فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۲۱۲۶»

اعتراض ها به افزایش بهای بنزین روسیه را در بر گرفت

عصر خودرو- اعتراض ها به افزایش بهای بنزین در روسیه مناطق مختلف این کشور پهناور را فراگرفته است و معترضان خواستار کاهش بهای بنزین هستند.

اعتراض ها به افزایش بهای بنزین روسیه را در بر گرفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، بهای بنزین سوپر (اکتان 98) در برخی مناطق تا بیش از 50 روبل (حدود پنج هزار تومان) برای هر لیتر افزایش یافته است.
    در مسکو در ایستگاه های پمپ بنزین، بهای بنزین سوپر به هر لیتر 46 روبل (حدود 4600 تومان) افزایش یافته است و بنزین اکتان 95 یا بنزین عادی نیز به قیمت 44 روبل (4400 تومان) عرضه می شود.
    روزنامه کامرسانت چاپ مسکو نوشت: رانندگان معترض در استان های نووسیبیرسک و ایرکوتسک (واقع در منطقه سیبری)، علاوه بر تجمع، مسیرهای ورود به چند ایستگاه پمپ بنزین را بستند.
    انتظار می رود در روزهای آینده تجمعاتی در استان های اومسک، کراسنویارسک و استاوروپول برگزار شود.
    افزایش بهای بنزین در روسیه به دلیل رشد سریع قیمت نفت در بازار جهانی بوده است که در هفته های اخیر تا بشکه ای 80 دلار افزایش یافت.
    روسیه در مقام نخست تولید نفت جهان قرار دارد و با تولید روزانه 11 میلیون بشکه نفت با عربستان سعودی رقابت می کند.
    بخش عمده نفت روسیه را شرکت های غیر دولتی تولید می کنند که سیاست گذاری صادرات نفت و عرضه آن در بازار داخلی را خود تعیین می کنند.
    حدود نیمی از نفت تولیدی روسیه به کشورهای دیگر صادر می شود و افزایش بهای نفت در بازار جهانی بطور مستقیم بر عرضه فرآورده های نفتی شامل بنزین و گازوییل تاثیر می گذارد.
    دولت روسیه امیدوار است که با در پیش گرفتن تدابیری افزایش بی قاعده بهای بنزین در این کشور را مهار کند.
    برای این منظور دولت روسیه با اوپک برای امکان افزایش تولید نفت مذاکره می کند و به گفته آلکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه در پاییز آینده در این مورد ممکن است توافقی حاصل شود.
    در صورتی که تدابیر روسیه برای کاهش بهای بنزین ثمربخش نباشد، اعتراضها بخش های عمده این کشور را فرامی گیرد و بسیاری از رانندگان که در مناطقی همچون استان های پریموریه، سامارا و یِکاترینبورگ به اعتراضات نپیوسته اند، در تصمیم خود تجدید نظر می کنند. آنها هم اکنون برای اقدامات اعتراضی آماده می شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط