فونیکسریمکسبهتام

یک مقام مسئول در راهداری:

محدودیت صدور مجوز تردد کامیون میان ایران و ازبکستان برداشته شد

عصر خودرو- مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای، از تفاهم اولیه برای تبادل تعداد نامحدود مجوز تردد کامیون، میان ایران و ازبکستان خبر داد.

محدودیت صدور مجوز تردد کامیون میان ایران و ازبکستان برداشته شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رضا نفیسی، مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای، درباره مذاکرات انجام شده در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به ازبکستان با مسئولان آژانس حمل و نقل جاده‌ای این کشور، گفت: در این مذاکرات، اهم مشکلات طرفین در این بخش و نحوه توسعه روابط حمل‌ونقلی جاده‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

    وی ادامه داد: حذف عوارض ورودی از ناوگان جاده‌ای یکدیگر با هدف کاهش هزینه های جابه جایی کالا بین دو کشور و ترانزیت از قلمرو یکدیگر، چگونگی افزایش تردد جاده‌ای ناوگان ازبکی به ایران، مسائل مربوط به تردد کامیون های دو طرف از مرزهای جاده‌ای و همچنین هزینه‌های پرداختی  توسط رانندگان از جمله مواردی بود که در مذاکرات مطرح شد.

    نفیسی، همچنین از انجام دور دوم مذاکرات مربوط به اصلاح موافقنامه حمل‌ونقل جاده‌ای سال 1372 خبر داد و گفت: هیات ازبکی به سرپرستی دهقان‌اف، رئیس آژانس حمل و نقل جاده‌ای جمهوری ازبکستان با پیشنهادات طرف ایرانی مبنی بر مبادله سالانه تعداد نامحدود مجوز تردد برای کامیون‌های دو طرف و مبادله تعداد مشخصی پروانه تردد معاف از عوارض ورود به صورت اصولی موافقت کرد و پیش نویس پروتکل اصلاحی در این خصوص، تنظیم و آماده مبادله شد.

    وی افزود: در نهایت مقرر شد، نشست کارشناسی اتی برای جمع‌بندی و نهایی کردن پیش نویس موافقت‌نامه در شهر تاشکند، پیش از سفر رییس جمهور به کشور ازبکستان برگزار شود.

    مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای از دعوت از مسئولان حمل‌ونقل جاده ای ازبکستان برای سفر به ایران خبر داد و گفت: به منظور آشنایی با رویه‌های تردد و تسهیلات ایجاد شده در مبانی ورودی کشور، طرف ایرانی از مسئولان ذی‌ربط جمهوری ازبکستان دعوت کرد تا از پایانه های مرزی سرخس و بازرگان دیدن کنند. طرف ازبکی نیز از این اتفاق استقبال کرده و مقرر شد ظرف 10 روز آینده این سفر محقق شود.

    نفیسی ادامه داد: سایر موارد از جمله افزایش همکاری در چهارچوب موافقتنامه عشق‌آباد و پیشنهاد طرف ایرانی برای الحاق به موافقتنامه چابهار و کریدور شمال ـ جنوب و فعال کردن موافقت‌نامه حمل‌ونقل ایران ـ افغانستان ـ ازبکستان در دستور کار مذاکرات آتی قرار گرفت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو