فونیکسریمکسبهتام

طرح بیمه بیکاری رانندگان تهیه و تدوین می شود؛

پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری به رانندگان

عصر خودرو- رییس کمیته بررسی مسائل و مشکلات کامیون‌داران و رانندگان در مجلس مصوبات امروز این کارگروه را تشریح کرد.

پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری به رانندگان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، خدیجه ربیعی در تشریح دستور کار امروز ( دوشنبه، 4 تیرماه ) کارگروه ویژه بررسی مسائل و مشکلات کامیون داران و رانندگان، گفت: تلاش داشته و داریم مطالبات رانندگان را دسته بندی و به صورت جداگانه پیگیری کرده و به سرانجام برسانیم.

    نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مطالبات رانندگان در نشست امروز با حضور مسئولان سازمان تامین اجتماعی، حمل ونقل سازمان راهداری، پلیس راه و نمایندگان صنف رانندگان بررسی شد، افزود: تامین اجتماعی و راهداری تلاش وافری برای رفع مشکلات رانندگان دارند اما متاسفانه وزارت صنعت و معدن در پیگیری مطالبات رانندگان تعلل می کند که انتظار می رود با جدیت بیشتری نسبت به پیگیری این مطالبات اقدام کند.

    وی از اصلاح ماده 13 قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تامین آنها در امر صادرات در نشست امروز کارگروه خبر داد و ادامه داد: این قانون شامل حال رانندگان نمی شد که با بحث و گفت و گوهای صورت گرفته و اصلاح ماده مذکور قانون نیز شامل حال رانندگان می شود.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: بر اساس برنامه ششم رانندگان وسائط نقلیه سنگین بین شهری، راهداری و راهسازی که حداقل 25 سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند می توانند با دریافت حقوق و متناسب با روزهای پرداخت حق بیمه و 55 سال سن بازنشسته می شوند بنابراین این مصوبه برنامه ششم پیگیری شد که بر اساس گزارش ارائه شده از سوی سازمان تامین اجتماعی این مصوبه ابلاغ و مقرر شد اجرایی شود.

    ربیعی تصریح کرد: بر اساس مصوبه دیگر کارگروه مقرر شد طرح بیمه بیکاری رانندگان تهیه و تدوین شود و برای آنکه این طرح تمامی نیازهای رانندگان را پوشش دهد مقرر شد کمیته ای متشکل از تامین اجتماعی، نماینده وزارت تعاون و رانندگان و راهداری و حمل ونقل تشکیل با تدوین این طرح آن را به کارگروه ارائه کرده تا کارگروه بررسی دقیق آن را در دستور کار قرار دهد.

    نماینده مردم بروجن در مجلس دهم، با یادآوری بررسی مشکل دوگانه برخورد شدن با بیمه رانندگان جدید، گفت: حمایت لازم از رانندگان جدید برای پوشش بیمه ای آنها نمی شود که بر این اساس مقرر شد این موضوع از طریق دولت و سازمان هدفمندسازی پیگیری شود تا رانندگان جدید بتوانند از مزایای بیمه برخوردار شوند.

    وی ادامه داد: همچنین مقرر شد این موضوع در کارگروه ویژه تامین اجتماعی دولت بررسی و اقدامات لازم انجام شود.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه بر اساس مصوبه امروز کارگروه غرامت دستمزد ایام بیماری به رانندگان توسط سازمان تامین اجتماعی پرداخت می شود، افزود: بحث سخت و زیان آور بودن شغل رانندگی نیز مورد بررسی قرار گرفت و این موضوع یکی از اولویت های کارگروه است.

    ربیعی ادامه داد: مقرر شد طرحی تهیه و تدوین شود که بتواند تمامی مسائل رانندگان را پوشش دهد و از سویی قابلیت اجرایی لازم را داشته باشد.

    نماینده مردم بروجن در مجلس دهم، با بیان اینکه بدهی رانندگان در نشست امروز بررسی شد، افزود: مقرر شد این بدهی برای کمک به رانندگان بدهکار قسط بندی شود.

    رئیس کمیته بررسی مسائل و مشکلات کامیون‌داران در مجلس با یادآوری اینکه بر اساس مصوبه امروز بیمه رانندگان از حالت خویش فرمایی به کارفرمایی تبدیل می شود، تصریح کرد: مقرر شد این موضوع پیگیری شود تا رانندگان خود بتوانند بیمه را پرداخت کنند.

    وی با یادآوری اینکه بدهی 4 هزار و 600 میلیارد تومان سازمان هدفمندی یارانه ها به تامین اجتماعی پیگیری شد، گفت: مقرر شد این بدهی پرداخت شود تا بتوان آن را در مسیر پوشش بیمه ای رانندگان استفاده کرد زیرا 13 و نیم درصد حق بیمه را رانندگان و 13 و نیم درصد را باید دولت پرداخت کند و در صورت مواجه شدن با مشکلات اقتصادی رانندگان نگرانی در پرداخت حق بیمه شان توسط تامین اجتماعی نداشته باشند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در ادامه جلسات کارگروه بحث بیمه پایه و تکمیلی رانندگان پیگیری می شود، افزود: زمانی که مهلت کارت هوشمند رانندگان به هر دلیلی به اتمام می رسد بیمه رانندگان قطع و به مشکل بر می خورند که این مقرر شد مهلتی دو تا سه ماهه برای انها در نظر گرفته شود.

    ربیعی ادامه داد: انتظار می رود با پیگیری مطالبات و مشکلات رانندگان در جلسات آتی کارگروه بتوان شرایط بهتری را برای رانندگان رقم زد.

    نماینده مردم بروجن در مجلس دهم، افزود: البته هر چند این کارگروه در پی بروز مشکلاتی برای کامیونداران تشکیل شد اما هدف اصلی کارگروه پیگیری مطالبات تمامی رانندگان است که در بحث پیگیری ها نیز افزایش دستمزد را از سازمان تامین اجتماعی پیگیری کردیم و در گزارش ارائه شده از سوی این سازمان مشخص شد که افزایش تحقق یافت.

    رئیس کمیته بررسی مسائل و مشکلات کامیون‌داران در مجلس ادامه داد: مقرر شد کمیته ای تخصصی تشکیل و با در نظر گرفتن شرایط دولت و رانندگان به صورت پلکانی تغییر دستمزد صورت گیرد که در نهایت خروجی آن به نفع معیشت رانندگان باشد و به گونه ای نیز نباشد که فشاری بر دولت تحمیل شود./

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط