فونیکسریمکسبهتام

کامیون‌های دایملر آلمان، تسلای آمریکایی را به چالش کشید

عصر خودرو -شرکت دایملر آلمان با رونمایی از یک کامیون با پیشرانه تمام الکتریکی، کامیون‌های برقی تسلاموتورز آمریکایی را به چالش کشید.

کامیون‌های دایملر آلمان، تسلای آمریکایی را به چالش کشید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰:۰۰
  • کامیون‌های دایملر آلمان، تسلای آمریکایی را به چالش کشید
  • کامیون‌های دایملر آلمان، تسلای آمریکایی را به چالش کشید
  • کامیون‌های دایملر آلمان، تسلای آمریکایی را به چالش کشید

 به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ،  بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

در این میان، بجز خودروهای سواری و شاسی بلند برقی، تولید کامیون، وانت، اتوبوس و حتی موتورسیکلت های الکتریکی نیز از توجه خاصی از سوی شرکت های بزرگ خودروساز برخوردار شده است.

بنابراین بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

شرکت دایملر که صاحب و سهام دار شرکت مرسدس بنز آلمان است، به تازگی از یک کامیون با پیشرانه تمام برقی و الکتریکی رونمایی و پرده برداری کرده است که با این کار عملا کامیون های برقی تسلا سمی (tesla Semi) ساخت شرکت تسلاموتورز آمریکا را به رقابت تنگاتنگی با خود دعوت کرده است.

دایملر در دفتر مرکزی خود در پورتلند اورگان آمریکای شمالی از دو محصول جدید الکتریکی رونمایی کرد که یکی از آنها، یک کامیون برقی سایز متوسط بود و یکی دیگر نیز یک کشنده سنگین بود.

به نظر می رسد که دایملر برای رقابت با رقیب تازه نفس و جاه طلب آمریکایی خود، تسلا موتورز، که همواره بر تولید و طراحی خودروهای برقی و وسائل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست تاکید می کند، وارد عرصه تولید خودروهای برقی شده است.

مارتین دام - مدیرعامل شرکت کامیون‌سازی دایملر در آمریکای شمالی - در این خصوص عنوان کرده است: در اینکه ما راهبری صنعت تولید خودروهای سنگین و نیمه سنگین در جهان را برعهده داریم، هیچ شک و شبهه وجود ندارد و به همین دلیل نیز می خواهیم با تولید کامیون و اتوبوس های برقی که این روزها طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است، جایگاه درخشان و پر فروغ خود راهمچنان حفظ کنیم.

این شرکت پیشتر اعلام کرده بود که کشنده سنگین دایملر تحت عنوان eCascadia سال 2021 میلادی روانه بازار خواهد شد. کامیون برقی سایز متوسط این شرکت نیز  تحت عنوان eM2 106 در همان سال، یعنی سه سال آینده، آماده تحویل به مشتریان و طرفداران خواهد بود.

دایملر همچنین عنوان کرده است که می خواهد تا پایان سال جاری 2018 میلادی، 30 دستگاه از دو مدل الکتریکی و برقی جدید آزمایشی را تحویل مشتریان و مصرف کنندگان امریکایی دهد. هر دو مدل مخصوص بازار آمریکای شمالی طراحی شده و به تولید و فروش خواهد رسید.

موتورهای الکتریکی مدل eCascadia معادل 730 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. ظرفیت باتری‌های این کشنده 550 کیلووات ساعت است که در حالت بارگیری کامل قادر است مسافتی معادل 400 کیلومتر را بپیماید. باتری‌های این کشنده در مدت زمان90 دقیقه می توانند تا 80 درصد ظرفیت خود شارژ ‌شوند که قادر است با این میزان شارژ 320 کیلومتر مسافت را طی کند.

مدل کامیون سایز متوسط دایملر نیز که به منظور رفت و آمد و حمل وتوزیع بار در مسافت های کوتاه طراحی شده است، موتورهای الکتریکی با قدرت 480 اسب بخار دارند و ظرفیت باتری هایش نیز معادل 325 کیلووات ساعت است و می تواند با این میزان شارژ 370 کیلومتر را بپیماید. این کامیون تنها در 60 دقیقه قادر است تا 80 درصد از ظرفیت خود شارژ شود و با همان مقدار هم 300 کلیومتر طی کند.

این در حالیست که رقیب اصلی این محصول، کامیون تسلا سمی با قابلیت پیمایش 500 کیلومتر است که از سال 2019 میلادی روانه بازار خواهد شد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو