فونیکسریمکسبهتام

بررسی مهمترین اخبار پیرامون حوزه موتورسیکلت در ایران و جهان

جهان سیکلت

عصر خودرو - در این مطلب قصد داریم جدیدترین اخبار حوزه موتورسیکلت را به شکل مفصل برای شما بیان کنیم.

جهان سیکلت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹:۰۰
  • جهان سیکلت
  • جهان سیکلت
  • جهان سیکلت
  • جهان سیکلت
  • جهان سیکلت
  • جهان سیکلت
  • جهان سیکلت

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، اخباری که علاوه بر مسابقات داخلی و خارجی، رونمایی از جدیدترین موتورسیکلت ها دنیا را نیز در بر می گیرد. همچنین در انتها نیز سعی خواهیم داشت تا اوضاع بازار ایران را تحلیل کنیم تا ببینیم افزایش قیمت ارز چه تاثیری بر این آشفته بازار موتورسیکلت در کشورمان دارد، با این توضیح کوتاه همراه ما باشید با جهان سیکلت.

حال و روز مسابقات موتورکراس ایران
مسابقات موتورکراس ایران در انتهای اردیبهشت ماه امسال در چند کلاس مختلف برگزار شد. این مسابقات که از هر استان کشورمان دو نفر را میزبانی می کرد شرکت کنندگان در کلاس های 65، 150، 250 و 450 سی سی به رقابت پرداختند. همچنین برای تقدیر از پیشکسوتان این رشته نیز مسابقات جداگانه ای در کلاس های 250 و 450 سی سی برگزار شد. علاوه بر پرداخت مبلغی اندک، داشتن لوازم ایمنی و موتورسیکلت استاندارد از شرط های مهم برای شرکت در این مسابقه بود. مسابقات موتورکراس ایران حالا با اعزام رانندگان داخلی و شرکت در مسابقات آسیایی و جهانی حالا رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است.

خبر خوش ب ام و برای حاضران در رویداد بزرگ Concorso d’Eleganza
این کمپانی مونیخی که از این رویداد همیشه برای معرفی مدل های منحصر به فرد خود بهره می برد، خرداد ماه امسال خبر خوشی برای علاقه مندان به دنیای موتورسیکلت داشت. این رویداد مهم که محصولاتی همچون گرن لوسو کوپه و زاگاتو کوپه در آن رونمایی شدند میزبان موتورسیکلت کانسپت 9 Cento بود. ب ام و هدف از طراحی این کانسپت را ارائه موتورسیکلت تنومند شهری در کلاس تورینگ و اسپرت عنوان کرده و گفته می شود به زودی این موتورسیکلت زیبا روانه معابر عمومی خواهد شد. گر چه اطلاعات زیادی در مورد این موتورسیکلت هنوز به محافل خبری نرسیده است اما استفاده از آلومینیوم تقویت شده، فیبرکربن و همچنین شاسی مونوکوک و یک پارچه برای این موتورسیکلت تایید شده است.

از مسابقات موتو جی پی چه خبر؟
اولین سری از مسابقات موتو جی پی در قطر و در اواخر اسفند ماه سال قبل برگزار شد و تا اواخر خرداد نیز هفتمین مرحله آن نیز برگزار می شود. این مسابقات با پرچمدار دوکاتی یعنی دویزیوسو آغاز شد و توانسته مقام نخست گرندپری اول را از آن خود کند. در مرحله بعدی اتفاقی غیر منتظره رخ داد و کال کراچلو توانست به مقام قهرمانی برسد. اما در گرندپری های بعدی، مارک مارکز دوباره بر رده اول خیمه زد و در سه مسابقه پیاپی توانست درخشان ظاهر شود. خورخه لورنزو نیز در گرندپری ایتالیا توانست بر یک تازی مارک مارکز غلبه کند و پیروز میدان شود. در رده بندی تیمی هم اکنون مارک مارکز با تیم رپسول هوندا و 95 امتیاز در رده نخست قرار دارد و در جایگاه بعدی والنتینو روسی تیم یاماها با اختلاف فاحش قرار دارد. مرحله بعدی این مسابقات 27 خرداد در پیست کاتولونیای اسپانیا برگزار می شود تا شاید تیم های دوکاتی و یاماها این اختلاف امتیاز با جایگاه نخست را کمتر کنند.

از آشفته بازار موتورسیکلت ایران چه خبر؟
همانطور که می دانید نوسانات قیمت ارز بر انواع بازارهای داخلی اثر زیادی گذاشته است. بازار موتورسیکلت گر چه مانند بازار خودرو بسیار آشفته نشده اما قیمت های برخی موتورهای هندی یک شبه بیش از 1 میلیون تومان افزایش یافته و تقریبا در بازار نایاب شدند. تولیدکنندگان داخلی نیز تمامی محصولات خود را با افزایش قیمت زیادی به فروش می رسانند به طوری که در حال حاضر خرید موتورسیکلت طرح هوندا CDI125 با قیمت زیر 3 میلیون تومان تقریبا امری محال به نظر می رسد. اما در مورد موتورهای سنگین نیز باید گفت با سخت تر شدن واردات موتورهای اماراتی به داخل کشور انحصار در این بازار بیشتر شده است و قیمت موتورهای نایابی همچون S1000RR یا Z1000 تا حدود 1.5 برابر افزایش داشته است. گر چه گفته می شود خرید و فروش در این قسمت از بازار بسیار راکد است و عملا معامله ای صورت نمی گیرد.

MV  آگوستا با چاشنی همیلتون
این کمپانی ایتالیایی به تازگی موتورسیکلتی را با نام  RR LH44 800 را روانه بازار کرده است که معروف به نسخه همیلتون است. این موتورسیکلت حاصل دوران همکاری ام وی اگوستا با کمپانی مرسدس بنز است که حالا رونمایی شده است. شاهکار ام وی آگوستا نسخه نیکد خیابانی بوده و دارای پیشرانه 3 سیلندر 800 سی‌سی با قدرت 140 اسب بخار و گشتاور 87 نیوتون متری است. وزن این موتورسیکلت  تنها 172 کیلوگرم است و می‌تواند به حداکثر سرعت 244 کیلومتر در ساعت دست یابد. گفته می شود این موتورسیکلت قیمتی بالغ بر 25 هزار دلار ناقابل خواهد داشت.

 

*نوشته: محمد ملکی زاده

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو