فونیکسریمکسبهتام

رئیس شورای شهر تهران:

شکایتی از طرح جدید ترافیک دریافت نکرده‌ایم

راه‌اندازی تراموا به جای تجهیز مترو به صلاح نیست

عصر خودرو- هاشمی با اشاره به گذشت چند ماه از اجرای طرح ترافیک گفت: تاکنون شکایتی از نحوه اجرای این طرح دریافت نکرده ایم.

شکایتی از طرح جدید ترافیک دریافت نکرده‌ایم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در پایان هفتاد و دومین جلسه شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران گفت:‌ جلسه امروز در خصوص طرح الزام شهرداری تهران به لایحه ایمنی حمل و نقل دانش‌آموزان اختصاص یافت و این لایحه بسیار مهم است، زیرا ما در پایان دوره تحصیلی هستیم و از مهر هم مجدد مدرسه‌ها آغاز به کار خواهند کرد.

    وی افزود: نگرانی والدین در مورد عدم اجرای مصوبات و بخش‌نامه‌های وزارت آموزش و پرورش نسبت به حمل و نقل دانش‌آموزان برای اعضا شورا مهم جلوه کرده بود لذا در کمیسیون حمل و نقل با طراحی خانم امانی این طرح به صحن جلسه آمد طرح الزام در شورا مطرح شد و با رای اکثریت تصویب شد. قرار شد طرح الزام شهرداری ابلاغ شود و شهرداری قبل از آغاز به کار مدارس، لایحه خود را ارائه دهد.

    رئیس شورای شهر تهران در ادامه در خصوص کسب رضایتمندی‌های مردم نسبت به اجرای طرح ترافیک جدید گفت: تا این مرحله طرح اجرا شده است مشکلی وجود نداشته است و تا کنون هیچ شکایتی به ما نرسیده است. مشاهدات نشان می‌دهد فضای اجرای طرح خلوت است و مشکلی پیش نیامده است. به نظر می‌آید طرح تا کنون موفق بوده است.

    رئیس شورای شهر تهران در ادامه به موضوع نامگذاری خیابان ‌ها پرداخت و گفت: یک میدان بی‌نام در منطقه دو به نام هنر نام گذاری شد و یک ایستگاه مترو هم به اتفاق آرا به نام شهدای کن نام گذاری شد.

    وی با بیان اینکه یک خیابان بی‌نام در منطقه 12 و محله شهید هرندی به نام امید نام گذاری شد، گفت: بن بست حمام در منطقه 12 به نام شهیدان چالی نام گذاری شد.

    وی خاطرنشان کرد: امروز هفت مورد نام گذاری داشتیم که اعضا به همه موارد رای مثبت دادند.

    رئیس شورای شهر تهران در خصوص اینکه راه اندازی تراموا در شهر تهران چقدر اولویت دارد اظهار کرد: تراموا مانند بقیه سیستم های حمل و نقل است؛ ولی چون خطوط پر ظرفیت مترو نیاز به تجهیز دارد، شروع یک پروژه پرخرج می‌تواند ما در اتمام پروژه‌های قبلی دچار مشکل کند.

    وی افزود: اینکه مطالعات راه‌اندازی تراموا انجام شود اشکالی ندارد، ولی اینکه ما قبل از تجهیز خطوط فعلی مترو به راه‌اندازی تراموا بپردازیم به نظرم ایجاد پروژه‌های جدید در این زمینه به صلاح نیست.

    هاشمی با تاکید بر ضرورت تعدیل ساختارمند نیروها در شهرداری تهران اظهار کرد: ساختار و پست‌های شهرداری باید دقیقا بررسی شود و هر کس که شرایط لازم را ندارد و در ساختار نمی‌گنجد، باید تعدیل شود.

    وی افزود: شهرداری از نظر مدیریتی فربه شده و اکنون دارای 43 شرکت و سازمان است و خیلی از کارها به صورت موازی در ستاد انجام می‌شود.

    رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری دارای 9 معاون و 22 رئیس منطقه است اظهار کرد: علاوه بر این با 24 شرکت و سازمان هم کار می‌کند و از آنجایی که شهردار هم وقت نمی‌کند که همه اینها ببیند. وظایف آنها با یکدیگر تداخل پیدا می‌کند و در نتیجه اختلافات شان زیاد می‌شود. وقت شهردار به روزمرگی می‌گذرد و به جای کار ارزنده  وقتش صرف حذف اختلافات مدیران می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه بین بیشتر پروژه‌های معاونت فنی و عمرانی با پروژه‌های معاونت ترافیک ارتباط مستقیم وجود دارد، گفت: معمولا بین آنها به خاطر اولویت اجرای پروژه‌ها اختلافاتی پیش می‌آید و اگر دو معاونت با هم ادغام شوند، یک تصمیم واحد گرفته می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو