فونیکسریمکسبهتام

عضو انجمن قطعه‌سازان هشدار داد:

احتمال کاهش کیفیت خودروها با ادامه تثبیت قیمت‌ها

عصر خودرو : بهترین کار تعیین قیمت خودرو براساس هزینه تمام ‌شده‌ تولید و سطح عرضه و تقاضای بازار است.

احتمال کاهش کیفیت خودروها با ادامه تثبیت قیمت‌ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۲:۳۴

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از ایسنا بهرام شهریاری - عضو انجمن قطعه سازان، با بیان مطلب بالا اظهار کرد: تثبیت قیمت فروش خودرو سیاست نادرستی بوده و ممکن است منجر به کاهش کیفیت محصولات تولیدی شود.
    وی افزود: از نظر اقتصادی منطقی نیست که هزینه عوامل مختلف دخیل در تولید افزایش یابد، اما قیمت فروش محصول نهایی تغییری نکند.
    او با بیان این که اجبار خودروساز به تثبیت قیمت فروش محصولات در شرایطی که قیمت تمام شده تولید به دلایل مختلف افزایش یافته، ممکن است اثرات سوء بر کیفیت خودروهای تولیدی داشته باشد، خاطرنشان کرد: در این حالت خودروساز ممکن است به اجبار جهت کاستن از هزینه ها و اقتصادی کردن تولید خودرو، کیفیت محصول را کاهش دهد.
    شهریاری ادامه داد: کاهش کیفیت خودروهای تولیدی ممکن است به طرق مختلفی روی دهد که رویکرد به قطعات چینی، چشم پوشی از برخی استاندارد ها و همچنین عدم استفاده از مواد اولیه مناسب از جمله آنها خواهد بود.
    وی افزود: در این حالت اگرچه در ظاهر قیمت فروش خودرو تثبیت شده و این به نفع مصرف کننده است، اما در واقع کیفیت خودروی مورد استفاده کاهش یافته و مصرف کننده در نهایت متضرر خواهد شد.
    او تصریح کرد: تعیین قیمت خودرو براساس هزینه تمام شده تولید و سطح عرضه و تقاضای بازار موجب می شود که خودروساز در شرایط رقابتی بازار دائما به دنبال افزایش کیفیت محصول بوده و از آن سو قیمت تمام شده تولید و البته قیمت فروش را در حد ممکن کاهش دهد.
    عضو انجمن قطعه سازان اظهار کرد: تمام فعالیت های تولیدی از جمله در صنعت خودرو و قطعه از منطق اقتصادی تبعیت می کند؛ بنابراین سیاست تثبیت قیمت اجباری اگرچه در کوتاه مدت پاسخگو خواهد بود، اما در نهایت یا منجر به کاهش کیفیت محصولات تولیدی شده یا به بهای تعطیلی واحد تولیدی تمام خواهد شد.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو