فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

پیشرفت ۹۱ درصدی منطقه یک آزاد راه تهران ـ شمال و افتتاح در سال جاری

رشد ۲۱ درصدی منطقه دو آزادراه

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: پیشرفت منطقه یک آزادراه تهران ـ شمال ۹۱ درصد ارزیابی می‌شود و امیدوریم با تکمیل ۹ درصد باقیمانده این پروژه امسال تکمیل شود.

پیشرفت ۹۱ درصدی منطقه یک آزاد راه تهران ـ شمال و افتتاح در سال جاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، خیرالله خادمی امروز در حاشیه مراسم بازدید رئیس قوه مقننه و وزیر راه و شهرسازی از آزادراه تهران ـ شمال اظهار داشت: عملیات اجرایی در منطقه یک آزادراه 91 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. در این منطقه کار روسازی در حال انجام است و پیمانکار اجرای تأسیسات مکانیکی و برقی هم شروع به کار کرده است.

    وی‌ ادامه داد: امیدواریم 9 درصد باقیمانده منطقه یک طبق برنامه پیش برود و بتوانیم منطقه یک را در سال 97 افتتاح کنیم.

    خادمی با تأکید بر اینکه تلاش می‌شود با حداکثر ایمنی منطقه یک آزادراه تهران ـ شمال افتتاح شود، گفت:‌ این امکان وجود دارد که به عنوان مثال پهنای تونل‌ها را نصب نکرد و پروژه را افتتاح کرد، اما ایمنی مسیر و تکمیل کامل هنگام افتتاح برای ما مهم است.

    * پیشرفت 21 درصدی منطقه دو آزادراه تهران ـ شمال

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به پیشرفت 21 درصدی منطقه 2 آزادراه تهران ـ شمال گفت: منطقه دو 22 کیلومتر طول دارد که تونل بزرگ البرز در آن در حال اجرا است.

    خادمی توضیح داد: در تونل البرز، تونل شرقی در حال حفاری است که حدود 200 متر آن باقی مانده است و تا سه ماه آینده پس از حفاری‌ کامل تردد بین دو طرف کوه البرز در بالاترین ارتفاع البرز را خواهیم داشت.

    وی‌ ادامه داد: 20 دستگاه تونل کوچک و بزرگ دیگر در منطقه دو در حال احداث است؛ برای اتصال تونل‌ها به یکدیگر در این منطقه نیاز است اراضی، باغات و ویلاها که معارض محسوب می‌شوند، خریداری شود تا اتصال مسیر برقرار شود. در این راستا تملک اراضی به سرعت در حال انجام است.

    وی پیشرفت فیزیکی منطقه دو آزادراه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این پروژه در تابستان سال گذشته با حضور معاون اول رئیس‌جمهور کلنگ‌زنی آن آغاز شد.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه در آزادراه تهران ـ شمال پیمانکاران تقریباً همه داخلی هستند، گفت: 40 پیمانکار و مشاور در این پروژه فعال است که فقط دو شرکت آن خارجی است که یکی مطالعات و بررسی‌ تونل البرز را انجام می‌دهد و یکی دیگر هم مباحث منظر راه را پیگیری می‌کند.

    خادمی گفت: در منطقه یک آزادراه شرکت‌های ایرانی پس از رفتن چینی‌ها حدود سه سال است که ورود کرده‌اند و طبق برنامه زمان‌بندی پیش رفته‌اند که این رکوردی در بخش زمان‌بندی اجرایی کشور محسوب می‌شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو