فونیکسریمکسبهتام

هیوندای :

ترامپ خودروسازان بین‌المللی را هدف قرار داده است

عصر خودرو- مدیر ارشد عملیات هیوندای موتور آمریکا آقای برایان اسمیت می‌گوید دونالد ترامپ با وضع تعرفه‌های واردات مستقیماً خودروسازان را هدف قرار داده است.

ترامپ خودروسازان بین‌المللی را هدف قرار داده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از بلومبرگ فارسی، اسمیت در مصاحبه با بلومبرگ اعلام کرده ترامپ توجه کمی به خودروسازان بین‌المللی که در خاک آمریکا خودرو می‌سازند دارد.
    او می‌گوید: موضوع ترسناک این است که به نظر می‌رسد گفت‌وگوهای زیادی درباره خودروسازانی که بیشتر در کار واردات به آمریکا هستند صورت می‌گیرد ولی درباره شرکت‌هایی که خودروهای زیادی در خاک این کشور می‌سازند حرف چندانی زده نمی‌شود.
    او ادامه می‌دهد: موضوع تنها به وضع تعرفه‌ها محدود نمی‌شود. خب ما در آمریکا خودرو تولید می‌کنیم و همه‌چیز خوب است اما به نظر می‌رسد خودرو سازان بین‌المللی هدف قرار گرفته‌اند.
    اسمیت اخیراً با ترامپ در کاخ سفید دیدار داشته و البته 9 مدیر خودرویی دیگر هم در این جلسه حاضر بوده‌اند. اندکی پس از این دیدار، دپارتمان تجارت این کشور بازرسی‌هایی به منظور بررسی اینکه آیا واردات خودرو باعث به خطر افتادن امنیت ملی آمریکا می‌شوند یا خیر را شروع کرده است. گفته می‌شود این سازمان در نظر دارد تعرفه واردات خودرو را تا 25 درصد افزایش دهد.
    همانند بسیاری از خودروسازان بین‌المللی، هیوندای بسیاری از خودروهای خود را در آمریکا تولید می‌کند. در واقع بیش از نیمی از محصولات هیوندای که در آمریکا به فروش می‌رسند تولید همین کشور هستند.
    دپارتمان تجارت آمریکا ادعا می‌کند واردات خودروهای سواری در 20 سال گذشته از 32 درصد در سال به 48 درصد رسیده است. همچنین از سال 1990 تاکنون تعداد شغل‌های تولید خودرو در این کشور افت 22 درصدی داشته است
    البته که بهبود این ارقام برای آمریکا خوب خواهد بود اما همه‌چیز را نمی‌توان یک‌طرفه قضاوت کرد برای مثال تعداد خودروهای لوکس فروخته شده در 20 سال پیش را با امروز مقایسه کنید؛ اما ورای این بحث‌ها اگر ترامپ تصمیم به افزایش قابل‌توجه تعرفه‌ها بگیرد سورپرایز نخواهیم شد. این کار به آسانی باعث شعله‌ور شدن جنگ تجاری با اروپا و کشورهای آسیایی همچون کره جنوبی و ژاپن خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو