فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

ورود مجلس برای حمایت از طراحی پلت فرم خودرو

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی رضا رحمانی رئیس سابق کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت که مجلس از طراحی دو پلت فرم ملی ایران خودرو که در حال اجراست، حمایت می کند. وی افزود: صنعت خودروسازی به عنوان یک صنعت شاخص و تاثیر گذار باید به سمت طراحی و تولید پلت فرم های جدید قدم بردارد اما در این روند حمایت های مالی دولت یک شرط اساسی به شمار می رود.

ورود مجلس برای حمایت از طراحی پلت فرم خودرو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، وی در ادامه با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی و در این میان کمیسیون صنایع و معادن نیز، بیشتر از هر زمان دیگری وظیفه خود می داند که از چنین روند رو به رشدی حمایت کند، اظهار کرد: واقعیت این است که در صنعت خودروسازی یک نگاه راهبردی برای توسعه و پیشرفت وجود دارد و این نگاه راهبردی برای دولت می تواند یک عامل بسیار ارزشمند به حساب آید تا با حمایت های همه جانبه بتواند زمینه ساز رشد و توسعه در قالب طراحی و تولید خودروهای با نشان ایرانی جدید باشد.
    رئیس کمیسون صنایع و معادن مجلس نهم در همین حال به این موضوع اشاره کرد که حمایت های دولت و مجلس شورای اسلامی از صنعت خودروسازی می تواند به ارتقای کیفیت خودروهای ساخته شده در داخل کشور کمک شایانی کند.
    http://www.asrekhodro.com/News/18129

    بی‌تاثیر بودن تحریم‌ها بر روند صادرات خودرو
    شش سال پیش در چنین روزی دبیر انجمن خودروسازان ایران دلایل رشد قابل توجه صادرات خودرو در دو ماه نخست سال جاری را تشریح و تاکید کرد که تحریم‌های خارجی هیچ تاثیری بر روند صادرات کشور در این حوزه نداشته است. احمد نعمت بخش اظهار کرد: رشد قابل توجه صادرات خودرو در دو ماه نخست امسال به دلیل مساعد بودن بازارهای صادراتی و وجود تقاضا در این بازارها صورت گرفته است.
    وی با بیان این که مشتریان بازارهای صادراتی، خودرو ایرانی را از نظر قیمت و کیفیت به دیگر خودروهای موجود در آن کشورها ترجیح می دهند، خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان داخلی نیز محصولات صادراتی خود را با توجه به نیاز و شرایط مشتریان خارجی تنظیم کرده و با رشد تقاضا، تولید خودرو در این حوزه را افزایش می دهند.
    دبیر انجمن خودروسازان ایران در خصوص تاثیرات تحریم بر روند صادرات خودروهای ایرانی، تصریح کرد: با توجه به آن که بیشتر صادرات خودرو به کشورهای دوست و دارای روابط حسنه صورت می گیرد، طبیعتا تحریم کشورهای غربی تاثیری بر روند صادرات خودرو نداشته و پس از این هم نخواهد داشت.

    http://www.asrekhodro.com/News/18142
    شماره گذاری فراز آغاز شد
    شش سال پیش در چنین روزی شماره‌گذاری کشنده فراز آغاز شد. کشنده فراز از محصولات شرکت ایران خودرو دیزل بود که از حدود سال 89 تولید شده، اما شماره گذاری آن برای حدود یک سال و نیم متوقف مانده بود.

    در آن زمان پلیس راهنمایی و رانندگی از شماره گذاری این کشنده خودداری کرد تا آن که سرانجام رئیس جمهوری وارد عمل شده و دستور تشکیل کمیته سه جانبه ای با حضور دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت، سازمان ملی استاندارد ایران و پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی را برای بررسی و حل موضوع صادر کرد.

    این کمیته سه جانبه سال گذشته مصوب کرد که 500 دستگاه کشنده فراز شماره گذاری شده و پس از گذشته سه ماه از تردد آن ها، وضعیت ایمنی و عملکردی این کشنده بررسی و در صورت تائید، مجوز شماره گذاری دائمی آن صادر شود.
    این کمیته سه جانبه ماه گذشته آخرین جلسه خود را در این خصوص برگزار کرده و پس از بررسی گزارش های فنی و عملکردی، مجوز شماره گذاری کشنده فراز را صادر کرد.

    http://www.asrekhodro.com/News/18146

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو