فونیکسریمکسبهتام

افزایش تولید ملی، ارتقای کیفیت و کرامت نیروی انسانی

عصر خودرو- آمار و ارقام تولیدی گروه خودروسازی سایپا بیانگر آغاز شتاب تولید از واپسین روزهای آبان ماه ۹۶ است و در حالیکه گروه سایپا در سال ۹۶ توانسته بود ۱۰۰درصد برنامه خود را محقق نموده و ۶۶۶۶۶۶ دستگاه خودرو تولید کند (۱۷ درصد بیشتر از سال ۹۵ و ۷۹درصد افزایش به نسبت سال ۹۴)، تا تاریخ ۱۹ خرداد ماه سال ۹۷ نیز توانسته ۱۲۷۴۵۷ دستگاه خودرو تولید نماید که این به معنای شکستن رکورد تولید در همین بازه زمانی از شش سال گذشته و همچنین افزایش ۲۹۵۰۷ دستگاهی تولید نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ (رشد ۳۰ درصدی تولید) است. لازم به ذکر است گروه سایپا با این میزان تولید توانسته است ضمن دستیابی به نرخ تحقق ۱۰۳ درصدی برنامه تولید (۳۴۶۱ دستگاه بیشتر از برنامه)، بیشترین تولید خودرو در کشور را در همین مدت (فروردین،اردیبهشت و خرداد ۹۷) داشته باشد.

افزایش تولید ملی، ارتقای کیفیت و کرامت نیروی انسانی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از اطلاع رسانی دولت، بهبود کیفیت محصولات (با برند سایپا) و محصولات مشترک با شرکا نیز از آذر ماه سال 96 مورد توجه گروه سایپا قرار گرفت و این گروه خودروسازی توانست ضمن بالابردن سطح کیفیت محصولات خود موفق به ارتقا یک ستاره کیفی برای محصولات خانواده تیبا و پراید 131 سایپا در بهمن ماه 96 بشود، همچنین افزایش 1.5 درصدی میانگین رضایت مشتریان تر محصول در سال 96 از جمله دستاوردهای سایپا در حوزه کیفیت محصول است، افرون بر این شاخص رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش نیز با رشدی در حدود 14درصد به نسبت سه ماهه پایانی سال 94 به عدد 713 در سه ماهه چهارم سال 96 رسیده است. در ضمن گروه سایپا توانسته زمان رسیدگی به درخواستهای مشتریان را در سال 96 به نسبت سال 95 به میزان 15درصد بهبود دهد و این موضوع بیانگر کاهش 4 روزه مدت زمان پاسخگویی (از 26.1 روز به 22.1 روز) در این گروه خودروساز میباشد. همچنین با هدف ارتقا خدمت رسانی به مشتریان و براساس برنامهریزیهای صورت گرفته تعداد نمایندگیهای رتبه 1 با 280درصد افزایش به نسبت سال 95 به نوزده نمایندگی رسیده و شاهد رشد 118درصدی نمایندگیهای رتبه 2 و رشد 19درصدی تعداد نمایندگیهای رتبه 3 را در زنجیره نمایندگیهای گروه سایپا شاهد هستیم. ذکر این نکته ضروری است که در این مدت تعداد نمایندگیهای فروش و خدمات پس از فروش این گروه خودروسازی از 909 نمایندگی به 933 نمایندگی رسیده است.

    بیشترین سهم بازار کسب شده در 7 سال گذشته نیز یکی از مهمترین دستاوردهای گروه خودروسازی سایپا است که محقق شده است. با توجه به گزارشههای تولید گروه سایپا در حالیکه متوسط فروش ماهانه تا آذر ماه 96، 42297 دستگاه بوده به مدد همت جهادی پرسنل و تزریق تفکر جدید مدیریتی متوسط فروش ماهانه ازآذر ماه 96 تا خرداد 97 به 59909 دستگاه رسیده است. همچنین بر اساس گزارشهای ارائه شده توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت، سایپا توانسته در فروردین ماه سال 97 بیش از 46% سهم بازار خودرو در کشور را کسب نماید. درضمن مقایسه فروش (تعدادی) نسبت به مدت مشابه سالهای گذشته تا تاریخ 9/3/97 بیانگر افزایش 40درصدی تعداد فروش است و این امر به معنای فروش 105429 دستگاه خودرو در این مدت است که افزایش 30231 دستگاهی فاکتور فروش نسبت به مدت مشابه سال 96 و افزایش 36657 دستگاهی فاکتور فروش نسبت به مدت مشابه سال 95 را نشان میدهد.

    بیشترین ارزش فروش محصولات در 4 سال گذشته نیز حاصل همین افزایش تولید است. مقایسه فروش (ارزشی) نسبت به مدت مشابه سالهای گذشته تا تاریخ 9/3/97 بیانگر افزایش 50درصدی ارزش فروش است و این یعنی  3727 میلیارد تومان فروش انواع خودرو در این مدت که افزایش 1238 میلیارد تومان فاکتور فروش نسبت به مدت مشابه سال 96 و افزایش 1813 میلیارد تومانی فاکتور فروش نسبت به مدت مشابه سال 95 را بیان میکند.

    اسفند ماه سال 96، ماه ثبت رکوردها در گروه سایپا بود، زیرا بیشترین تعداد فروش ماهانه به میزان 91600 دستگاه دراسفند ماه سال 1396 اتفاق افتاد و شکست رکورد فروش ماهانه (ارزشی) به میزان 3563 میلیارد تومان نیز در اسفند ماه سال نود و شش ثبت شد، همچنین ثبت رکورد فروش اینترنتی با فروش 7500 دستگاه ساندرواستپ وی در 2.5 ساعت در اسفند ماه سال نود و شش بیانگر به ثمر نشستن همه در تلاشهای پرسنل سایپا در یک سوم پایانی سال بود. لازم به ذکر است بر اساس گزارشهای ارائه شده، افزایش نسبت فروش اینترنتی به کل از 12% به 22% که از آبان ماه سال 96 اتفاق افتاده منجر به کاهش هزینه 20 میلیارد تومانی برای گروه خودروسازی سایپا شده است.

    گروه سایپا علاوه بر تمرکز بر تولید و فروش محصولات در این مدت با بسیج همه امکانات و توانمندیهای خود اقدامات دیگری صورت داده که از جمله میتوان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

    • تمرکز بر پرداخت نقدینگی به قطعه سازان ضعیف تر

    • کاهش مطالبات قطعه سازان

    • تامین 100درصد نقدینگی از طریق فروش محصولات

    • ساماندهی مجدد شبکه نمایندگی ها و تلاش برای اجرای عدالت

    • شکستن رکورد فروش محصولات و به طبع آن ورود نقدینگی به شرکت

    • شروع مذاکرات با برندهای برتر جهانی جهت تولید محصولات مشترک

    • شفافیت و تعامل مناسب با بورس و سهامداران

    • بازنگری برنامه توسعه محصول گروه

    • تمرکز بر توسعه ساخت داخل به جای خرید های خارجی

    • تمرکز بر توسعه سیستم های فروش جهت از بین بردن ناعدالتی و بعضا رانت

    • جانمایی مناسب محصولات براساس ماموریت شرکت ها

    • گسترده کردن مشارکت در تصمیم گیری های استراتژیک از چند فرد به یک تیم چند تخصصه

    • کرامت نیروی انسانی و پرداخت عدالت محور بر اساس شایستگی در عملکرد

    همه موارد ذکر شده فوق نشان دهنده عزم مدیران و تلاشگران عرصه صنعت در گروه خودروسازی سایپا است برای ارائه کالای ایرانی با کیفیت و در شآن ملت شریف ایران و همچنین توسعه اشتغال و کارآفرینی برای جوانان این مرز و بوم و تحقق منویات مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو