فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن صنایع همگن و قطعه سازی با اشاره به تعطیلی ۷۰ واحد قطعه سازی خبر داد

امضای قرارداد انجمن صنایع همگن با دانشگاه علم و صنعت با هدف مقابله با تحریم ها

عصر خودرو- دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی با اشاره به تعطیلی ۷۰ واحد قطعه سازی و همچنین تعدیل و تعلیق تعداد زیادی نیروی انسانی گفت: نخستین قرارداد این انجمن با دانشگاه علم و صنعت با هدف مقابله با تحریم ها به امضا رسید.

امضای قرارداد انجمن صنایع همگن با دانشگاه علم و صنعت با هدف مقابله با تحریم ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، آرش محبی نژاد در نشست هم اندیشی قطعه سازان خودزو سراسر کشور، با تاکید بر اینکه انجمن صنایع همگن ارتباط خوبی با دانشگاه برقرار کرده و آمادگی مقابله با تحریم ها در بخش دانشگاهی نیز وجود دارد، افزود: مشکلات فطعه سازان شامل سه سرفصل است که بخش نخست اصلاح قیمت ها با توجه به میانگین افزایش 40 تا 45 درصدی هزینه ها است. کمبود نقدینگی قطعه سازان و در عین حال سرمایه گذاری ثابت با هدف اجرای طرح های خودروسازی از دیگر مشکلات فعالان این صنعت به شمار می رود این در حالیست که بازده سرمایه نیز با ابهام مواجه است.
    وی ادامه داد: انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی پیش از این طرح هایی با هدف افزایش ظرفیت تولید، طرح تکمیل مشارکتی،شبه چند بخشی تامین نقدینگی به روش غیر نقدی، طرح اعتلای صنعت خودرو و طرح ساماندهی واردات خودرو و قطعات را با هدف توسعه صنعت قطعه مطرح کرده است.
    محبی نژاد با تاکید بر این که در صورت پیدا نکردن راهکار برای پیش نیازهای مطرح شده، شاهد توقف فعالیت صنعت قطعه خودرو خواهیم بود، تصریح کرد: این شرایط در حالی است که 550 هزار نفر شاغل به صورت مستقیم در صنعت قطعه شامل تیروان ها، تیر2 و تیر 3 مشغول به فعالیت هستند.
    دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی اشتغال تیروان ها که با دوخودروساز بزرگ همکار هستند را 650 قطعه ساز اعلام و اظهار کرد: این میزان اشتغال جدا از اشتغال 1500 نفری زنجیره تامین قطعه سازی است بر این اساس اشتغال 150 نفری صنعت خودرو در معرض تهدید است و در این شرایط چاره ای جز تعدیل و حذف اشتغال نیست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو