فونیکسریمکسبهتام

به دلیل آلودگی شدید هوا صورت می پذیرد؛

ممنوعیت تردد نیمی از خودروهای مشهد در روز پنجشنبه

عصر خودرو- طبق مصوبه کارگروه کاهش آلودگی هوای مشهد قرار است روز پنجشنبه محدوده اجرای طرح زوج و فرد در مشهد از درب منازل اجرا شده و وسایل نقلیه شخصی با پلاک زوج اجازه تردد در شهر را ندارند.

ممنوعیت تردد نیمی از خودروهای مشهد در روز پنجشنبه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، آلودگی شدید هوای مشهد  به دلیل وجود ریزگردها با منشا خارجی باعث شده تا روز چهارشنبه امتحانات مدارس مشهد لغو و ساعات شروع به کار ادارات دو ساعت به تعویق بیافتد.

    طبق مصوبه کارگروه کاهش آلودگی هوای مشهد قرار است روز پنجشنبه محدوده اجرای طرح ترافیک در مشهد از درب منازل اجرا شود به این معنا که 50 درصد وسایل نقلیه شخصی با پلاک زوج حق تردد در شهر را نداشته و در صورت حضور در معابر توسط پلیس راهور و دوربین های ترافیکی اعمال قانون خواهند شد.

    ممنوعیت تردد خودروهای پلاک زوج در مشهد

    در همین رابطه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در گفتگو با خبرنگار مهر تاکید کرد: روز پنجشنبه محدوده زوج و فرد تردد خودرو ها در معابر مشهد به کل شهر تسری می یابد.

    وحید برکچی افزود: این تصمیم به منظور حفظ سلامت شهروندان گرفته شده و تدابیر لازم برای مشکلات احتمالی تردد شهروندان در شهر اندیشیده شده است.

    وی تصریح کرد: روز پنجشنبه اتوبوس رانی مشهد با تمام بضاعت در اختیار شهروندان خواهد بود و سرفاصله زمانی تردد قطار شهری نیز به 5 دقیقه کاهش خواهد یافت و ممنوعیتی در تردد خودروهای عمومی وجود ندارد.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد تاکید کرد: از شهروندان مشهد تقاضا می کنیم برای کاهش آلودگی هوا از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

    دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای خراسان رضوی گفت : تردد خودروهای شخصی پلاک زوج در روز پنجشنبه هفته جاری در مشهد به دلیل شدت آلاینده های هوا ممنوع است.

    تعطیلی فعالیت های آلاینده کننده هوا

    مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نیز در همین رابطه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: منشا این آلودگی ذرات گرد وغبار موجود در هواست که از صحرای قره قوم و کانون بحران هرات است که کیفیت هوای مشهد را به شدت کاهش و در شرایط بسیار ناسالم قرار داده است.

    حمید صالحی افزود: طبق مصوبه کارگروه کاهش آلودگی هوای مشهد در کنار تاخیر دوساعته در شروع فعالیت ادارات و تعطیلی دوساعت زودتر از موعد بانک ها ونیز تعطیلی مدارس و مهد کودک ها  طی این دو روز همچنین مصوب شد در روز پنجشنبه خودروهای شخصی پلاک زوج مجاز به تردد در سطح شهر نیستند ، در عین آنکه خودروهای امدادی و ناوگان حمل و نقل عمومی این امر مستثنی هستند.

    وی بیان کرد: پلیس راهور هم طی این ایام از تردد تمامی خودروهای فاقد معاینه فنی جلوگیری می کند. به منظور کاهش تردد ناوگان حمل و نقل عمومی هم ، فاصله تردد قطارهای شهری به 5 دقیقه کاهش می یابد و کلیه اتوبوس های ناوگان اتوبوسرانی مشهد در زمان حضور در پایانه ها موظف به خاموش کردن خودرو هستند.

    وی عنوان کرد : تمامی فعالیت های ورزشی روز چهارشنبه در محیط باز و در روز پنجشنبه در تمامی فضاهای سرپوشیده و روباز ممنوع بوده و  از تمامی فعالیت های عمرانی که موجب تشدید آلودگی ها در سطح شهر می شود توسط شهرداری جلوگیری می گردد.

    صالحی  ادامه داد : تمام تاسیسات شن و ماسه در شمال و شرق مشهد هم در این دو روز تعطیل خواهند بود و مصرف سوخت مایع در تمامی نیروگاه های مشهد طی روزهای پایانی هفته جاری ممنوع است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو