فونیکسریمکسبهتام

حذف ۲۰۰ هزار خودرو دیزلی از ناوگان حمل و نقل عمومی

عصر خودرو- معاون عمرانی استاندار تهران گفت: بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو دیزلی از ناوگان حمل و نقل عمومی کشور حذف می‌شود.

حذف ۲۰۰ هزار خودرو دیزلی از ناوگان حمل و نقل عمومی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، احمد تواهن عصر دیروز در آیین بهره‌برداری از 12 دستگاه اتوبوس جدید سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری اسلامشهر اظهار کرد: در راستای کاهش آلودگی هوا و بر اساس برنامه دولت طی 3 سال آینده بالغ بر 200 هزار دستگاه خودرو دیزلی فرسوده از ناوگان حمل و نقل عمومی کشور حذف خواهد شد.

    وی بیان کرد: بیش از 70 درصد آلودگی هوای کلان‌شهر تهران، به دلیل تردد خودروهای دیزلی فرسوده است، که باید با نوسازی ناوگان حمل و نقل در راستای کاهش آلودگی هوا اقدامات جدی صورت گیرد.

    معاون عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: یکی از بغرنج‌ترین و مهم‌ترین معضلات فعلی شهرهای بزرگ و کوچک کشور، معضل ترافیک است، از سوی دیگر وقت و هزینه مردم هدر می‌رود و از سوی دیگر باعث ایجاد آلودگی هوا نیز می‌شود و اساسی‌ترین راه‌حل‌های کاستن از این معضلات استفاده از حمل و نقل عمومی است، که می‌تواند جمعیت زیادی را جابه‌جا کند.

    این مسؤول با بیان اینکه امیدواریم به زودی شاهد رسیدن قطار شهری به اسلامشهر باشیم، تأکید کرد: خوشبختانه مجموعه مدیران شهرداری اسلامشهر با کمک شورای این شهر توانستند، تاکنون گام‌های اساسی در راه کاستن از آلاینده‌های هوا بردارند.

    تواهن تصریح کرد: از سال 1389 تعداد اتوبوس‌های اسلامشهر پیش از این 400 دستگاه بودند که اکنون به 300 دستگاه کاهش پیدا کرده است، باید این کاستی جبران شود و در برنامه دولت است، که با خارج کردن خودروهای فرسوده طی 3 سال آینده، بیش از 200 هزار خودرو فرسوده دیزلی را از ناوگان حمل و نقل عمومی کشور حذف و خودروهای نو جایگزین کند.

    وی با تأکید بر تغییر و بهبود فرهنگ استفاده از خودروهای شخصی، افزود: اقدامات انجام شده برای کاهش آلودگی هوا لازم است ولی کافی نیست، با بهبود فرهنگ ترافیک می‌توان معضل آلودگی هوا و ترافیک شهرها را برطرف نمود.

    معاون عمرانی استاندار تهران تأکید کرد: بهره‌برداران از ناوگان حمل و نقل عمومی نیز باید با استفاده از این خودروها در کاهش آلودگی هوا سهیم باشند، اغلب خودروهایی که در شهرها هستند، تک‌سرنشین هستند، اگر خودروهای عمومی به وفور در اختیار شهروندان باشد، مردم از خودروهای تک‌سرنشین استفاده نمی‌کنند.

    تواهن در پایان متذکر شد: حرکت در جهت فرهنگ‌سازی عمومی را شروع کنیم و یکی از بهترین راه‌های این فرهنگ‌سازی ایجاد رفتار مناسب در فرزندان است، والدین الگوی بچه‌ها هستند، اگر این تغییر رویه استفاده از خودروهای تک‌سرنشین تغییر کند، شاهد رفتار مناسبی از فرزندان در آینده در جامعه و استفاده از حمل و نقل عمومی خواهیم بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو