فونیکسریمکسبهتام

ضرب الاجل مجلس به دولت برای تحقق مطالبات؛

صفر تا ۱۰۰ اعتراضات رانندگان

عصر خودرو- فرجام اعتصاب رانندگان به ضرب العجل مجلس به دولت برای تحقق مطالبات این قشر منتهی شد.

صفر تا ۱۰۰ اعتراضات رانندگان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ،  نزدیک به یک هفته از اعتصاب و اعتراضات مجموعه رانندگان گذشت که در این فاصله نمایندگان مجلس با برگزاری نشست هایی با مسئولان کانون انجمن های صنفی کامیون داران و اتوبوس داران، رئیس سازمان راهداری، پلیس راه کشور و همچنین وزرای راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی موضوع را پیگیری و با تعیین ضرب الاجلی 2 هفته ای تحقق مطالبات قشر رانندگان را خواستار شد.
    در پی مشکلاتی اعم بیمه تامین اجتماعی، کرایه بار، هزینه های بالای خرید لوازم یدکی و غیره که رانندگان را به اعتصاب و اعتراض های گسترده مجبور کرد کانون انجمن‌های صنفی رانندگان حمل کالای سراسر کشور روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نمایندگان این اتحادیه با رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای کشور ، وزیر راه و شهرسازی، وزیر کار و همچنین نمایندگان مجلس جلسه‌ای داشته‌ و به تصمیماتی رسیده‌اند. از این جمله می‌توان به افزایش 20 درصدی کرایه حمل کالا و همچنین رفع مشکلات پیش آمده برای بیمه رانندگان اشاره کرد.

    تلاش برای تحقق مطالبات کامیون داران

    در این رابطه محمدرضا رضایی-رئیس کمیسیون عمران مجلس- از بررسی مطالبات رانندگان در کمیسیون متبوعش خبر داد.

    رضایی با بیان اینکه بیشترین دغدغه های رانندگان در حوزه صنفی بوده است، افزود: دو موضوع مهم بیمه رانندگان و همچنین نرخ کرایه ها در این جلسه بررسی و مقرر شد 50 درصد بیمه این افراد از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تامین شود.
    محمدرضا رضایی کوچی

    رشد کرایه رانندگان مورد توافق است

    رضایی با تاکید بر اینکه از دیگر موضوعات مورد توافق در این جلسه افزایش 20 تا 30 درصدی نرخ کرایه رانندگان بوده است، تصریح کرد: مطالبه کمیسیون عمران مجلس از دو وزارتخانه کار و همچنین راه و شهرسازی تسریع در رفع دغدغه های رانندگان بوده است.

    وی با بیان اینکه مقرر شد کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس پیگیر رفع تمامی مشکلات رانندگان باشد، گفت: این کمیته مکلف شد با دعوت از نماینده های  رانندگان و همچنین دستگاه های اجرایی موضوعات و مطالبات این صنف را پیگیری کنند.

     

    بررسی مطالبات رانندگان در کمیته حمل و نقل مجلس

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه نحوه توزیع بار، واردات خودرو، نوسازی ناوگان، ایرادات وارده به شرکت های حمل و نقل از دیگر موضوعات مورد بحث از سوی رانندگان بوده است، افزود: کمیته حمل و نقل با بررسی مطالبات رانندگان گزارشی مفصل از بررسی های خود ،  به کمیسیون عمران مجلس تقدیم خواهد کرد تا اقدامات لازم در این راستا صورت بگیرد.

    رضایی با بیان اینکه تعامل وزارت راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی برا رفع مشکلات پیش روی کامیون داران لازم است، تصریح کرد: توجه به مطالبات رانندگان لازم است زیرا بدون وجود این قشر زحمت کش بسیاری از ارکان اقتصاد کشور فلج خواهد شد.
    تجمع کامیون داران اعتصاب کامیون داران

    وی با تاکید بر اینکه از رانندگان خواسته ایم که نسبت به مطالبات به حق خود صبور تر رفتار کنند، گفت: متاسفانه برخی اعتراض ها مورد سواستفاده بیگانگان قرار می گیرد از این رو باید محتاط تر باشیم.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مطالبه ما از صنف رانندگان بازگشت به محیط کار خود و رعایت آرامش است در این میان نیز مسئولان در پی تحقق مطالبات آن ها تلاش حداکثری خواهند داشت.

     

    علوی: عدم تناسب هزینه و درآمد کامیون داران

    سیداحسن علوی -رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس- بر لزوم توجه به مسائل کامیون‌داران کشور تأکید کرد و گفت: مشکلات صنف کامیون‌داران کشور در نشست امروز کمیسیون عمران مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

    وی ادامه داد: خواسته کامیون‌داران کشور رعایت قانون است. حدود 330 هزار کامیون و 500 هزار راننده در کشور وجود دارد که بدیهی است باید به مسائل آنها توجه شود.
    حضور سیداحسن علوی در غرفه خبرگزاری خانه ملت

    علوی افزود: واقعیت این است که هزینه‌های خودرو در کشور بالا رفته و درآمدها با توجه به هزینه‌های فعلی جوابگو معیشت کامیون‌داران نیست؛ از طرفی بخشی از کامیون‌داران تقاضا دارند که با شرایط آسان بتوانند کامیون‌های خود را با کامیون‌های نو جایگزین کنند که دولت باید در این زمینه مساعدت‌های لازم را داشته باشد.

    وی ادامه داد: یکی از مشکلات کامیون‌داران که در جلسه امروز کمیسیون عمران بیان شد این است که قیمت لوازم یدکی خودرو بالا است به طور مثال در این نشست گفته شد که به کامیون‌داران این موضوع تحمیل می‌شود که لاستیک تولیدی یک کشور را خریداری کنند این در حالی است که از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند.

    علوی با تأکید بر لزوم ارائه یارانه به کامیون‌داران افزود: در ایران نسبت به سایر کشورها میزان بار کامیون‌ها کمتر است و به طور طبیعی درآمد کامیون‌داران کاهش می‌یابد در راستای رفع مشکل کامیون‌داران نشستی با وزرای راه و شهرسازی و تعاون برگزار و مقرر شد مسائل کامیون‌داران در کارگروهی پیگیری شود.

    رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برای رفع مشکل کامیون‌داران نشست‌های بعدی در کمیسیون عمران تشکیل خواهد شد البته از آنها خواسته شده به اعتصاب خود پایان داده در هر صورت باید قانون حمل و نقل در کشور به نحوی تنظیم شود که مشکلات این صنف برطرف شود.

     

    بدری: ضرب الاجل 2هفته ای مجلس به دولت برای رفع مشکل کامیون داران

    صدیف بدری-سخنگوی کمیسیون عمران مجلس- از فرصت دو هفته ای مجلس به وزارت راه و شهرسازی در راستای حل مشکل رانندگان خبر داد.

    نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عمده مشکلات کامیون داران بحث بیمه رانندگان به لحاظ اینکه دولت سهم خود را به تامین اجتماعی پرداخت نکرده بود، افزود: عدم پرداخت حق بیمه رانندگان در بخشی که متوجه دولت بوده مشکلاتی را برای این قشر ایجاد کرده بود.
    صدیف بدری

     

    سو استفاده برخی شرکت های حمل و نقلی از حق و حقوق رانندگان

    بدری با تاکید بر اینکه ایجاد برخی شرکت های حمل نقلی که حق و حقوق رانندگان را کامل و بر اساس قرارداد پرداخت نمی کند نیز از دیگر مشکلات رانندگان بوده است، تصریح کرد: رانندگان با توجه به گرانی لوازم یدکی و لاستیک دچار چالش جدی شده اند و در این میان یک سری شرکت هایی نیز برای حمایت در این خصوص ایجاد شده که لاستیک و لوازم یدکی با کیفیت پایین ارایه کرده اند که این موضوع نیز مشکلی دیگر بر مشکلات افزوده است.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه قیمت بارنامه ها و حمل بار نیز از دیگر گلایه های رانندگان در این جلسه بوده است، افزود:  با توجه به اینکه بر اساس تن-کیلومتری قیمت حمل بار پایین است مطالبه رانندگان تجدیدنظر در قیمت ها بوده است.

     

    اصلاحاتی در قانون با هدف حمایت از رانندگان صورت  می گیرد

    وی با تاکید بر اینکه پس ازبررسی های بسیار نهایتا قرار بر این شد که یک سری اصلاحاتی در قانون با هدف حمایت از رانندگان صورت بگیرد، گفت: در این راستا مقرر شد سازمان راهداری و وزارت راه و شهرسازی لایحه ای در این باره تهیه و مشکلات قانونی را برای اصلاح به مجلس ارجاع کند.

    بدری با بیان اینکه در این جلسه همچنین مقرر شد که افزایش قیمت ها به صورت منطقی و بر اساس شرایط روز در نظر گرفته شود، تصریح کرد: در این جلسه در خصوص نحوه محاسبه کرایه بار هم بحث شده و مقرر شد حمل بار به صورت تن-کیلومتر صورت بگیرد تا دغدغه رانندگان دراین خصوص حل شود.

    وی ادامه داد: بدهی دولت به بیمه از بابت بیمه رانندگان نیز باید در سریع ترین زمان ممکن پرداخت شود تا مشکل بیمه این قشر رفع شود.

    راهکارهایی برای حمایت از خرید لوازم یدکی به صورت سوبسید دار و تعاونی اتخاذ خواهد شد

    بدری با بیان اینکه مقرر شد راهکارهایی برای حمایت از خرید لوازم یدکی به صورت یارانه ای و تعاونی از سوی وزارت راه اتخاذ شود، گفت: دو هفته آینده نتیجه این بحث ها در کمیسیون گزارش داده خواهد شد تا اگر مشکلات به قوت خود باقی بود دوباره تشکیل جلسه صورت بگیرد.

    وی در پاسخ به این سوال که از دیروز 55 هزار بارنامه با افزایش کرایه بار صادر شده آیا این مهم بر قیمت تمام شده تولید اثر نامطلوب ندارد، گفت: این باعث افزایش قیمت تمام شده تولید می شود اما این اقشار نیز جزیی از تولید هستند و باید به آن ها هم توجه شود زیرا در غیر این صورت آن ها متضرر خواهند شد.

    سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مطالبات رانندگان نیز باید مدنظر باشد، افزود: دولت می تواند با در نظر گرفتن یارانه از رشد قیمت ها جلوگیری کند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو