فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل راهداری قم:

۶۰۰ اتوبوس برای جابجایی زائران مرقد امام(ره) آماده شده است

عصر خودرو- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم گفت: در بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، حدود ۲۵ هزار تن از شهروندان قم با ۶۰۰ دستگاه اتوبوس رهسپار مرقد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی می شوند.

۶۰۰ اتوبوس برای جابجایی زائران مرقد امام(ره) آماده شده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایرنا ، ابوالفضل جمالی  افزود: 400 دستگاه اتوبوس مسافربری توسط این اداره کل راهداری و 200 دستگاه اتوبوس و مینی بوس نیز توسط شهرداری قم برای جابه جایی زائران مرقد امام راحل آماده شده است.
    وی ادامه داد: زائران روز 14 خردادماه پس از نماز ظهر و عصر عازم مرقد مطهر امام راحل می شوند و پس از اذان مغرب و عشا به استان قم بازمی گردند.
    حضرت امام خمینی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در 14 خرداد سال 1368 به ملکوت اعلی پیوست.
    به گفته جمالی، پنج دستگاه اتوبوس در کیلومتر 58 آزادراه قم- تهران در مسیر رفت و پنج دستگاه اتوبوس نیز در کیلومتر 58 آزادراه تهران- قم در مسیر برگشت برای حوادث احتمالی مستقر می شوند.
    670 دستگاه ناوگان حمل و نقل مسافری شامل 249 دستگاه اتوبوس، 225 دستگاه مینی بوس و 196 دستگاه سواری در استان قم فعالیت دارد.
    وی بیان کرد: آماده باش برای ارائه خدمات به تمام شرکت های امدادخورو ابلاغ شده است و کاروان های مرقد امام نیز توسط خودروهای امداد در طول مسیر همراهی می شوند تا در صورت بروز نقص فنی در هر یک از خودروها، اقدام لازم به عمل آید.
    وی خاطرنشان کرد: مجتمع های خدماتی رفاهی واقع در محورهای مواصلاتی آماده خدمات رسانی به مسافران است و علاوه بر نمازخانه های این مجتمع ها، مساجد بین راهی نیز برای اقامه نماز مسافران مجهز شده است.
    24 مجتمع خدماتی رفاهی و سه باب مسجد در محورهای مواصلاتی استان قم فعال است.
    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم با اشاره به افزایش تردد در محورهای مواصلاتی استان در چند روز آینده، گفت: با توجه به تعطیلی های هفته جاری، پیش بینی های لازم برای آمادگی راهدارخانه و نیروهای راهداری صورت گرفته است تا تمام مسیرها را پوشش دهند.
    هشت راهدارخانه در استان قم فعال است و حدود 80 نیروی راهداری مشغول به خدمت رسانی هستند.
    وی افزود: سامانه 141 به صورت 24 ساعته آماده دریافت نظرها، انتقادها و پیشنهادهای همشهریان است تا اگر مشکلی برای هموطنان به وجود آمد، با این شماره تماس حاصل نمایند.
    طول محورهای مواصلاتی استان قم 757 کیلومتر شامل 256 کیلومتر آزادراه، 145 کیلومتر بزرگراه، 96 کیلومتر راه اصلی، 260 کیلومتر راه فرعی و روستایی است.
    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بارندگی های شب گذشته و امروز صبح، گفت: این بارندگی ها تاکنون خسارتی در محورهای مواصلاتی و روستاهای استان نداشته و گزارشی از سیل یا آبگرفتگی مخابره نشده است.
    جمالی افزود: شب گذشته به دلیل لغزندگی محورها، تصادف زنجیره ای با حدود هشت خودرو در کمربندی امام علی(ع) رخ داد که فقط خسارتی بود و مصدومی نداشت.
    کمربندی قم « بلوار امام علی(ع)» که در میان اهالی شهر قم به کمربندی امامزاده جمال و اراک نیز معروف است طولی نزدیک به 20 کیلومتر دارد و در 2 باند، میدان بقیه الله(عج) در نزدیکی مسجد جمکران را به تقاطع 72 تن و سپس امامزاده جمال در ابتدای جاده قم - سلفچگان متصل می کند.
    ترافیک سنگین خیابان های مرکزی شهر قم، بسیاری از رانندگان شهری را تشویق به استفاده از این کمربندی کرده است تا هر چه سریعتر مسیر شمال به جنوب و بالعکس و شرق و غرب و بلعکس را طی کنند و به مقصد برسند، به همین دلیل این مسیر در بسیاری از روزها ترافیک بالایی دارد.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط