فونیکسریمکسبهتام

در بازدید فراکسیون بانون مجلس از گروه سایپا:

۸۰ درصد مردم ایران متقاضی خودروهای زیر ۵۰ میلیون تومان هستند

صادرات پراید متوقف نمی‌شود

عصر خودرو- اعضای فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی در بازدید از گروه خودرو سازی سایپا و نشست با مدیر عامل آن مسائلی را در خصوص صنعت خودرو داخلی مطرح کردند.

۸۰ درصد مردم ایران متقاضی خودروهای زیر ۵۰ میلیون تومان هستند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت، عصر روز گذشته ( 21 خردادماه) فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی از خطوط تولید تیبا، سراتو و کوئیک در گروه خودروسازی سایپا بازدید کردند.

    در ادامه این بازدید پروانه مافی در نشستی با مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه تابستان گذشته از شهر ماشین فولکس واگن آلمان که مقایسه آن با این بازدید جالب است بازدید کردیم، گفت: علیرغم سرمایه گذاری زیاد در این صنعت توفیق زیادی نداشته ایم که دلایل بسیار زیادی دارد؛ اما می توانیم به نقطه مطلوب دست پیدا کنیم.

    85 درصد آلودگی این شهر به واسطه سوخت ناقص توسط خودروها است

    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افزایش تولید و شرایط بهینه مدیریت شما و همکارانتان باعث افزایش تولید این گروه شده است، گفت: آنچه که در تهران و کلانشهرها با آن مواجه هستیم آلودگی هوا در فصول سرد است، مرگ از هر 10 نفر یک نفر به دلیل آلودگی هوا بسیار نگران کننده است که مهم ترین عامل آن خودروها هستند. 85 درصد آلودگی این شهر به واسطه سوخت ناقص توسط خودروها است.

    عضو فراکسیون زنان مجلس با تاکید بر اینکه نگران افزایش تولید خودرو هستیم و این افزایش تولید مردم را خوشحال نمی کند، عنوان کرد: مردم نگران ورود خودروها به خیابان ها و افزایش ترافیک و آلودگی هستند.

    درصد کودکانی که به محض تولد نیاز به عمل جراحی دارند چشمگیر است

    همچنین در این جلسه ناهید تاج الدین با بیان اینکه برخی خود تحریمی ها وجود دارد که می توانیم آن ها را با ارتباط بهتر با مجلس حل کنیم، گفت: درصد کودکانی که به محض تولد نیاز به عمل جراحی دارند بسیار چشمگیر است که بخش زیادی از آن به آلودگی هوا برمی گردد.

    شورای رقابت به شورای انحصار تبدیل شده است

    معصومه آقاپور علیشاهی نیز با بیان اینکه افزایش حقوق و دستمزد و همچنین افزایش قیمت مواد اولیه را شاهد هستیم؛ اما می دانیم ترمزی به عنوان شورای رقابت اجازه افزایش قیمت ها را نمی دهند، گفت: شورای رقابت به شورای انحصار تبدیل شده است.

    عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما نمایندگان آگاه هستیم که یکی از مشکلات خودروسازان نقل و انتقال پول و بهره های بانکی است، ادامه داد: صنعت خودرو آبروی ایران است و نباید سرمایه اجتماعی را از دست بدهیم، چالش های مبادله ای خود را رسانه ای کنید تا همه بدانند FATF چه میزان می تواند کمک کننده باشد.

    مشکلات سایپا را در منظومه سیاسی و اقتصادی کشور است

    طیبه سیاوشی نیز با بیان اینکه تحریم ها برای ما نگران کننده هستند زیرا اخباری در خصوص از دست دادن مشاغل می شنویم که امیدواریم در خصوص سایپا چنین اتفاقی صورت نگیرد، گفت: مشکلات سایپا را در منظومه سیاسی و اقتصادی کشور می بینیم و جدا کردن آن غیرعاقلانه است، باید اطمینان خاطری در خصوص سرنوشت خطوط تولید به ما بدهید.

    هاجر چنارانی در ادامه جلسه با اشاره به اینکه درخواست داریم تا اعلام کنید چه میزان توانسته ایم خودروها را به استانداردهای لازم برسانیم، گفت: سهم 25 درصدی آلودگی ها توسط خودروهای سبک بسیار زیاد است.

    80 درصد مردم ایران متقاضی خودروهای زیر 50 میلیون تومان هستند

    عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه 80 درصد مردم ایران متقاضی خودروهای زیر 50 میلیون تومان هستند که تولید آن داخلی است، عنوان کرد: علیرغم فشار آمریکا و تحریم ها ایستادن روی پای خود را با یکدیگر تجربه می کنیم، باید قبول کنیم در کار ما انتقاد زیادی وجود دارد، لازم است تا کیفیت خودروهای داخلی را با خودروهای خارجی بسنجیم.

    بازار خودرو در دست دلالان افتاده است

    فاطمه ذوالقدر در پایان جلسه با بیان اینکه متاسفانه می بینیم بازار خودرو به دست دلالان افتاده و سایپا نیز باید در شرایط فروش خود دقت بیشتری داشته باشد، تصریح کرد: قدرت و این توانایی را داریم تا از طریق کد ملی مشتری ها را بشناسیم.

    25.4 درصد آلودگی های تهران مربوط به خودروهای سبک است

    محسن قاسم جهرودی در پاسخ به مسائل مطرح شده با بیان اینکه تمام خودروسازان داخلی حداقل تحت استانداردهای یورو 3 و در پله بعدی یورو 4 هستند و گاز خروجی خودروها را کاملا مدیریت می کنند، گفت: 17 درصد آلودگی تهران مربوط به خودروهای سنگین است که شب وارد تهران می شوند، 9 درصد موتورسیکلت ها و 25.4 درصد آلودگی های تهران مربوط به خودروهای سبک است.

    800 میلیارد تومان به قطعه سازان پرداخت می‌شود

    جهرودی افزود: بعد از عید فطر 800 میلیارد تومان به قطعه سازان پرداخت می کنیم تا بتوانند سفارش گذاری خود را انجام دهند.

    تحریم‌ها تولید را تعطیل نمی‌کنند

    مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه در ایام عید ستاد تدابیر ویژه را تشکیل داده ایم و در آنجا با تمام قطعه سازان غیر اروپایی توافق کرده‌ایم، عنوان کرد: با آغاز تحریم ها افت تولید داریم اما تولید را تعطیل نمی کنیم.

    وی افزود: سایه تحریم ها روی ما به شدت تاثیر می گذارد اما نمی تواند تولید را تعطیل کند، تحریم ها یقینا آسیب می زند اما امیدواریم همانگونه که تا دیروز سایپا سربلند بوده در ادامه نیز موفق باشد.

    صادرات پراید متوقف نمی‌شود

    مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در پایان با تاکید بر اینکه در حال حاضر محصولاتی مانند سراتو را تولید می کنیم که 4 ستاره است، خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری تولید پراید را به منظور مصرف داخلی متوقف می کنیم اما صادرات آن را نگه می داریم

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو