فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور ناجا خبر داد

پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی و جاده‌ای اولویت پلیس

پیش بینی می‌کنیم بیشترین سفرها در شهریور ماه باشد

عصر خودرو-رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: یکی از موضوعات مهم امسال که جزو راهبردهای ابلاغی است، موضوع کاهش جانباختگان در تصادفات است؛ بر همین اساس پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی و جاده‌ای اولویت پلیس راهور در سراسر کشور است.

پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی و جاده‌ای اولویت پلیس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در اولین نشست تخصصی رؤسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اظهار داشت: سال 96 یکی از سال‌های پرفراز و نشیب برای کشور در زمینه‌های مختلف بود؛ به ویژه در پلیس راه‌ها شاهد افزایش ماموریت‌های خاص بودیم.
    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی تصریح کرد:‌در سال 96 با توجه به افزایش سفرها و افزایش ماموریت‌هایی که برای ما به ویژه در تعطیلات نوروز به وجود آمد شرایط خاصی برای پلیس راهنمایی و رانندگی فراهم کرد؛ جا دارد از زحمات همه همکارانم تشکر کنم؛ همچنین از اهتمام عزیزان در مدیریت طرح نوروز که سختی‌ها را تحمل کرده‌اند و ماموریت‌ها به بهترین وجه ممکن انجام شد.

    این مقام ارشد پلیس راهور کشور تاکید کرد: در نوروز 97 با وجود افزایش سفرها، گره‌های ترافیکی نداشتیم و با وجود آغاز طرح از 24 اسفند تا اتمام آن مدیریت ترافیکی به بهترین نحو انجام شد.

    وی گفت: بنا بر گزارش شرکت ملی فرآورده‌های نفتی، بنزین مصرفی در 28 اسفند، 116 میلیون لیتر مصرف شد و در تعطیلات روزانه 100 میلیون لیتر بنزین مصرف شد که با تبدیل به کیلومتر پیمایش روزانه بیش از یک میلیارد کیلومتر پیمایش در سال 96 داشته‌ایم.

    سردار مهری ادامه داد: در سال 96 با توجه به شرایط دی ماه و بهمن ماه، شاهد برخی اعتراضات بودیم؛ عزیزان ما ماموریت خود را خوب انجام دادند؛ بیشترین وقت ماموران ما صرف مدیریت این تجمعات شد.

    وی تصریح کرد: شرایط سال 96 شرایط متفاوتی بود، همچنین در سال 97 نیز در چندماه اخیر شاهد برخی اعتراضات بودیم و شاهد بودیم مدیران راهور خوب عمل کردند، به ویژه در تجمعات کامیون‌دارها شاهد مدیریت مطلوب بودیم.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی به موضوعات مهم سال اخیر پرداخت و اعلام کرد: کاهش جانباختگان در تصادفات در سال 97 از جمله راهبردهای ناجا از سوی مقام فرماندهی است.

    سردار مهری به اهداف نشست فصلی رؤسا و مدیران پلیس راهور سراسر کشور اشاره و تصریح کرد: یکی از اهداف این نشست انتخاب عملکرد همه مدیران در نوروز 97 است.

    وی افزود: یکی از تدابیر بسیار خوب که امسال اجرایی و عملیاتی شد تشکیل قرارگاه پیشگیری از وقوع تصادفات بود که جلسه اول آن با حضور فرمانده ناجا و برخی فرماندهان انجام شد و تدابیر ابلاغ شد؛ امیدواریم در سال 97 با استفاده از تلاش روزافزون  همکاران و استفاده از همه خلاقیت‌های درون و برون سازمانی بتوانیم قدم خوبی در پیشگیری از وقوع تصادفات داشته باشیم.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی به طرح ویژه تابستان که از 27 خرداد با همکاری همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی آغاز شده، اشاره و اظهار داشت: این طرح از قبل از عید فطر شروع و تا پایان شهریور 97 ادامه پیدا خواهد کرد؛ در این فصل پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی و جاده‌ای در اولویت است.

    سردار مهری به آمار پزشکی قانونی در خصوص جانباختگان حوادث جاده‌ای اشاره و تصریح کرد: در طول تابستان گذشته 4 هزا رو 939 نفر در تصادفات درون و برون شهری جان خود را از دست دادند.

    وی افزود:‌در سال 96 روزانه 44 نفر جان خود را از دست دادند اما در تابستان این آمار به 53 نفر در روز رسید و روند افزایشی یافت که این نشاندهنده آن است که باید تمرکز بیشتری بر آن داشته باشیم؛ همچنین در تابستان گذشته، 37 درصد تصادفات از نوع واژگونی بوده است.

    این مقام ارشد راهور ناجا ادامه داد: باید به سمت و سویی برویم تا از تصادفات به ویژه از نوع واژگونی جلوگیری کنیم چرا که بزرگترین سرمایه هر کشور منابع انسانی آن است و با توجه به آنکه امسال به فرموده رهبری سال حمایت از کالای ایرانی است و تاکید ایشان بر مسائل اقتصادی این نشان می‌دهد که باید بیشتر کار کنیم و با توجه به اینکه هر یک نفر یک سرمایه بزرگ تلقی می‌شود و می‌تواند به اقتصاد کمک کند باید در خصوص کاهش تصادفات برنامه‌ریزی کنیم چرا که حتی یک نفر کشته نیز زیاد است.

    سردار مهری به عملکرد ماموران پلیس راهور در سال 97 پرداخت واعلام کرد: طرح نوروزی مراسم ارتحال امام، ماه مبارک رمضان، لیالی قدر، روز قدس و نماز عید سعید فطر، از جمله ایامی بود که ماموران پلیس راهور اقدامات بسیار خوی در جهت مدیریت و انضباط ترافیکی آن انجام دادند؛ البته این ایام با مدیریت خوب مردم و اطلاع‌رسانی رسانه‌ها به خوبی انجام شد.

    وی خاطرنشان کرد:‌ امسال تابستان شرایط متفاوت‌تری داریم و با توجه به اینکه بهار جزو تطرح تابستانه شد، برآورد ما این است که بیشترین سفرها را در شهریور ماه داشته باشیم و امیدواریم با هماهنگی و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های امدادی و خدماتی بهترین مدیریت و نظم ترافیکی همراه با کاهش جانباختگان جاده‌ای را شاهد باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو