فونیکسریمکسبهتام

نخست وزیر جمهوری آذربایجان:

با همکاری ایران سالانه ۱۰ هزار خودرو در آذربایجان تولید می شود

عصر خودرو- رئیس دفتر رئیس جمهور در دیدار نوروز ممدوف، نخست وزیر جمهوری آذربایجان با بیان اینکه تمام ساختارهای لازم برای توسعه روابط دو کشور به مناسبات راهبردی پایدار آماده شده است، تصریح کرد: اشتراکات فرهنگی و دینی دو ملت و همچنین اراده روسای جمهوری، بزرگترین سرمایه برای توسعه روابط تهران - باکو است.

با همکاری ایران سالانه ۱۰ هزار خودرو در آذربایجان تولید می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، محمود واعظی روز دوشنبه در این دیدار که در باکو انجام شد، با تبریک انتخابات اخیر و آرزوی موفقیت بیش از پیش برای ملت و دولت آذربایجان،  به 12 دور دیدار روسای جمهوری ایران و آذربایجان و حدود 100 دیدار بین مقامات بلند پایه دو کشور در پنج سال گذشته اشاره کرد و گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران گسترش روابط با همسایگان و بویژه کشورهای حوزه اوراسیا و قفقاز است.

    وی اظهارداشت: توافقات انجام شده در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و داروسازی و برق به خوبی در جریان است و دو پروژه راهبردی آستارا – آستارا و همکاری در حوزه انرژی خزر نیز در آستانه اجرا است.

    رئیس دفتر رئیس جمهور با تاکید بر اینکه توافقنامه تجارت ترجیحی بین دو کشور می تواند شتاب بیشتری به مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور بدهد، گفت: منطقه طی سالهای اخیر با بحران های متعددی همراه بوده است و ضروری است همکاری های دوجانبه و چندجانبه دو کشور برای توسعه صلح در منطقه ادامه یابد.

    نخست وزیر جدید جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار اشتراکات تاریخی دو ملت را  ثروت اصلی برای گسترش روابط مشترک دانست و تاکید کرد: دولت آذربایجان متعهد و مصمم به توسعه مناسبات و همکاری های اقتصادی با ایران است.

    نخست وزیر جمهوری آذربایجان با بیان اینکه خوشبختانه در پنج سال گذشته با اجرا و پیشرفت تمامی توافقات ایران و آذربایجان در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت خودروسازی، انرژی و داروسازی، سطح روابط و همکاری های دو کشور بیش از پیش ارتقاء یافته، گفت: با همکاری ایران سالانه 10 هزار خودرو در آذربایجان تولید می شود که بزودی به 30 هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.

    وی اظهارداشت: باکو علاقه‌مند به مشارکت در پروژه ترانزیتی کریدور جنوب – شمال است و این پروژه یکی از طرح‌های بزرگ منطقه ای است که هزینه و زمان انتقال محموله ها از شرق تا منطقه قفقاز تا شرق اروپا را حداقل به نصف کاهش می دهد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو