فونیکسریمکسبهتام

جذابیت تاکسی‌های اینترنتی در روسیه همزمان با جام جهانی

عصر خودرو-تاکسی های اینترنتی و اپلیکیشن های درخواست تاکسی در روسیه این روزها بیش از هر زمان دیگری رونق گرفته اند.

جذابیت تاکسی‌های اینترنتی در روسیه همزمان با جام جهانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایبِنا، شهرهای بزرگ روسیه از جمله مسکو و سن پترزبورگ این روزها شاهد رونق تاکسی های اینترنتی و نرخ شکنی های جذاب آنها به ویژه برای هواداران فوتبال هستند. در روسیه ٢ اپلیکیشن (uber اوبر ) و (Yandex یاندکس) بسیار معروف و پُرطرفدار هستند.

    اوبر که اپلیکیشنی جهانی است و هزاران روسی نیز در روز از این اپلیکیشن برای دریافت خدمات حمل و نقل شهری استفاده می کنند. اما یاندکس اپلیکیشنی روسی است که مانند تاکسی های اینترنتی در ایران راننده های خود را انتخاب کرده و خدمات ارائه می کند.

    از آنجایی که نرخ کرایه های تاکسی حتی با ایتفاده از تاکسی متر در روسیه بالاست، بیشتر افرادی که می خواهند از تاکسی برای حمل و نقل استفاده کنند، از تاکسی های اینترنتی استفاده می کتند.

    به عنوان نمونه مسیری ٢٥ کیلومتری که یک راننده تاکسی برای طی آن درخواست هزار روبل داشت، یک راننده از اپلیکیشن "یاندکس Yandex" با ٣٥۰ روبل یعنی تقریبا یک سوم قیمت قبول کرد.
    این راننده که «میکاییل پاراشوا» دانشجوی سال سوم مهندسی برق نام داشت، به خبرنگار ایبِنا گفت: کار در تاکسی های اینترنتی در روسیه شغل ثابت محسوب نمی شود بلکه بیشتر دانشجویان یا افرادی که درآمدهای پایین تری دارند، برای جبران کسری درآمدهای خود یا تامین هزینه سوخت و خدمات خودور، در این اپلیکیشن ها فعالیت می کنند.

    وی افزود: با توجه به گستردگی شبکه مترو به ویژه در مسکو، بیشتر افراد ترجیح می دهند از آن برای تردد استفاده کنند اما هر زمانی که درخواست تاکسی داشته باشند، به ناچار باید نرخ های بسیار پایین ارائه داد.

    بر این اساس حداکثر تا 10 درصد از مبلغ کرایه در تاکسی های اینترنتی به اپلیکیشن ها و مابقی سهم راننده خواهد بود. فعالیت این اپلیکیشن ها همانند فعالیت اسنپ، تپسی و غیره در تهران همراه با مشوق هایی برای مسافران است؛ هرچند ممکن است رانندگان از برخی نرخ های اعلامی رضایت نداشته باشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو