فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی:

بررسی پشت پرده واردات غیرقانونی ۶ هزار دستگاه خودرو

عصر خودرو- رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی، از ورود این کمیسیون به پرونده واردات غیرقانونی ۵ تا ۶ هزار دستگاه خودرو در شرایط ممنوعیت ثبت سفارش، خبر داد.

بررسی پشت پرده واردات غیرقانونی ۶ هزار دستگاه خودرو
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، حمیدرضا فولادگر  از تهیه گزارشی در خصوص مشکلات پیش آمده در واردات خودرو از  اواخر سال 95 تا  آخر 96 خبر داد و اظهار داشت: این گزارش با همکاری کمیسیون صنایع و معادن مجلس و مطابق ماده 236 آئین نامه داخلی مجلس تهیه می شود و در صورت تشخیص تخلف در صحن مجلس، به قوه قضائیه ارسال خواهد شد.

    وی افزود: در این گزارش این مسائل را بررسی می کنیم که مسئله ثبت سفارش در بازه زمانی اشاره شده، ابتدا موکول به نمایندگی ها شد و سپس کلا منتفی شد و در ادامه، تعرفه ها تغییر کرد و در شرایطی که ثبت سفارش ممنوع بود، در یک مقطع زمانی 5 تا 6 هزار دستگاه خودرو وارد کشور می شود.

    رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی خاطرنشان کرد: شائبه هایی هم که در خصوص مافیای واردات خودروهای لوکس مطرح شده، عمدتا مربوط به همین مسئله است.

    فولادگر اظهار داشت: در فاصله دی ماه 95 تا آخر سال 96 روند ثبت سفارش در مقطعی متوقف می شود و در مقطع دیگری نیز تعرفه ها به طور کامل تغییر می کند و مشغول بررسی هستیم که ببینیم چه کسانی پشت پرده تخلف در این حوزه بوده اند.

    رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی تصریح کرد: گزارش نظارت مجلس تا یک ماه آینده آماده می شود و به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط