فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل اتحادیه شرکتهای حمل و نقل استان قزوین:

رانندگان حمل و نقل کالا در استان قزوین فعالیت خود را آغاز می کنند

عصر خودرو- مدیرعامل اتحادیه شرکتهای حمل و نقل استان قزوین گفت: در پی وعده مسئولان در حل مشکلات بیمه ای، افزایش کرایه ها و رسیدگی به درخواستهای منطقی افراد، فعالیت رانندگان قزوین آغاز می شود.

رانندگان حمل و نقل کالا در استان قزوین فعالیت خود را آغاز می کنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ،  علی اکبر سیارمه   موضوع مطالبات رانندگان کامیون که سراسری است پیگیری شده و در روزهای گذشته با نشست های تخصصی با وزیر راه و شهرسازی و معاونان خوشبختانه برای حل مشکلات به جمع بندی رسیده اند و در گام اول افزایش 20 درصدی کرایه حمل بار مورد تصویب قرار گرفته است.

    سیارمه بیان کرد: مقرر شده است یک کارگروه با حضور نمایندگان رانندگان سراسر کشور شکل بگیرد و میزان کرایه تن کیلومتر مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.

    مدیرعامل اتحادیه شرکتهای حمل و نقل استان قزوین یادآورشد: مهمترین مشکلات رانندگان شامل مسائل بیمه تامین اجتماعی، بیمه تکمیلی و شخص ثالث است و در کنار آن درج نشدن درست اطلاعات در بارنامه، دریافت نکردن بموقع کرایه از صاحب بار، مشخص نشدن دقیق تحویل کالا در مقصد از مسائلی است که بر مشکلات این گروه زحمتکش افزوده است.

    سیارمه گفت: رانندگان همواره در معرض تهدید حوادث جاده ای هستند و گاهی با یک حادثه زندگی رانندگان دچار چالش جدی می شوند و منطقی نیست فشاری بیش از این به این زحمتکشان وارد شود.

    وی اضافه کرد: در شرایطی که رانندگان در کیفیت کالا نقشی ندارند اما در تحویل برخی کالاها مانند گندم و سویا باید جوابگوی خریدار باشند و در مقصد به دلیل مرغوب نبودن کالا سفارش دهندگان از تحویل بار خودداری میکنند و هزینه های زیادی به راننده تحمیل می شود و ما که امانت دار هستیم دچار چالش جدی می شویم تا کالا تحویل گرفته شود.

    سیارمه اضافه کرد:تامین سوخت با قیمت بالا و نیز نصب سیستم سپهتن که حریم شخصی رانندگان را دچار چالش کرده از دیگر نگرانی ها و دغدغه رانندگان است و اینکه هزینه زیادی پرداخت کنیم و در داخل خودرو همه حرکات و سکنات راننده ثبت و ضبط شده و در اختیار نیروی انتظامی قرار گیرد نادیده گرفتن حقوق شهروندی است.

    وی بیان کرد: بویژه این که در نصب سیستم های جی پی اس و تاخوگراف سابقه خوبی از سوی متولیان نداریم و طرح های ناموفقی بوده که فقط به تحمیل هزینه های فراوان به رانندگان منجر شده است.

    سیارمه اضافه کرد: در گذشته هم سرعت سنج نصب شد که هم تداوم نداشت و هم بموقع تامین نشد و در میانه راه متوقف شد و به نظر می رسد این دستگاهها در انحصار افراد خاصی است که باید سود ببرند و دیگر مهم نیست هزاران نفر در چه شرایطی قرار می گیرند و چه ظلمی به آنها می شود.

    رئیس هیئت مدیره کانون انجمن های صنفی رانندگان استان قزوین اظهارداشت: در استان قزوین بیش از 11 هزار راننده حمل کالا و بیش از 2 هزار راننده شبکه مسافری داریم و بی توجهی به خواسته های بحق آنها آسیب زاست.

    رانندگان قزوین فعالت خود را ادامه می دهند/ منتظر عمل کردن مسئولان به وعده هایشان هستیم

    سیارمه با اشاره به فرهنگ بالای رانندگان و درک شرایط کشور و تبعیت از قانون گفت: باید درک متقابل باشد و مسئولان هم شرایط سخت رانندگان جاده ها را درک کنند و بدانند با چه سختی معیشت این افراد تامین می شود و پسندیده نیست که با فشارهای مضاعفی که می توان آن را حل کرد به افزایش مشکلات کمک کرد.

    وی اظهارداشت: در استان قزوین از همکاری اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان تشکر می کنیم که موضوع را پیگیری کرده اند و جلساتی نیز با معاون سیاسی برگزار شده و تلاش می شود مسائل حل شود.

    سیارمه درپاسخ به این سوال که با افزایش 20 درصدی کرایه ها آیا رانندگان به کار بازمی گردندگفت:با مذاکراتی که شده رانندگان با درک شرایط موجود و اعتماد به صحبت های مسئولان به کار باز می گردندالبته برخی شرکت های حمل و نقل از اعمال قیمت های جدید خودداری کرده اند که با آنها در استان صحبت شده تا مشکل ساز نشوند.

    رانندگان مراقب شیطنت های برخی فرصت طبان باشند

    وی اضافه کرد: البته رانندگان فقط مطالبات صنفی دارند اما برخی شیطنت های سیاسی هم وجود دارد که باید مراقب بود و اجازه نداد برخی به اهداف سیاسی برسند و در این راستا مقرر شده رانندگان استان قزوین به کار خود بازگردند و نسبت به جابجایی کالا اقدام کنند.

    سیارمه اظهارداشت: بیش از 20 سال در تشکل های صنفی مسئولیت داشته ام و با همه مسائل باید اذعان کرد این بار بیشترین همراهی را از سوی مسئولان شاهد بودیم و حضور وزیر راه در میان نمایندگان تشکلها و قول مساعدت و همراهی وزیر کار برای رسیدگی به مشکلات بیمه ای می تواند نگرانی رانندگان را حل کند اما امیدواریم به وعده ها عمل کنند تا این افراد با انگیزه بیشتری در خدمت رسانی تلاش کنند و چون گذشته در خدمت نظام اسلامی باشند.

    وی گفت: در شبکه های اجتماعی همچنان به این مسائل بسیار دامن می زنند و در بسیاری از مناطق که شرایط عادی شده فیلم های گذشته را منتشر می کنند تا نشان دهند اعتراض همچنان باقیست در حالی که با وعده های مسئولان امیدواریم شرایط به حالت عادی بازگشته و موانع برطرف شود.

    سیارمه یادآورشد: در استانها تاکنون در تهیه «تعرفه کف تن کیلومتر» نگاه سلیقه ای حاکم بوده و شرایط مدونی نداشته ایم که امیدواریم این وضعیت اصلاح شود و در کنارآن رسیدگی به آئین نامه های روابط رانندگان و شرکت های حمل و نقل در خصوص پرداخت کمیسیون و درج اطلاعات لازم در بارنامه، تامین قطعات یدکی خودرو و لاستیک، بیمه رانندگان، نوسازی ناوگان از مسائلی است که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو