فونیکسریمکسبهتام

ابهامات جدیدی در پرونده واردات غیرمجاز خودرو مطرح شد

دو روایت متناقض از تخلفی واحد!

عصر خودرو- پرونده واردات غیرقانونی چند هزار دستگاه خودرو با اطلاعیه جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر جلوگیری از ترخیص این خودروها از گمرک، وارد مرحله جدیدی شده و ابهامات این پرونده را تشدید کرده است.

دو روایت متناقض از تخلفی واحد!
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، وزارت صنعت، معدن و تجارت از تیر تا دی ماه سال گذشته ثبت سفارش واردات خودرو را با هدف تدوین و اجرای دستورالعمل جدید واردات خودرو، متوقف کرد.

    اگرچه این اقدام طبق قانون و برای ساماندهی روند واردات خودرو صورت گرفته بود اما کم‌ کم زمزمه‌هایی شنیده شد که در شش ماهی که ثبت سفارش و واردات خودرو متوقف بوده، چند هزار دستگاه خودرو به طور غیرقانونی ثبت سفارش و وارد شده است.

    این زمزمه‌ها ادامه داشت تا اینکه سرانجام حدود دو ماه پیش مجتبی خسروتاج - رییس سازمان توسعه تجارت - تخلف در واردات حدود 6000 دستگاه خودرو را تایید کرد.

    بعد از آن نیز چندی پیش رییس سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد که در زمان ممنوعیت واردات خودرو، سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت هک و حدود 5000 دستگاه خودرو به صورت غیرقانونی وارد شده است.

    ناصر سراج در این رابطه اظهار کرد: "متاسفانه سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت هک شد و حدود 5000 خودرو مدل بالا و گران قیمت وارد کشور شد که از این تعداد حدود 4000 خودرو ترخیص و وارد بازار شده است و هزار خودرو همچنان در گمرک است که امیدواریم در این خصوص نیز تصمیم‌گیری شود".

    اگرچه انتظار می‌رفت بعد از اظهارات رییس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر هک شدن سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت، مسببان این موضوع شناسایی و با آنها برخورد شود اما وزارت صنعت، معدن و تجارت اطلاعیه‌ای صادر و هک شدن سایت خود را تکذیب کرد.

    فردای آن نیز سازمان بازرسی کل کشور با صدور اطلاعیه‌ای بر هک شدن سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید و اعلام کرد که خبر هک شدن سایت این وزارتخانه از سوی یکی از مدیران کل سابق وزارت صنعت، معدن و تجارت به این سازمان اعلام شده است.

    در چنین اوضاع و احوالی وزارت صنعت، معدن و تجارت اطلاعیه جدیدی صادر کرده که باعث ایجاد ابهامات جدیدی در پرونده واردات غیرمجاز چند هزار دستگاه خودرو شده است.

    در بخشی از اطلاعیه مرکز حراست وزارت صنعت، معدن و تجارت آمده است:" عملیات ترخیص 4500 دستگاه خودرو از مجموع 6481 خودرو ثبت سفارش شده غیرقانونی در گمرکات متوقف شد و پرونده مابقی خودروهای مشمول در پرونده که بیش از یک هزار و 900 دستگاه بوده در حال پیگیری است"‌.

    اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر جلوگیری از ترخیص حدود 5000 دستگاه از خودروهایی که به صورت غیرقانونی ثبت سفارش شده‌اند در حالی است که همین چند روز پیش رییس سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرده بود که حدود 4000 دستگاه از خودروهایی که به صورت غیرقانونی وارد شده بودند از گمرک ترخیص و وارد بازار شده‌اند.

    کنار هم قرار دادن مواضع دو دستگاه مسوول در این زمینه ابهامات جدیدی در پرونده واردات غیرقانونی خودرو ایجاد کرده است به‌گونه‌ای که وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌گوید که عملیات ترخیص حدود 4500 دستگاه از خودروهایی که به صورت غیرقانونی وارد شده‌اند متوقف شده اما در مقابل سازمان بازرسی کل کشور می‌گوید که 4000 دستگاه از این خودروها از گمرک ترخیص و وارد بازار شده است.

    در این شرایط شایسته است هم وزارت صنعت، معدن و تجارت و هم سازمان بازرسی کل کشور تکلیف تناقضات موجود در این پرونده را روشن و نسبت به شفاف‌سازی موضوع اقدام کنند. نمی‌شود که تخلف بزرگی همچون واردات غیرمجاز چند هزار دستگاه خودرو رخ دهد و دو دستگاه مسوول در این زمینه اطلاعات متناقضی از یک اتفاق واحد، ارائه کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو