فونیکسریمکسبهتام

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان:

دستگاه های فرهنگی با حساسیت بیشتری به مسئله رانندگی بپردازند

عصر خودرو- معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان بااشاره به اینکه آمارمربوط به تصادفات دراستان بسیار نگران کننده است، گفت: دستگاه های فرهنگی باحساسیت بیشتری نسبت به مسئله و فرهنگ رانندگی بپردازند.

دستگاه های فرهنگی با حساسیت بیشتری به مسئله رانندگی بپردازند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، حسین خوش اقبال امروز چهارشنبه در جلسه شورای پیشگیری از جرم استان با دستور کار کاهش تصادفات رانندگی در سنندج تشکیل شد، گفت: آمارهای مربوط به تصادفات فوتی و جرحی در استان بسیار نگران کننده است.

    وی عنوان کرد: جان انسان از هر مسئله دیگری مهمتر است لذا دستگاه های متولی و ذیربط در ارتباط با موضوع تصادفات باید اختلافات خود را کنار بگذارند و هدف اصلی آنها کاهش حوادث رانندگی باشد.

    وی اظهارداشت: کمیته ای به منظور بررسی دقیق تر دلایل تصادفات  و همچنین راهکارهای رفع نقاط حادثه خیز در این استان تشکیل شود.

    معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان بر جدی گرفتن مسئله آموزش در راستای نحوه رانندگی صحیح در جاده های برون ودرون شهری استان تاکید کرد و افزود: صداوسیما و آموزش و پرورش استان ودیگر دستگاه های فرهنگی نقش وتاثیرگذاری زیادی در ارتقای فرهنگ رانندگی دارند لذا می طلبد با حساسیت بیشتری به این مسئله بپردازند.

    شهرداری متولی ساماندهی کمربندی بهشت محمدی سنندج نیست

    شهردار سنندج هم در این جلسه گفت: ای کاش در خصوص فرهنگ سازی وتولید محتوا وآگاه سازی شهروندان در ارتباط با رانندگی در گذشته تلاش بیشتری انجام می شد که امروز با این تعداد تلفات مواجه نشویم.

    حشمت الله صیدی در ارتباط با کمربندی بهشت محمدی سنندج که یکی از نقاط حادثه ساز این شهر است، گفت: کمربندی بهشت محمدی خارج از محدوده شهری است و براساس مصوبه شورای ترافیک استان متولی آن اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای است.

    وی بیان کرد: ابهاماتی در ارتباط با این محدوده که در اختیار شهرداری یا اداره کل راهداری است وجود داشت که این مسئله در شورای ترافیک استان در سال 94 برطرف شد و براساس مصوبه این شورا متولی این محدوده اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان است.

    وی به راه اندازی مرکز مانیتورینگ ثبت تخلف رانندگان در شهر سنندج اشاره کرد و گفت: در حال برگزاری مناقصه این طرح به منظور تجهیز این مرکز هستیم.

    شهردار سنندج اظهارداشت:خرید یک دستگاه خودرو مجهز به دوربین سیار ثبت تخلف رانندگان هم از دیگر برنامه های ما در راستای اعمال قانون و کاهش تخلفات درون شهری است.

    صیدی در خصوص سهم شهرداری از جرایم رانندگی اشاره کرد و گفت: متاسفانه سال گذشته به دلیل مشکلات مالی دولت، اعتبارات مربوط به جریمه رانندگان در حدود بسیار کمی به استان برگشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو