فونیکسریمکسبهتام

انتشار نام دریافت کنندگان طرح ترافیک خبرنگاری به زودی

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از انتشار نام افرادی که در قالب طرح ترافیک خبرنگاری، طرح دریافت کرده‌اند در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

انتشار نام دریافت کنندگان طرح ترافیک خبرنگاری به زودی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، محسن پورسیدآقایی صبح امروز در حاشیه جلسه علنی شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به بررسی اساسنامه شرکت واحد اتوبوسرانی در جلسه امروز شورای شهر، گفت: بر اساس قانون، اختیارات اساسنامه‌ای شرکت واحد اتوبوسرانی از جمله برگزاری مجمع و ... جزء اختیارات شورای شهر است؛ اما از نظر عملیاتی این مهم امکانپذیر نیست که شورای شهر با وجود همه مشغله‌های خود نسبت به برگزاری مجمع، انتخاب هیات مدیره، بازپرس و ... اقدام کند. به همین دلیل از سنوات گذشته نیز این اختیارات از سوی شورا به شهرداری تهران تفویض می‌شد.

    وی با بیان اینکه امروز نیز اختیارات شورا به غیر از انتخاب بازرس به شهرداری تفویض شد، گفت: برخی از اعضا به قدیمی بودن اساسنامه شرکت واحد اعتراض داشتند؛ اما واقعیت این است که شرکت واحد بر اساس قانونی شکل گرفته است که خود به خود تا آن قانون اصلاح نشود تغییری نمی‌توان بر اساسنامه ایجاد کرد. به همین دلیل اختلاف نظری هم وجود دارد که آیا قانون شوراها می‌تواند نقض کننده قانون مجلس باشد یا نه؟ که در حال بررسی هستند و اگر این مسئله رفع شود شورای شهر می‌تواند در قالب طرح به مجلس اقدام کند.

    وی در مورد انتقاد برخی از اعضا مبنی بر دیر شدن انتشار لیست خبرنگارانی که طرح ترافیک دریافت کرده‌اند، گفت: این پیشنهاد شهرداری بود که لیست افرادی که در قالب طرح ترافیک خبرنگاران، طرح ترافیک دریافت کرده‌اند منتشر شود چرا که معتقد بودیم این مسئله بازدارنده خواهد بود و جلوی بسیاری از تخلفات را می‌گیرد که خوشبختانه گرفته شد.

    وی با بیان اینکه لیست دریافت کنندگان طرح ترافیک خبرنگاران در حال نهایی شدن است، گفت: باید اجازه دهیم که آخرین واگذاری‌ها انجام شود. چرا که برخی رسانه‌ها اعتراض کرده و برخی دیگر نیز لیست خود را تغییر دادند و با طی شدن آخرین مراحل لیست دریافت کنندگان قطعا منتشر می‌شود.

    وی همچنین در مورد سرانجام صدور کارت بلیت برای خبرنگارانی که طرح ترافیک دریافت نکردند، گفت: شورای شهر به شهرداری اجازه داده است که کارت بلیت استفاده رایگان برای خبرنگارانی که طرح ترافیک دریافت نکرده‌اند و یا خودرو ندارند صادر شود که این مسئله نیز دارای پیچیدگی‌های خاص خود است. چرا که قبلا کارت اعتباری مبلغ دار پیش بینی کردیم اما اعتراض شد و حالا در حال طراحی کارت تاریخ دار و بدون سقف مالی هستیم.

    وی با بیان اینکه پیش بینی ما این است که 3000 خبرنگار مشمول دریافت این کارت می‌شوند، گفت: در حال طراحی‌های نهایی هستیم و پس از طراحی، آئین‌نامه ثبت نام و ... اعلام می‌شود.

    وی در مورد نوسازی اتوبوس‌ها نیز گفت: هفته گذشته شورای اقتصاد طرح نوسازی ناوگان اتوبوسرانی را مصوب کرد که بر اساس آن 18 هزار اتوبوس درون شهری ظرف چهار سال نوسازی می‌شوند که بابت نوسازی اتوبوس 82 هزار دلار از سوی شرکت نفت از محل صرفه جویی پرداخت می‌شود و مابقی نیز از طریق وام تامین می‌شود.

    وی افزود: به نظر می رسد در سال اول 5000 اتوبوس نوسازی شوند که سهم تهران با توجه به شرایط و مشکلاتش حدود 2000 دستگاه خواهد بود.

    پورسیدآقایی با بیان اینکه در شهرداری تهران نیز در نظر داریم 160 میلیارد تومان در یکی از بانک‌ها بلوکه کرده و از محل سود پول، وام کم بهره به خریداران اتوبوس درون شهری بدهیم، گفت: به نظر می‌رسد با این روش هم حدود 500 دستگاه تا پایان سال با وام ارزان قیمت، اتوبوس نو شود.

    انتهای پیام

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو