان راهداری و پلیس راه کشور حضور داشتند.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بیشترین دغدغه های رانندگان در حوزه صنفی بوده است، افزود: دو موضوع مهم بیمه رانندگان و همچنین نرخ کرایه ها در این جلسه بررسی و مقرر شد 50 درصد بیمه این افراد از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تامین شود.

    رشد کرایه رانندگان مورد توافق است

    رضایی با تاکید بر اینکه از دیگر موضوعات مورد توافق در این جلسه افزایش 20 تا 30 درصدی نرخ کرایه رانندگان بوده است، تصریح کرد: مطالبه کمیسیون عمران مجلس از دو وزارتخانه کار و همچنین راه و شهرسازی تسریع در رفع دغدغه های رانندگان بوده است.

    وی با بیان اینکه مقرر شد کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس پیگیر رفع تمامی مشکلات رانندگان باشد، گفت: این کمیته مکلف شد با دعوت از نماینده های  رانندگان و همچنین دستگاه های اجرایی موضوعات و مطالبات این صنف را پیگیری کنند.

    بررسی مطالبات رانندگان در کمیته حمل و نقل مجلس

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه نحوه توزیع بار، واردات خودرو، نوسازی ناوگان، ایرادات وارده به شرکت های حمل و نقل از دیگر موضوعات مورد بحث از سوی رانندگان بوده است، افزود: کمیته حمل و نقل با بررسی مطالبات رانندگان گزارشی مفصل از بررسی های خود ،  به کمیسیون عمران مجلس تقدیم خواهد کرد تا اقدامات لازم در این راستا صورت بگیرد.

    رضایی با بیان اینکه تعامل وزارت راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی برا رفع مشکلات پیش روی کامیون داران لازم است، تصریح کرد: توجه به مطالبات رانندگان لازم است زیرا بدون وجود این قشر زحمت کش بسیاری از ارکان اقتصاد کشور فلج خواهد شد.

    وی با تاکید بر اینکه از رانندگان خواسته ایم که نسبت به مطالبات به حق خود صبور تر رفتار کنند، گفت: متاسفانه برخی اعتراض ها مورد سواستفاده بیگانگان قرار می گیرد از این رو باید محتاط تر باشیم.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مطالبه ما از صنف رانندگان بازگشت به محیط کار خود و رعایت آرامش است در این میان نیز مسئولان در پی تحقق مطالبات آن ها تلاش حداکثری خواهند داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط